jbl hla

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:
    Met line array gaat dat zelfs nog goed 3 per kant gestackt
    bedoel je nu 3 line-array kasten gestacked?

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

citaat:Geplaatst door lifesound

citaat:
      Met line array gaat dat zelfs nog goed 3 per kant gestackt
      bedoel je nu 3 line-array kasten gestacked?
      jaja 3 line array kasten gestacked, niet ideaal qua afstralingsverschil dichtij en ver, maar beter dan 3x sb1000[V]
      knoppen en waarden :)

Comment

• Janpa
        • Mar 2004
        • 70

Heren,

Het ging hier toch over de HLA kasjes van JBL. En ja met de juiste instellingen werken ze perfect. Ik heb het al eens eerder geschreven in het form tot op ongeveer 7 jaar geleden vondt men het HLA systeem in europa niet klinken. Tot op het moment dat een verhuurbedrijf eens een reakdrive van DBX gebruikte en de tijd nam om het systeem te door gronden. Dit leverde bij te toemaalig importeur een reactie op dat zij de ontwerper naar Nederland haalde om te komen luisteren en ook die was verbaast over de klank van zijn eigenkasten ( dat was lachen toen je de blik van hem zag bij de eerste klanken uit het systeem.)en nog wel in een theater. Hij wilde gelijk zaken doen maar helaas volgens mij hebben de eigenaren dit toen niet gedaan. Wel werden ze test en demo bedrijf voor JBL. En wel ze doen het zelfde kunsje met VERTEC. En wel zo dat de conserten van Borsato met een VERTEC systeem worden gedaan. Dus voor Marco dit jaar geen D&B in de Kuip en in het Paleis in Belgie. Niet dat B&D slecht is(ik heb zelf overwogen om een C7 set te kopen) in tegendeel maar ieder systeem heeft zijn grenzen. En aangezien er voor grote systeemen maar beperkt werk is op deze aardbol. Zijn er ook maar een paar merken die ervaring hebben met grote systeemen. Dus met zijn ale naar de kuip zodat we weer een onder werp hebben voor dit forum om over te schrijven. Overigens de huis verhuurder van Marco huurd alleen het F.O.H systeem.
        problemen zijn er niet. Dit zijn uitdagingen.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

bij JBL gaat het verhaal mis omdat de originele processoren nogal eens vervangen worden door beun-crossovers. Men mist dan de hoorncorrectie, waardoor het gaat schreeuwen of gillen. Neem de originele JBL-crossers, met de originele filters erin, en klaar is klara.

Dat is dus tevens de reden dat Meyer alles in 1 kast propt. Zo moet men wel de originele fabrieksconfiguratie gebruiken, en klinkt ieder systeem wereldwijd zoals in de fabriek werd bedoeld.
          En dat geldt dus ook voor HLA.

Comment

• Janpa
            • Mar 2004
            • 70

Tja,
            Maar volgens mij is een DBX reakdrive tocht echt geen beuncrossover.
            Gezien de mogelijkheden die je er mee hebt en het kostenplaatje.

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

citaat:Geplaatst door **************

bij JBL gaat het verhaal mis omdat de originele processoren nogal eens vervangen worden door beun-crossovers. Men mist dan de hoorncorrectie, waardoor het gaat schreeuwen of gillen. Neem de originele JBL-crossers, met de originele filters erin, en klaar is klara.

Dat is dus tevens de reden dat Meyer alles in 1 kast propt. Zo moet men wel de originele fabrieksconfiguratie gebruiken, en klinkt ieder systeem wereldwijd zoals in de fabriek werd bedoeld.
              Allemaal leuk die JBL processors, maar het grote JBL verhuur bedrijf waar in dit topic (volgens mij) over wordt gesproken heeft juist succes met HLA (en andere JBL systemen) omdat ze zelf de settings hebben gemaakt...
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

citaat:Geplaatst door **************

Allemaal leuk die JBL processors, maar het grote JBL verhuur bedrijf waar in dit topic (volgens mij) over wordt gesproken heeft juist succes met HLA (en andere JBL systemen) omdat ze zelf de settings hebben gemaakt...
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Janpa
                  • Mar 2004
                  • 70

Ja inderdaad het succes van HLA kwam pas toen de orgineele crossovers overboord werden gezet en in dit geval een reackdrive een eigensetting werd gezet. Vandaar dat de ontwerper van JBL ook zo verbaast was over de prestaties van zijn eigen ontwerp. Ik zie dat gezicht nog steeds voor me van die man. Dus ik ben ook met mijn eigen systeem over gegaan op reackdrive en ook hier was het resultaat ( na vele uren in stellen en luisteren ) veel beter. naar mijn mening en die van mijn gebruikers.

Comment

• berth
                    • Apr 2004
                    • 52

Sorry Janpa ,maar volgens mij is het geen "Reakdrive" maar DBX Driverack!!
                    Wel topspul overigens

Comment

• Janpa
                      • Mar 2004
                      • 70

Ja je hebt gelijk effe wat omgedraait.[)][^]

Comment

Working...