Wat vinden jullie van HQ POWER luidsprekers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BassBoy
    • May 2004
    • 10

Wat vinden jullie van HQ POWER luidsprekers?

Hallo allemaal!
    Ik ben nieuw hier maar ik heb meteen al een vraagje
    Het gaat om het volgende:
    Ik heb nu een simpele versterker van 2x120rms met daar op aangesloten 2x HQ POWER 300watt max luidsprekers,op zich komt er wel een leuke sound uit,maar ik wil binnekort een sterkere versterker gaan kopen met daarbij luidsprekers die meer kunnen hebben.
    Maar wat vinden jullie van het merk HQ POWER[?] Goed genoeg om van dit merk sterkere luidsprekers te gaan kopen of liever afraden om dit te doen en een ander merk pakken[?]
    Vriendelijke groet BassBoy
    Davy van Mullekom!
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

De HQ POWER luidsprekers zijn in hun prijsklasse de beste. Zij hebben wel piezo tweeters maar er zit ook een echt (eenvoudig) filter in wat bij de concurrentie stopt bij een gewone serieweerstand. Dat zorgt ervoor dat de klank ondanks piezo toch enigszins meevalt. Voor de rest hebben zij, net als alle budgetspeakers, een laag rendement.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

een zwaardere versterker op diezelfde boxen zal al een hele verandering zijn

Comment

• RDH
        • Aug 2001
        • 298

Hoi,

Als je serieus verder wilt zou ik het niet doen, deze luidsprekers lijken in het begin heel wat maar als je verderop komt dan merk je wel dat het eigelijk gewoon zooi is. (om het even heel bot uit te drukken). Ik zou even doorsparen voor een iets beters bijvoorbeeld peavey o.i.d.

Remco

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

citaat:Geplaatst door RDH

Hoi,

Als je serieus verder wilt zou ik het niet doen, deze luidsprekers lijken in het begin heel wat maar als je verderop komt dan merk je wel dat het eigelijk gewoon zooi is. Ik zou even doorsparen voor een iets beters bijvoorbeeld peavey o.i.d.

Remco
          jaaahja. Nou Bassboy, als jij blij bent met je speakers zal ik ze voorlopig lekker houden. Als je dan toch gaat sparen, sla dat het Peavey stadium van Remco gelijk over. Er zijn zat leuke andere speakers op de markt.
          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• BassBoy
            • May 2004
            • 10

Hmm okeej bedankt voor de tips
            Ik wil wel een zwaardere versterker gaan kopen maar niet zo heel veel zwaarder...misschien 2x160a2x180 rms ofzo..en ik zat dan te denken om of Speakers van HQ POWER te kopen of van JbSystems..Wat is volgens jullie de beste keus dan[?]
            Ik heb me laten vertellen dat DAP audio niet zo heel geweldig is dus dat valt al af....[xx(]
            Davy van Mullekom!

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Ik zou dan HQ Power nemen of nog even doorsparen en bijv. American DJ of nog iets beters nemen. JB Systems is zowiezo erg duur in verhouding tot wat je er voor terug krijgt.

Comment

• speakerfreak
                • May 2002
                • 1446

niet 60 wat omhoog gaan wat zal je zelfs amper merken is dus zonde van je geld, zolang jij nog in het huiskamer/school feestjes segment zit, gewoon lekker doorgaan hiermee, koop een dap palladium versterker kosten niet veel maar zitten goed in elkaar en voor het geld gewoon PERFECT, dan zullen er genoeg zijkmensen zijn die merken geil zijn, maar zolang jij normaal met je versterker omgaat kan je er best lang plezier van hebben
                Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

JB Systems is NIET te duur voor hetgeen je in de plaats krijgt. Hun TSX reeks ligt wat prijs betreft net boven die van HQ Power maar je krijgt er wel een DYNAMISCHE in plaats van een PIEZO tweeter voor in de plaats en hun pro-series zijn inderdaad niet goedkoop maar er zitten dan ook EMINENCE componenten in (ik hou niet van een Eminence klank maar het zijn kwalitatief wel goede en duurdere luidsprekers). JB is inderdaad net ietsje duurder maar je krijgt over het algemeen ook net ietsje meer kwaliteit. Ik vind dit fair.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• wimbru
                    • Sep 2003
                    • 148

citaat:Hun TSX reeks ligt wat prijs betreft net boven die van HQ Power maar je krijgt er wel een DYNAMISCHE in plaats van een PIEZO tweeter
                    Gelijk heb je, de nieuwe TSX reeks is zeker qua klank en opbouw van de luidspreker niet mis voor z'n prijs.

