EURODESK SL2442FX-PRO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

EURODESK SL2442FX-PRO

Hallo,

Heeft er al iemand ervaring met de EURODESK SL2442FX-PRO van Behringer, het is namelijk een spot goedkope 24 kanaals mixer (ongeveer 550 Euro) met 2 ingebouwde stereo effect processors en 9 band EQ, verder op ieder kanaal 3 bands EQ met mid sweep, 6 aux sends ALPS faders en inserts. Verder 4 subgroepen dus een erg complete mixer (16 mono in + 4 stereo in) voor een spotprijs. Het lijkt me een erg leuke mixer voor beginnnende bands.

Iemand ervaring, meningen of ideeen?

groeten Martin
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Met deze specifieke mixer niet.

Maar mijn ervaring met eerdere generaties livemixers van Behringer zijn niet al te best: Niet kloppende uitlezingen, slechte kwaliteit potmeters en faders en een E.Q. die op het gehoor rampzalige fasedraaingen lijkt te geven. Maar het kan natuurlijk zijn dat dit inmiddels verbeterd is.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• mbottens
      • Feb 2004
      • 743

even een reactie van mijzelf, Wat erg leuk is is dat er twee stereo effect processors in de tafel zitten. Jammere hieraan is dat je ze aanstuurd met 2 van de 4 (ja maar 4) aux sends op de tafel. Gelukkig heeft Behringer wel 4 aux sends outputs op de tafel gezet waarvan er twee parallel aan de interne effect processors lopen (je moet dan gewoon de effect to main dichtdraaien). Op die manier heb je wel gewoon 4 aux sends. Dit vind ik wel een beetje jammer maar voor een beginners tafel heb je direct effecten bij de prijs in die je gewoon uitschakeld zodra je betere outboard gear hebt. Wat me wel weer meevalt is dat het de nieuwste multi effect processors van behringer zijn die ze hebben geintegreerd en niet de oude virtualizer.

En nog iets de stereo effect processors (intern) worden ieder met 1 aux send aangestuurd, dus mono. Vind ik ook een beetje apart.

Toch blijf ik erbij dat het een leuke beginners mixer is.

Oh ja ze hebben ALPS faders gebruikt, zegt dit nog iets tegenwoordig want iedereen gebruikt ALPS faders?

Groeten Martin.
      Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

citaat:Toch blijf ik erbij dat het een leuke beginners mixer is.
        Typisch een gevalletje van: "ik stel een vraag, en als er niet het antwoord komt waar ik op hoop geloof ik dat gewoon niet..."

Mijn gedachte: voor 550,- euro nieuw heb je geen goede mengtafel. Of er nu behringer of midas opstaat, maakt weinig uit...

Een stereo-effect met een mono-signaal insturen is helemaal niet zo bijzonder. Sterker: in 9 van de 10 gevallen worden effecten op deze manier gebruikt. De uitgang is stereo, waardoor bijvoorbeeld een vocal een veel natuurlijker karakter krijgt...
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5949

Onderwerp afgesloten, voor monologen..elders aub
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...