jbl hla

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erikdrnl
    • Jan 2003
    • 134

jbl hla

Op de site van jbl staat een verslag dat 8 subs van jbl hla even veel geluidsdruk leverd dan 14 meyer 650 subs is dat mogenlijk.
    erik
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

Ja
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

citaat:Geplaatst door tds

Ja
      hehehe ... ja [8D]

Comment

• meyerfreak
        • Mar 2004
        • 142

Niet zo heel gek he.... hoelang is de 650 al op de markt....en de HLA sub??
        Binnenkort komt de opvolger van de 650 op de markt... de 700-HP (2x 18 inch 2250W)

afwachten dus maar.....
        ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

Hartstikke leuk ja knikken maar over hoeveel dB praten we eigelijk? Op de site vond ik een grafiekje in de specs, ik moet toegeven dat hij redelijk recht is. maar als je toch al praat over 8 stuks, waarom dan geen hoorngeladen systeem, met 4 stuks naast elkaar per kant haal je ook wel zo'n vlakke curve maar die blijft dan niet steken bij 98 dB (met 1 kast) maar gaat meer richting de 106dB, en naar mijn idee scheelt je dat toch weer de helft aan kasten en versterkers, daarbij komt dat je een hoornsysteem beter voelt over een lange afstand en dat je minder overhang hebt naar achteren (we willen natuurlijk allemaal ons geluid naar voren).

Even een voorbeeld aan de hand van mijn SPL Hoorn: 4 stuks per kant met 1 watt (dus 0,25W per kast) geeft van 35Hz tot 100Hz toch al 107dB +/- 0,5dB. En met 1 Watt per kast dus 4 W op 4 kasten heb je al: 114dB +/- 0,5dB van 35Hz tot 100Hz.

Vergis ik mij of komt dit puur door hoorngeladen tegenover basreflex? En waarom gaan ze bij JBL niet voor hoorngeladen? Omdat het niet te tillen is? (Je sjouwt wel de helft mee)

Groeten Martin.

Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

Hoorngeladen sub is niet splitsbaar.
            Althans niet splitsbaar met behoud van dezelfde klank.
            Frontloaded is dat wel. Dus beter allround verhuurbaar.
            Dat is de reden.
            jbl had trouwens al hoorngeladen subs toen wij nog niet geboren waren
            knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

De HLA levert zijn energie 1 kant op, de 650 levert rondom.

MAW, de losse speakers hebben hetzelfde rendement, maar de meyer stuurt ook naar achteren, terwijl de HLA alles 1 kant op stuurt. ( Jammer dat er geen HLA in MAPP-online zit, dan kon ik je het verschil laten zien. )

Vandaar die verschillen.

Let ook ff op frequentie-karakteristieken, en fase-gedrag.

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

@mac: ?? sub=omni...
                denk eerder dat de HLA een stijvere kast heeft (koolstofvezel) en betere drivers (meer slag met toch nog hoge BL), en waarschijnlijk iets meer kastvolume en lagere afstemming....
                Kortom een moderner systeem
                knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

dacht dat dat de triple-chambers waren, maar ze zijn ook gewoon frontloaded (jbl 4897)
                  Weer wat geleerd ( http://www.jblpro.com/pub/manuals/hlamanl.pdf )

Verder : idd, de 650 is ontwikkeld op speciaal verzoek van Francis Ford-Coppola, voor Apocalypse Now, ergens in de 70's.
                  Toen waren de speakers en versterkers nog niet zo krachtig als nu.
                  Ondertussen zijn de technologische vooruitgangen dus maar 14 : 8 = 1.75 x.
                  Ben dus wel weeer benieuwd naar wat de 700 gaat doen. (We hebben nog m3d-sub en PSW-6 in de aanbieding..)

We houden U op de hoogte...

(overigens stond ik met 2 650-r2's op de oude markt in enschede, en het droeg wel een 100 meter...)

Comment

• Jag
                    • Nov 2002
                    • 319

Wat is eigenlijk het verschil tussen de 850 en 650?

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

welke 850?

Comment

• Jag
                        • Nov 2002
                        • 319

Never mind, ik vergis me denk ik. Ik dacht dat de oude non-powered versie van de 650, 850 heette.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

nee, hoor.

650, toen de 650 r2, en nu de 650-p. En de 700 is op komst.
                          http://www.meyersound.com/products/l...50r2/index.htm en http://www.meyersound.com/products/c...650p/index.htm

850 doet me meer aan een auto denken ( bmw-coupé)

Comment

• badboyscrew
                            • Aug 2000
                            • 304

of EAW natuurlijk die veel naam heeft gemaakt met de KF/SB 850
                            groeten alex

Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Comment

Working...