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Zal wel aan liggen dat ik de TSX serie nog niet heb beluisterd. [:I]

Comment

• BassBoy
                        • May 2004
                        • 10

Een vriend van me heeft de tsx serie van jbsystems,komt opzich zeker leuke sound uit, maar hij heeft dan ook de grootste boxen van de tsx serie...dus daar mag ook wel leuke sound uitkome heheDeze heeft hij aangesloten op een jbsystems versterker van 2x135rms/8ohm 2x200rms/4ohm...Wat vinden jullie van jbsystems versterkers?En ik kan dan het beste bv Boxen+Versterker van hetzelfde merk kopen he..!?!? Het gaat nu dus tussen HQ POWER en JBSYSTEMS Versterker+Boxen..Opzich ben ik wel blij met de instalatie die ik nu heb maar het mag van mij wel nog Ietsje harder dus vandaar dat ik wil gaan uitbreiden..
                        Davy van Mullekom!

Comment

• mbottens
                          • Feb 2004
                          • 743

Qua klank kun je dus het beste zelf oordelen, ik ken beide speakers namelijk niet maar toch zou ik verder kijken naar speakers met een hoger rendement, 3dB meer scheelt je al de helft aan versterkervermogen, en 6dB dus al twee keer de helf. Daarbij krijg je ook nog eens speakers met betere componenten die waarschijnlijk weer zuiverder en plezieriger klinken. Het is gewoon heel simpel wanneer je een speaker koopt van zeg maar 350 euro per stuk kost je dat ongeveer 400 euro per paar meer als dat je die TSX'en koopt maar je hebt dan meer geluidsdruk met je huidige versterker als dat je er voor 3 a 400 euro nog een zwaardere versterker bij koopt.

Ik adviseer beginners altijd om een redelijk goed topje te kopen (niet die van duizenden euro's maar rond de 400 euro). Daar een leuke bijpassende versterker bij (ook weer niet zo'n dure). En in de toekomst is dan leuk uit te breiden naar een subje per kant erbij + een versterker voor die subs en een 2 weg crossover (die maar 120 euro kost van Behringer). Op deze manier vermijd je dat je eerst honderden euro's aan "semi PA" spulletjes uitgeeft en na 2 jaar er achter komt dat je toch wel wil uitbreiden, want 10 x "semi PA" blijft semi PA en 2000W 90dB rendement gaat net zo hard als 200W 100dB rendement.

Waar kom je dan op uit qua prijs: 1e investering: toppen ca. 800 euro en versterker 3 a 400 euro = ongeveer 1100 euro. 2e investering: 2 subs a ongeveer 400 euro versterker 450 euro en crossover 120 euro = ongeveer 1400 euro. Maar dan heb je ook een leuke set. wat net zo hard gaat en zuiverder klinkt als 4 TSX15's per kant (8x 120 euro = 960 euro) plus dan nog 2500 W aan versterkervermogen (en gewicht).

Dit probleem had ik eerder ook, ik keek alleen maar naar de watts en dan dacht ik 250W 150 euro en 250W 500 euro, ok ik ga voor de 150 euro maar je komt er vanzelf achter: toen ben ik maar zelf kasten gaan bouwen (scheelt wel in de kosten).

Groeten Martin
                          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Als versterker in het goedkope gamma heb ik HEEL goede ervaringen met SHOW. Het is een merk made in Taiwan of China maar wordt wel verkocht door Sennheiser Benelux die er 100% achter staan wat toch wel een synoniem is voor kwaliteit. Vanaf een 300 a 400 Euro heb je een leuke versterker met LIMITER, subfilter 30/50Hz en tweesnelheden ventilatie... lijkt mij dik afgekeken van de QSC RMX serie... Als je echt nog beter wil van kwaliteit -> QSC!

Comment

• LuPuS
                              • Dec 2002
                              • 457

Mja, ik vraag me nu af, al de 2de topic waar Jb boven komt. Presteert Behringer dan niet beter of JB?
                              ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

Working...