Kwaliteit van behringer MultiGate Pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pico
    • May 2004
    • 15

Ok, nogmaals mijn vragen :

1) welke vier microfoons zal ik "gaten" 3 x toms + kick ??

2) wat zijn een beetje gebruikelijk instellingen zoals
    trehold, release etc EN WAAROM ?

Comment

• MSS
      • Dec 2003
      • 78

@ pico

1) bedenk eerst eens wat je wilt gaten en waarom, is dat
      - de lange sustain van kick, snare of toms
      - vervelende bijgeluiden van andere instrumenten of het bijv. de cymbals

mss klinkt alles okey en heb je je gates niet eens nodig.

2) als er "gebruikelijke" instellingen zijn hadden ze de knopjes wel weggelaten, toch?
      - over het gebruik van gate's, compressors en andere dynamische tools staat veel geschreven op zowel dit forum als het gehele www

Comment

• flurk
        • May 2003
        • 409

Ik gebruik dit toestel.De gate functie werkt voortreffelijk.De expander-functie heb ik nog nooit gebruikt.Ik heb nog geen tijd gehad dit uit te testen.Wat is eigenlijk de functie van een expander?

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

Ik heb er ook 1 gekocht, alleen welke frequentie is handig om te gebruiken voor de kick? Ik probeerde dus meteen rond de 70 Hz met een smalle curve, maar blijkt dus dat juist die 70 hz blijft zoemen en moeilijk te gaten is. Ik gebruik nu dus rond de 4 khZ, maarja, dan komt dus mijn snare ook door de kick heen.

Welke frequentie gebruiken jullie voor kick?

Comment

• Japio de monitorman
            • May 2005
            • 57

2 tot 3 khZ en een flinke zooi rond de 53 en 80 Hertz, met graph eq of de 01v96, en met een parm. analoog flink veel ronde de 70 a 80 Hz, en een gate, ( meestal is het gezoem van 70 Hz ook weg te krijgen.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Hij bedoeldt op welke frequentie je de sidechain het best kunt filteren Jaap.

Hangt af van: 1)in welk gebied wordt er veel energie geproduceert 2) in welk gebied zit weinig overspraak van andere bronnen 3) In welk gebied zitten de resonatie en feedbackfrequenties.

Gebruik ook de sidechain-afluisterfunctie!!

Voor kick kom ik meestal uit in het gebied zo tussen de 120/200Hz.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Japio de monitorman
                • May 2005
                • 57

hmmmm, iets voor mij om uit te proberen denk ik.

Comment

• metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

Ik draai meestal rond de 35hz erbij, rond de 500hz en rond de 4khz soms een beetje 12khz, maar maak altijd gebruik van een alesis d4 triggermoduul. gebruik de gates alleen voor de 4 toms. bij hardtrappende drummers levert een trigger bijna nooit problemen op, alleen bij ultrasnelle double bass stukken is het een grote ellende, maar oplosbaar.
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Lezen!

Het ging hier (inmiddels 4 jaar geleden) over het filteren van sidechains van gates.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• daviddewaard
                      • Mar 2008
                      • 627

Originally posted by imported_dre
                      Is er iemand die deze soms gebruikt op een drum.
                      Heb binnenkort een optreden waarbij een 4 kanaals
                      gate gewenst is op de drum.

Grtz
                      raad je de behringer gate erg af!! die meer kwaad dat goed aan je geluid.
                      als ik een behringer gate i een rack tegenkom gebruik ik liever geen gate dan wel.
                      probleem is dat de attack tijd niet instelbaar in en deze veel te snel staat wat als resultaat heeft dat je en soort klik hoort op het moment dat je gate open of dicht slaat.
                      zou eerder een dbx nemen als er niet veel budget is en anders en klark of bss
                      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by daviddewaard
                        als ik een behringer gate i een rack tegenkom gebruik ik liever geen gate dan wel.
                        Je een soort klik hoort op het moment dat je gate open of dicht slaat.
                        Precies hoe ik er over denk, tijdje geprobeerd met een behringer, soms ging het redelijk, op andere momenten klikte het zo erg... Leek wel of het afhankelijk was van temperatuur of netspanning? Dus stond deze meer uit als aan.

Nu zit er een 4 voudig samson ding (Sorry geen typenummer) in plaats daarvan in dat rack, niet mijn keus, maar ik moet zeggen dat deze het echt veel beter doet. Ook is de attack apart regelbaar, maar zelfs met een snelle attack hoor ik veel minder klikken.

Moet zeggen dat ik ook erg tevreden ben over de gate functie van mijn focusrite compounder. Doet het goed en makkelijk instelbaar.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Ik heb ook jaren met de berhinger gate gewerkt en tot volle tevredenheid.
                          Truuc is dat je de gates zo moet instellen dat ze slechts 6 dB dempen, dan ben je de meeste overspraak kwijt en klikt hij niet meer.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

we hebben het wel over een 4-voudige gate die je voor 40 euro op marktplaats kan kopen....

Dat het ding toepsbaar is, is al bijna een wonder te noemen voor dat geld.
                            Wegens die reden zeg ik... is 100% functioneel voor het geld. Voor minder gaat niet. Maar bij voorkeur betere microfoons+plaatsing toepassen en geen gate's.

Dit is wel de prijsklasse dat de gouden regel is. " gebruik minder maar wel betere spullen" Dat geeft een beter resultaat. Problemen in goedkope spullen nooit proberen op te lossen met nog meer goedkope spullen.

Maar gewoon in een medium 16 kanaals setupje voor 140 man in de toms inserten is in mijn ogen niets mis mee.
                            lekker belangrijk!

Comment

Working...