Wharfedale Force 9BE processor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wimbru
    • Sep 2003
    • 148

Wharfedale Force 9BE processor

Heeft er iemand informatie over de Force 9BE processor?
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

Ik zou zeggen kijk op de site van de beste fabrikant, of gebruik onze maat google. Of wil je gebruikers ervaringen? Dan kan ik je helaas niet helpen... Misschien moet je iets beter formuleren wat je precies wil weten.
    SR20DET

Comment

• wimbru
      • Sep 2003
      • 148

Natuurlijk ken ik de site en natuurlijk ken ik google. De productie van de Force 9 is zowat 8 jaar geleden gestopt en er is nergen informatie over te vinden.

De processor geeft de splitsing tussen de fullrange en de subbas. Er is een "sensing signal"-aansluiting die waarschijnlijk op de uitgang van de versterker moet aangesloten worden. Als we dat doen, horen we af en toe een luide "knack" en dat doet dus geen deugd aan die subbas. Daarom dachten we dat die "sensing signal" niet dient voor de uitgang, maar voor iets anders, maar wat? waarvoor? voor wie? hoe?

Comment

• Freek Fokker
        • Aug 2003
        • 495

Als ik het goed begrijp is het dus een analoge crossover die waarschijnlijk zijn limiting niveau afstelt op het signaal wat hij van de versterker krijgt. Een soort clippig detectie. En als je die signal sensing niet aansluit, heb je die "knack" dan ook? Wat voor aansluiting is dat trouwens? schroef-terminals, xlr, iets anders?
        Ik heb nu even geen tijd verder maar ik zal vanavond is gaan zoeken.

laturt
        SR20DET

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

Nou ik heb is goed zitten zoeken en nadenken maar ik kan er inderdaad niks over vinden. Maar misschien word dat geluidje wel veroorzaakt door een los contact of een kortsluitingkje, ik zou het ding is openschroeven en kijken of er soms solderingkjes los zijn, dat kan maar een heel klein scheurtje zijn hoor. Stuur anders ff een mailtje naar de fabrikant, en "if all else fails" moet je maar gaan kijken naar een nieuwe processor. Veel succes dr mee
          SR20DET

Comment

Working...