Nieuwe mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

Nieuwe mengtafel

Ter vervanging van mijn Behringer MX3282 ben ik nu op zoek naar een nieuwe tafel.Belangrijkste eisen: min. 24 mono kanalen,6 aux sends (4 moni + 2 fx).
    Nu zag ik 2 interessante modellen:
    A&H GL2200 24 ch ofwel 32ch
    Yamaha GA32/12
    Beiden uit dezelfde prijsklasse. Is de yamaha bruikbaar als FOH tafel waarover ook moni's gemixt moeten? Of is deze specifiek gericht op monitormixen?
    Hoe zit het met de geluidskwaliteit van beide tafels?

• Janpa
    • Mar 2004
    • 70

Beste Davy,

Wij gebruiken de GA serie van Yamaha al enige jaren en ze voldoen perfect voor zowel live als monitortafel. Ze hebben echter een probleem je kunt niet zoals bij Soundcrafft en A&H bepaalde kanalen route via een subgroep zodat je b.v. de drums op een sub naar de main out kunt sturen. Maar verder een perfect tafeltje. Ook met de A&H tafels hebben we ruime ervaring en voldoen ook perfect ondanks de berichten in een andere topic hebben wij geen problemen met de WIZ mix tafels. En natuurlijk een goede casse is goudwaard.[8D]
    problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

Comment

• Daan Hoffmans
      • Aug 2000
      • 1225

Met de Yammie heb ik geen ervaring.
      Wat A&H betreft lopen de meningen uiteen. De een vind het ruk, de ander geweldig. Ik prijs de GL2200 vooral om zijn prijs/kwaliteit verhouding, en voor zijn veelzijdigheid. Hij is erg goed te gebruiken voor FOH, FOH+monitors en monitors. Ongetwijfeld dat er nu geroepen gaat worden dat je ook naar een Midas Venice moet kijken. Wat dit betreft: een afweging tussen klankkwaliteit of multifunctionaliteit.
      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

citaat:Ze hebben echter een probleem je kunt niet zoals bij Soundcrafft en A&H bepaalde kanalen route via een subgroep zodat je b.v. de drums op een sub naar de main out kunt sturen.
        Je kan toch de eerste 4 aux'en als subgroup gebruiken? Staat toch een knopje op om te selecteren naar welke groep je wil sturen?

citaat:Ongetwijfeld dat er nu geroepen gaat worden dat je ook naar een Midas Venice moet kijken
        Vind ik te compact, knopjes staan zo dicht op elkaar.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Yep, Daan, idd, ik ga dus nu roepen dat Davy naar een Midas Venice320 moet gaan kijken. 24 M + 4 stereo/monio ( kun ze zelf kiezen),

super toonregeling, extra's zoals phantoom per kanaal inschakebaar, extra stereo-return's, en ook bijna dezelfde prijsklasse als de 32 gl2200, maar de midas blijft waardevast.

en die compactheid, ach, ik heb nogal grote handen, maar ik kan overal prima bij.

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

citaat:Geplaatst door **************

Yep, Daan, idd, ik ga dus nu roepen dat Davy naar een Midas Venice320 moet gaan kijken. 24 M + 4 stereo/monio ( kun ze zelf kiezen),

super toonregeling, extra's zoals phantoom per kanaal inschakebaar, extra stereo-return's, en ook bijna dezelfde prijsklasse als de 32 gl2200, maar de midas blijft waardevast.

en die compactheid, ach, ik heb nogal grote handen, maar ik kan overal prima bij.

Wou ik net voorstellen, de Venice!

De Yamaha GA serie vind ik echt heel slecht klinken, de EQ werkt niet lekker, lijkt wel een variabele fasedraaier.

De GL2200 klinkt al wat beter, en klinkt ook een stuk beter dan je vertrouwde behringer tafel.

