Knoppen draaien

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beldog
    • May 2004
    • 140

Zal ik eens KIJKEN of mijn faders nog goed staan ??? Na de soundcheck in een zo goed als lege zaal of kroeg, kan je er wel zeker van zijn dat je alles nog wel moet in balans trekken en/of EQ bijstellen. De gain daar blijf ik meestal wel vanaf, ik stuur tot 4 monitor lijnen vanaf de FOH (bescheiden PA, geen monitor tafel), dus wil ik wel nog weten waar ik ongeveer zat met mijn monitors.

Erwin

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Mee eens, zodra je met Gain gaat mixen over de zaalspeakers, gaan de auxen ook meteen mee. Ineens wordt iedereen op het podium doof, of ze kunnen het niet horen, of de verhouding tussen de kanalen klopt niet meer. Als artiesten iets k*t vinden, is het wel een verracht monitorgeluid!!!

Comment

• Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

En dan hebben we nog een heel verhaal over s/n ratio...
        Het komt hooguit voor dat ik mijn gain nog iets terug schroef in de loop van de avond, muzikanten hebben immers ok de neiging om steeds harder te gaan spelen.
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Siem
          • Jul 2003
          • 124

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

Het komt hooguit voor dat ik mijn gain nog iets terug schroef in de loop van de avond, muzikanten hebben immers ok de neiging om steeds harder te gaan spelen.
          Hehe, bij bepaalde bandjes doe ik dat meteen na de soundcheck al, anders vliegt alles in 't rood bij de eerste noot. Sommigen moet je elk optreden opnieuw honderd keer uitleggen waar een soundcheck toe dient... [}]
          Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

".....en dan graag even hard als dat je dat straks gaat doen!!"
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

oud topic over mixen met gain:
              lekker belangrijk!

Comment

• drummerboy
                • Mar 2004
                • 5

citaat:Geplaatst door som

zulke bruiloftenbandjes ken ik helaas niet[]
                wat hier in de buurt rondscharreld is van dat spul wat bij het kleine werk met hun eigen pretsetje doet,
                zodra er meer bezoekers komen komen er ook wat meer watts.
                je moet hierbij denken aan een gemiddelde (band)leeftijd van een jaar of 40,
                en een standaard opbouw van de avond;

koffie muziek,
                inkom bruidspaar met het door de familie in elkaar gekunstelde welkomstlied,
                sneeuwbal foxtrot,
                beetje disco,soul,
                pauze voor de band en de onvermijdelijke 'stukjes door familie,vrienden en collega's',
                weer even dansen,
                koffie en broodjes, klaar.

maar toch leuke mensen in de omgang en een goede klant[8D]

heel soms kom je idd een zeldzaam goed amusementsorkest tegen, dan ist draaien geblazen[^]

Ik vind dat je nogal minachtend doet over "bruiloftbandjes".[V]
                Zelf speel ik sinds 1981 in een soortgelijke band en de omschreven volgorde van de avond klopt precies.
                Dit doet echter niets af aan de kwaliteit van de band.
                Wij verzorgen jaarlijks tussen de 70 á 80 optredens met onze eigen
                "pretset" en dit tot grote tevredenheid van onze opdrachtgevers.
                Het komt nogal regelmatig voor dat wij een compliment krijgen over
                ons geluid. Ondanks dat wij onze mix verzorgen vanaf de bühne en bijna allemaal gebruik maken van in-ear monitoring. []
                De juiste sound bestaat uit meerdere factoren;
                Wat basis-kennis komt uiteraard altijd van pas, enige muzikaliteit,
                ervaring, de juiste apparatuur (niet alleen de p.a maar ook de backline) enzovoort......
                Vervolgens valt over smaak niet te twisten!
                Het verbaast mij dan ook dat jezelf aangeeft dat 2 van je vaste klanten die al ruim 20 jaar samen spelen, na een goede soundcheck niet de gehele avond gecorrigeerd hoeven te worden[?]
                Misschien toch een kwestie van zelfdiscipline en ervaring[?]

met vriendelijke groet,

Gerard Hover (46 jaar)

*gifschijter*

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

beste gerard,

maar toch leuke mensen in de omgang en een goede klant
                  en
                  ze zijn zo strak op elkaar ingespeeld dat je na 2-3 nummers alleen nog maar de effecten tussen de nummers door hoeft te schakelen.

dus echt niet minachtend, eerder complimenteus, en ook zo bedoeld[^]
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

Working...