Knoppen draaien

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

citaat:Geplaatst door sis

citaat:Geplaatst door mbottens

Je hebt nog een toetsenist die de hele avond van sounds wisselt en de preset synth en keyboard sounds kunnen best wat EQ gebruiken (en nee niet iedere sound dezelfde instelling).
    Nee laat mij maar relaxed in de studio zitten, maar af en toe live vind ik ook wel leuk.

Groeten Martin
    jaja, da's waar een toetsenist die een hele avond presentjes gebruikt dat zijn dus de sukkels
    Presets zijn er om de editeren !!!!!!!!!!!
    en die studio , ja heel leuk ( deze waarschijnlijk ) [^][^]
    http://users.pandora.be/uptide/
    sissie
    Vergeet gitaristen niet, want die kunnen er ook wat van. Als je dan nog eens een bandje aan het mixen bent die gebruik maken van in-eartjes ben je aardig aan het werk de hele avond.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• mbottens
      • Feb 2004
      • 743

citaat:en die studio , ja heel leuk ( deze waarschijnlijk )
      Mocht ik willen[}], nee gewoon een simpele Dance productie studio (een paar synths, samplers effecten compressors en 32 kanaals mixer)

Even weer on-topic. Ja dat klopt die presets zijn te editen ja maar zijn die dan ook qua klank zoals jij ze wou hebben en ik bedoel ook het switchen tussen de klanken, en de rol van die klank in de mix, achtergrond, voorgrond, of als hoofdmelodie en een piano moet bijv. weer anders bewerkt worden dan een string partij of een synth lead.

En ja die gitaristen, dat gaf ik in bovenstaande post ook al aan, die mensen vinden het leuk om zelf te prutten met hun versterker + bende effecten en dat moet wel een beetje in de hand gehouden worden.

Dat van die in-ears begrijp ik niet helemaal, je hebt dan toch veel minder last van feedback (ik heb hier geen ervaring mee zo professioneel en met grote budgetten zijn die bands nog niet namelijk).

Groeten Martin.
      Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• som
        • Nov 2002
        • 787

klopt allemaal,bij elke band ben je vrij continu bezig.
        maar 2 van mijn klantjes staan al ruim 20 jaar op het podium,
        ze zijn zo strak op elkaar ingespeeld dat je na 2-3 nummers alleen nog maar de effecten tussen de nummers door hoeft te schakelen.

btw gitaristen en toetsenisten die regelmatig grote volume verschillen hebben krijgen van mij een curses afstellen.
        als techie ben je er om samen met de band een goed produkt neer te zetten,maar die ruimte moet je wel krijgen[8D]
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• DB
          • Jan 2004
          • 22

Je hebt natuurlijk verschillende soorten van mixen. Was er natuurlijk niet bij en je verteld er ook niks over, maar wanneer je alleen aan het frontmixen bent. Dan zou je eventueel ook met je gain kunnen mixen. Je zet al je faders op 0 dB en als je iets harder of zachter wilt hebben dan doe je dit doormiddel van je gain.
          Dit is een soort van theatertrucje. Het voordeel is namelijk dat stel je bent ergens en je hebt je soundcheck gehad, en je gaat eten. Dan weet je altijd dat je faderstand klopt wanneer het allemaal op 0 staat.
          Let wel op dit werkt alleen wanneer je dus aparte monitormix hebt anders worden ze op het podium niet zo heel blij.

Tja en EQ-en, het gehoor veranderd gedurende de dag en vooral tijdens zo'n avond. En iedereen gaat daar anders mee om. De een veranderd dan zijn eq de andere laat hem staan.

Mocht je willen ervaren hoe "heftig" het veranderen van je gehoor kan zijn. Moet je een keer voordat je begint met mixen een geluidstest doen en aan het eind van de avond nog een keer de zelfde test en dan de resultaten met elkaar vergelijken.

Maar zoals ik al zei, ik was er niet bij en dit kan misschien een reden zijn.

Groeten DB

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

citaat:Geplaatst door DB

Je hebt natuurlijk verschillende soorten van mixen. wanneer je alleen aan het frontmixen bent. Dan zou je eventueel ook met je gain kunnen mixen. Je zet al je faders op 0 dB en als je iets harder of zachter wilt hebben dan doe je dit doormiddel van je gain.
            Dit is een soort van theatertrucje. Het voordeel is namelijk dat stel je bent ergens en je hebt je soundcheck gehad, en je gaat eten. Dan weet je altijd dat je faderstand klopt wanneer het allemaal op 0 staat.
            Het maakt niet uit of je alle gains in een stand zet of alle masterfaders. Je faderstand zal toch moeten kloppen. Nou zijn er nieuwlichters die als ze gaan eten de mutebuttons gebruiken. Het schijnt dat de instelling op de tafel dan ook behouden blijft. [:0] Maar pin me er niet op vast.

Ik zie het voordeel niet van mixen via de gain's. Net zo min als dat ik het voordeel zou zien van mixen via een aux-bus. Je zal wel of niet aan een knop moeten prutsen voor het volume. [:X]
            lekker belangrijk!

Comment

• berth
              • Apr 2004
              • 52

mixen via de gain???
              Sloop morgen mijn faders uit m'n mengtafel!!!!
              Top idee!!!!!!!!!

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

ik doe dus altijd alles met de klok mee, is dat ook goed?
                knoppen en waarden :)

Comment

• berth
                  • Apr 2004
                  • 52

Hee ,DokterdB ,alles met de klok mee en daarna de groentela heb ik begrepen!

Comment

• Gup
                    • Apr 2004
                    • 16

Ja jongens ff serieus hoor, we doen dit toch omdat we aan die knoppen willen draaien? Of niet?
                    Ik zeg er moet meer gedraaid worden, ik bedoel aan die van m'n vriendin mag het niet (grapje natuurlijk, die zijn dolgedraaid ondertussen).

groeten
                    Iemand iets uit de groentela?

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

ja maar je moet ook af en toe schuiven, de aandacht dient verdeeld te worden
                      knoppen en waarden :)

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

En het zo af en toe eens van je afschuiven

Comment

• cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

ik vind alles best, als er maar niet op mij in wordt geschoven.
                          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• DB
                            • Jan 2004
                            • 22

Beste Showband,

Je moet toch toegeven, dat wanneer jij een faderstand hebt staan die allemaal verschillend is dat je niet in een oog opslag kan zien of alles nog hetzelfde staat, wie weet heeft er wel een handige harry lopen kloten.

En trouwens dit is niet mijn manier van mixen, zei alleen dat deze ook toegepast wordt en echt het bestaat.

Tja en dat mixen via auxen, dat zijn echt theaterdingen dat je met verschillende groepen gaat werken. Zal je minder snel met rock en roll gebruiken

Groeten
                            DB

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3148

Ik draai me hand er niet voor om, om iets in andermans schoenen te schuiven.

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

Als ze in theaters KIJKEN of de faders nog goed staan. Moeten ze zelf weten.

Als je een gitaar stemt zet je ook altijd de stemschroeven in de zelfde stand als bij de soundcheck. En dan is 'ie zuiver? [}]
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...