De Venice is echt een aanradertje. Klinkt goed. Alleen de opmerking over waardevast lijkt me wat onzinnig. Net als bij een AH en Yamaha uit deze prijsklasse is het verschil in prijs tussen een nieuwe en een gebruikte niet zo groot, technici zullen dus snel kiezen om effe door te sparen voor een nieuwe venice, dit heeft dus geen ideaale invloed op de tweedehandsprijs. Maar dit probleem geld dus voor alle tafels uit deze prijsklasse.
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Bor
              • Jan 2003
              • 50

Midas Venice 240 € 3000,--[]
              A&H GL2200 424 € 2250,--
              A&H GL2200 424 € 2850,--
              Yamaha GA 24/12 € 2750,--
              Yamaha GA 32/12 € 3250,--

Gezien de prijzen voor de live tafels lijkt me een digitale tafel ook wel een optie:
              01V/96 € 2500,-- []

Hierbij heb je de beschikking over interne effecten en dynamics.
              Standaard heeft de 01V/96 16 analoge input. Middels bijvoorbeeld 3 stuks ultragain van Behringer en 2 adat kaarten (1 x adat ingang reeds op de tafelaanwezig!) kun je 24 analoge kanalen toevoegen.
              Dus 40 x (gainable) input!!!!!!!!
              Ook is het mogelijk 8 voudige analoge input kaarten toe te voegen. Echter die zijn niet gainable!
              Rob Kuenen

Comment

• Davy Gabriels
                • Aug 2002
                • 819

Nope, geen digitale tafel!
                Is zeer moeilijk voor gasttechniekers, zijn doorgaans alleen analoge gewend.
                Stel je hebt er nooit mee gewerkt, je komt aan op een optreden, en je moet daar op 15 min een soundcheck gaan doen, da's vragen om problemen als je dan een digitale tafel hebt staan.

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

citaat:Geplaatst door Bor

Midas Venice 240 € 3000,--[]
                  A&H GL2200 424 € 2250,--
                  A&H GL2200 424 € 2850,--
                  Yamaha GA 24/12 € 2750,--
                  Yamaha GA 32/12 € 3250,--

Effe voor de duidelijkheid, de Venice 240 heeft maar 16 mono inputs, en niet 24 zoals de onderstaande tafels.

Comment

• berth
                    • Apr 2004
                    • 52

Heb de afgelopen jaren wat ervaring opgedaan met tafels in deze prijsklasse en heb daarvan geleerd dat een A&H tafel niet zo goed tegen hobbelen in een vrachtauto / busje kan, zeker de grotere A&H tafels ( GL 4 / GL 4000 )

Comment

• jakkes72
                      • Dec 2003
                      • 1015

Al eens gedacht aan de Soundcraft Spirit Live 4-2.
                      24 mic kanalen, 2 dedicated full routable Stereo kanalen, 4 Mute groepen (op de 24 mic en 2 stereo) 4 subgroepen en 2 matrix.
                      6 auxen, ook op de 2 stereo's.
                      Alles gebalanceerd.
                      Bij Piens in BE een prijs van rond de € 2500,00 (externe netvoeding overigens.)

Mijn voorkeuer gaat uit naar de Spirit boven de GA tafel.
                      Mijn ervaring met de GA is dat er erg veel overspraak is, zelfs met de gains dicht, aux dicht nog steeds signaal naar de aux lekken.

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

die spirit klinkt toch weer een stuk minder dan de AH.

Over 'hobbel verhaal' van Berth kan ik helaas ook mee praten. Die gl serie van AH zit printtechnisch minder taktisch in mekaar dan bijvoorbeeld weer een venice-je

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

citaat:Geplaatst door cobi

Over 'hobbel verhaal' van Berth kan ik helaas ook mee praten. Die gl serie van AH zit printtechnisch minder taktisch in mekaar dan bijvoorbeeld weer een venice-je
                          kan ik me ook in vinden,
                          teveel vaste printconnectors en te weinig vlakkabels.
                          dat levert breukjes op.
                          btw heeft de venice wel kabels tussen het kanaal en de connectorprint?
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Lars A.
                            • Jan 2004
                            • 47

kijk ook eens naar soundcraft!!!!
                            ?

Comment

• Rv
                              • Feb 2001
                              • 1086

Sja, als ik mag meeroepen, neem een venice 320.
                              Is er geen budget, dan zou ik de A&H aanraden. De yahama GA is een erg goede monitafel, maar ook niet meer dan dat. Klinkt niet goed genoeg om als frontmixer te gebruiken. Maar we hebben het uitvoerig per meel besproken hé ...
                              ____
                              Rv.
                              ____

Comment

Working...