behringer b1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stijnbe
    • Oct 2003
    • 33

behringer b1

Onlangs kocht ik 4 behringers B1 condensator microfoons. Nu wil ik dit gisteren gaan gebruik maar het gaf niets van nut het was onmogelijk de gain ver genoeg open te draaien of het begon daar massaal te fluiten. Wel waar de boxen in de zaal in een soort van surround opstelling. Kan het hier aan liggen of doe ik iets verkeerd.

groetjes stijn
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

Wat was de bedoeling precies? Wat wou je oppikken, beschrijf de zaal/het podium...
    Deze mikrofoon is eigenlijk niet bedoeld voor live gebruik , hoewel het in sommige gevallen wel mogelijk is.
    Misschien had je voor jou doel beter enkele B5's gekocht; je bent nogal vaag...

Groetels,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• stijnbe
      • Oct 2003
      • 33

Het was de bedoeling om de stemmen van de acteurs (theater) te versterken of toch een beetje. de zaal was net een cinema met zetels trapsgewijs naar boven en de luidsprekers links en rechts naar de zaal gericht.

groetjes stijn

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

citaat:Geplaatst door stijnbe

Het was de bedoeling om de stemmen van de acteurs (theater) te versterken of toch een beetje. de zaal was net een cinema met zetels trapsgewijs naar boven en de luidsprekers links en rechts naar de zaal gericht.

groetjes stijn
        knoppen en waarden :)

Comment

• Pino
          • Jul 2002
          • 390

Hier is een B1 inderdaad niet op zijn plaats, dit soort werk vraagt microfoons met sterke richtinggevoeligheid en een zeer strategische opstelling. Nog beter zijn de zogenaamde druppels , maar da's heel wat duurder...

Pino

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Die B1 is toch gebouwd als meetmicrofoon?
            In dat geval zal je elke resonantie in je totaalsysteem (zaalacoustiek incluis). Vanuit elke richting perfect moeten oppikken.....en dus inderdaad moeten barsten van de feedbackfrequenties. [B)]

Voor uitversterking zijn meetmicro's m.i. niet de beste keuze.
            lekker belangrijk!

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Meetmicrofoon ??
              De B1 is een grootmembraam cond. mic bedoelt voor studiogebruik en
              niet voor stage gebruik.
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• stijnbe
                • Oct 2003
                • 33

Die in de winkel weten er dus niets van want zij raden deze mic aan. Welke amateurs zijn dat ik voel me in de zak gezet wat kan ik hieraan doen.

groetjes stijn

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

citaatie in de winkel weten er dus niets van want zij raden deze mic aan. Welke amateurs zijn dat ik voel me in de zak gezet wat kan ik hieraan doen.

groetjes stijn
                  Was het zo'n winkel waar er per tien klanten 1 verkoper is zodat je ten eerste een uur staat te wachten om vervolgens met een advies van niks afgescheept wordt? In ieder geval gewoon terug gaan en zeggen dat je het op advies van hun had gekocht en dat dat het slechtste advies is wat je ooit kon krijgen want dat is het, ik heb namelijk ook zo'n microfoon in de studio en ik zal je zeggen hij is heel erg gevoelig hij pikt alles op van welke richting dan ook en dat is iets dat je juist niet wilt op het podium (in de studio sta je in een redelijk dooie kamer met je koptelefoon op te bleren en dan is het geen probleem maar anders...).

Voor dat je heengaat zal ik als ik jou was eens goed over het forum heen struinen op zoek naar een micro die wel geschikt is voor jouw toepassing, Als ze ze dan niet willen terugnemen kun je altijd nog gaan ruilen voor een paar andere mics.

Groeten Martin
                  Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• paulheu
                    • Oct 2003
                    • 156

citaat:Geplaatst door stijnbe

Onlangs kocht ik 4 behringers B1 condensator microfoons. Nu wil ik dit gisteren gaan gebruik maar het gaf niets van nut het was onmogelijk de gain ver genoeg open te draaien of het begon daar massaal te fluiten.
                    Fantoom wel aangezet?

Comment

• stijnbe
                      • Oct 2003
                      • 33

die stond zeker aan maar zou het kunnen liggen aan het feit dat het eerst via een multikabel moet en dan nog een stuk lange kabel.

groetjes stijn[8D]

Comment

• Pino
                        • Jul 2002
                        • 390

Nee hoor, gewoon totaal verkeerde microfoon op verkeerde plaats. Verder moet je echt niet zoeken.
                        Volgende keer gewoon goeie richtpijpjes gebruiken, goed plaatsen, EQ ertussen en vooral je tijd nemen om alles goed af te regelen; dan moét dat werken. Ikzelf heb hiermee aangename ervaringen met de B5. Ik heb zelf ook ooit enkele keren een teatergezelschap uitverterkt met enkele sm57's, en dat werkte ook goed. ttz: alles was goed verstaanbaar. De zaal was toen een gewone polyvalente zaal met eerder slechte akoestische eigenschappen.
                        Een B2 zou hier ook kunnen werken omdat die een schakelaar heeft om hem richtinggevoelig te maken, de B1 heeft dit niet en is rondom gevoelig. B2 wordt wel eens gebruikt als overhead voor drums.

Je begrijpt natuurlijk wel dat werken met monitors in deze situatie totaal onmogelijk is, dat is om problemen vragen.

Groetels,
                        Pino

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Wij hebben pas 4 B5's gebruikt/getest als overhead bij percussion in een theater (dit was een testje voor deze mic's en we hadden reserve klaar liggen) maar het ging perfect. Het geluid was goed en bij een lowbudget gaan we ze dus zeker meer gebruiken. Die B1 zou ik niet gebruikt hebben in een theater, ik gebruik die wel bij opnames.

Comment

Working...