Senn K6 per twee aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

Senn K6 per twee aansluiten

Beste mensen,

is het in de praktijk mogelijk om met een XLR Y-splitter twee Sennheiser K6 condensators (ieder gevoed door interne batterij) op 1 microfoonkanaal aan te sluiten? (Moet morgen een paar kanaaltjes sparen op school )

mvg,
    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Kan wel, maar in de praktijk ben ik er nooit zo kapot van. Zet dan liever gewoon wat minder mic's neer.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Jac
      • Nov 2002
      • 32

Ik heb ook wel eens gewerkt met 2 AKG C419 clipmicrofoons met fantoomvoeding op een kanaal. Dit werkte goed. Dus gewoon even proberen.
      You have to realize that you must analyze before you equalize!

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

dan kun je natuurlijk niet het volume afzonderlijk regelen, voor de rest lijkt het me geen probleem
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

idd, moet lukken.

froegah, met de fristi's , hadden we 20 kanalen, en 22 kanalen nodig. 2x tom gedubbeld op de bovenstaande manier, en probleem opgelost.

Comment

• Stijn Vanstiphout
            • Oct 2000
            • 1160

Ontzettend bedankt,

Ik zie morgen hoe ik het oplos, ofwel twee mics op 1 kanaal, ofwel wordt het een grotere tafel!

mvg,
            Stijn Vanstiphout,
            LVL Multimedia
            België

Comment

• meyerfreak
              • Mar 2004
              • 142

Kan best idd.... maar zou het wel testen van te voren want bij een aantal mics heeft het invloed op de klank eigenschappen (bijv. neumann km 184 werkt niet echt lekker met y-touwtje)
              ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

eigenlijk is het nep, signaalverlies ook... als het echt niet anders kan....
                1 uitgang naar 2 ingangen is beter
                knoppen en waarden :)

Comment

• Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

citaat:1 uitgang naar 2 ingangen is beter
                  Jep, ook als je monitors uit de zaal mixt is dat errug fijn, heb je een apparte EQ voor op het podium. Maar daar ging het nu ff niet over...

Doen julie dat dan gewoon "koud" aan elkaar knopen? Doe het ook regelmatig (vooral tommetjes), maar we hebben nog een eenvoudig schakelingetje met wat weerstandjes in de stekker gefrutseld. Hebben we ooit eens afgekeken van die jongens uit Utrecht. Weet iemand hier de diepere gedachte achter? ik kan desnoods nog even kijkenhoe het precies in mekaar steekt...

(bedoel je de K6P trouiwens? erg fijn micje dan. Of ist een ander ander uit die serie?)
                  <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

Inderdaad erg fijn micje, heb er 5 icm ME64 kapsel

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

citaat:1 uitgang naar 2 ingangen is beter
                      Jep, ook als je monitors uit de zaal mixt is dat errug fijn, heb je een apparte EQ voor op het podium. Maar daar ging het nu ff niet over...
                      daar gaat het wel over want iedereen denkt maar dat je omdat je 1 uitgang naar 2 ingangen kan sturen dat het ook andersom kan
                      zoals met de mics dus

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

maar we hebben nog een eenvoudig schakelingetje met wat weerstandjes in de stekker gefrutseld. Hebben we ooit eens afgekeken van die jongens uit Utrecht. Weet iemand hier de diepere gedachte achter? ik kan desnoods nog even kijkenhoe het precies in mekaar steekt...
                      ja als je het met mixweerstandjes bij elkaar mixt gaat het goed (dan belasten de mics elkaar niet zo erg). alleen met dynamische mics dan, met condensators word allemaal wat vaag dan, omdat je fantoomstroom er dan ook weer doorheen loopt, en je micro minder spanning krijgt. dus dat moet je gewoon beter niet doen.
                      knoppen en waarden :)

Comment

• dj_lucv
                        • Aug 2001
                        • 616

Je hebt niet zo'n klein alecto mixertje o.i.d. waarmee je alleen maar het volume kunt regelen? Die zijn voor dit soort klusjes soms handig te gebruiken bij te weinig kanalen.

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Ja, goedemiddag heeft u nog 32 kanaals mixers in de verhuur? Alleen 16 zegt u... Doe er dan maar 8 D.J. mixertjes bij.[}]
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• jans
                            • Feb 2003
                            • 869

Ben benieuwd naar het schema´tje met de weerstanden.
                            Het in serie schakelen van dynamische microfoons, dit lukt niet bij condensatoren, van hetzelfde merk en type ken ik wel.
                            Vaak toegepast op de snare. Een top en een bottem op een kanaal, goed uitrichten en natuurlijk de bottemmic in tegenfase.
                            Werkt prima
                            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Stijn Vanstiphout
                              • Oct 2000
                              • 1160

Hoi mensen,

Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en een Yamaha Promix 01 meegenomen, kanalen zat. Heb het toneel dus uiteindelijk gedaan met 3 K6P's. Monitors waren er ook met aparte EQ, maar enkel voor drie draadloze Sennheisers en nog twee Beta58's voor speech.

Bedankt allemaal!

mvg,
                              Stijn Vanstiphout,
                              LVL Multimedia
                              België

Comment

Working...