woofertje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MatthiasB
    • May 2003
    • 674

woofertje

voor al wie die 21" super woofer heeft gekocht (ja die van een paar maand geleden die zogezegd 10 kw rms speelt.)

jullie zijn dus dom geweest he had eventjes gewachte n je kon een 23" kopen

en hij is nog lelijk ook

NIET-ROKERS sterven ook
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Bah, vies. "the most powerfull sub in the world" [xx(] als het ook het beste rendement van de wereld heeft....
    De groeten => Micha

Comment

• bewap
      • Jun 2002
      • 239

Nog een paar leuke termen: CTP en PTP, en cheater RMS rating. En dan het verhaaltje bij "Read about this", wat een slappe klets. Echt vies...

Comment

• karelg
        • Jan 2003
        • 112

citaat:jullie zijn dus dom geweest he had eventjes gewachte n je kon een 23" kopen
        Wat mij vooral tegensteekt is hoe deze fabrikant/hobby-ist pronkt met zijn ongelofelijke onkennis van luidsprekers ontwerpen.
        Waar staan bijvoorbeeld de TS-parameters van dit ding? Waarom gebruikt de fabrikant geen IEC of AES normen?

De larie of black aluminium voicecoilformer die 30% meer vermogen aankunnen dan "gewone" alu voicecoilformer. Ik ben er zeker van dat die mensen geen deftige simulaties met FEA software doen om hun warmteoverdracht van spoel op voicecoilformer en magneetsysteem te simuleren. (bvb met msc marc of actran)

Laat staan dat ze nog eens het LSI gedrag van deze "speaker" gaan opmeten.

Maar voor de dB-freaks die hun wagen willen uitrusten met zoveel mogelijk lampjes, luidsprekers, amps, toeters en bellen is dit wel stoer.

Comment

• DJ_Snaky
          • Sep 2002
          • 272

achjah toch wel cool een springkussen voor je zusje, dan hoeft ze neiteens te springen []
          [:D] zin in een feestjuh [:D]
          <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• - -Niels- -
            • Aug 2003
            • 253

Zielig... in plaats van bezig te zijn geweest met een uiterst GOEDE woofer, gaan ze naar de grootte kijken... zo kan ik er ook nog wel één maken...

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

citaat:Geplaatst door - -Niels- -
              Zielig... in plaats van bezig te zijn geweest met een uiterst GOEDE woofer, gaan ze naar de grootte kijken... zo kan ik er ook nog wel één maken...
              Idd, kep thuis een trampoline staan en een paar oude speakers met kapote conus... 1+1=2 zou ik zeggen

Zo'n speaker koop je alleen om een beetje stoer te doen met vermogen en uiterlijk. Echte speakers zijn anders [:I]

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

citaat:Zo'n speaker koop je alleen om een beetje stoer te doen met vermogen en uiterlijk. Echte speakers zijn anders
                Ik vind het concept ook niet practisch alleen het lijkt me wel cool voor car hifi daar gaat het namelijk niet alleen om geluid en uiterst goede prestatie maar ook om styling. en het is net even weer wat anders als wat je buurman heeft. Alleen het vermogen 10Kw rms wordt een beetje een probleem. Maar met een vermogen van 500W rms met 94dB rendement komt het ook wel goed.

Even over het vierkante model, ik heb zelf een 12" vierkante woofer in de auto waar 150W rms over heen speelt en ik moet zeggen dat dat al genoeg druk produceert. Maar ik geef toe dat het voor de heb is, ik heb hem bijna nooit hard staan (ik wil nog wel langer mee gaan in de muziek, daarom draag ik ook geen discman of zoiets maar het is leuk om te hebben).

Weet iemand de prijs want als die niet te hoog is wil ik best is 1'tje kopen voor de grap om te kijken wat het nu werkelijk is want ik denk dat het niet onderdoet aan andere Car hifi speakers. En ik weet ook zeker dat ik er zo een paar verkoop hier in de buurt want er zijn hier genoeg van het type mensen dat meer wil hebben als de buurman en dit wel cool vind en ja, geen verstand van audio hebben maar ze zijn er wel gelukkig mee.

Groeten Martin
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

Working...