Limiter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niek...
    • Nov 2001
    • 1094

Limiter

Wij zijn bezig met de versterking en processing van een nieuwe geluidsset tot 800 personen. Daarbij is ons oog gevallen op een Ashly XR1001 crossover met een MQX2150 equalizer.

De set gaat versterkt worden door een 4-tal Carver amp's. Het enige wat we nu nog missen is een fatsoenlijke limiter. Om het geheel een beetje ogenlijk te houden liefst Ashly...

Vraag is dus: wat raden jullie aan? Heb hier niet bijzonder veel verstand van limiters dus elk advies is welkom!

BTW: Gaat om een Deltamx set met RCF ESW1018 subs, en er ligt nog een Behringer CX2310 in de kast. Vast niet vergelijkbaar met Ashly.
    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

koop u een Behringer DCX2496, werkt prima!

Comment

• Niek...
      • Nov 2001
      • 1094

Nog ff wat toelichting:

Set gaat gebruikt worden als modulaire set. Dus enkel topje voor kleine feesten (mede daarom EQ), basje - topje tot 150 personen (daarom X-over), en grote set --&gt; eventueel voor verhuur (daarom limiter).

Een alles in 1 apparaat mag ook: heb veel gehoord over een DBX driverack of LEM DX series!

Comment

• Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

Heb de DBX driverack hier gehad en de Behringer DCX2496.
        DBX viel zwaar tegen,vond hem minder flexibel, moeilijker in te stellen, "plop" bij inschakelen..., geen lange delays mogelijk etc...
        En is daarbij nog een stuk duurder als de behringer.Qua ruis geen onderscheid te horen.

Comment

• Niek...
          • Nov 2001
          • 1094

De Behringer ziet er leuk uit, alles in 1 HE, maar goed: de directe bediening lijkt me ronduit ruk. Daarbij: het overgrote vooroordeel dat Behringer zou ruisen, blijft me parten spelen. Het moet natuurlijk wel in 1 keer goed

Heb de prijslijsten van Ashly eens bekeken, viel bijna achterover! Nothing comes for free, maar dit vond ik toch wel heel veel voor een beetje X-over en EQ! [:0]

Anyway: ietwat goedkoper zijn de DBX modellen. Het oog valt daarbij op de 223XL X-over, de 215 EQ en 166XL limiter. Op het forum al veel positieve berichten over deze producten gelezen, en een dyn. range van gemiddeld 110 db, en weinig ruis.

Comment

• Davy Gabriels
            • Aug 2002
            • 819

Als ik jou was zou ik niet gaan voor een aparte compressor en X-over...

En qua ruis...mijn DBX EQ(231) ruist evenveel als de Behringer EQ (terwijl bij mijn dbx al 1 XLR stekker kapot is gegaan na enkele malen insteken en uittrekken)
            Alleen ziet de DBX er natuurlijk iets meer profi uit, de behringer is precies een kerstboom.

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

wat vind jij van die 231? Ik ben ook van plan om er 1tje te kopen
              De groeten => Micha

Comment

• Niek...
                • Nov 2001
                • 1094

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels

Want?

Met een gate/composer voorkom ik ruis op stille momenten, en de limiter is ter beveiliging. X-over blijft nodig...

Comment

• PowerSound
                  • Nov 2001
                  • 1892

citaat:Geplaatst door Niek...

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels

Want?

Met een gate/composer voorkom ik ruis op stille momenten, en de limiter is ter beveiliging. X-over blijft nodig...
                  Moet jij al HEEEEEL veel ruis hebben om deze te kunne gaten hoor.

Koop gewoon een DCX2492. Prima apparaatje voor het geld ! En geen ruis te bespeuren ! Heb je alles in een, en kan je je sets allemaal opslaan in meerdere presets. Wat wil je meer ?
                  PSL Bvba powered by
                  L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                  Yahama LS9-32 / MC7L-48
                  Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                  Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Niek...
                    • Nov 2001
                    • 1094

citaat:Geplaatst door PowerSoundKoop gewoon een DCX2492. Prima apparaatje voor het geld ! En geen ruis te bespeuren ! Heb je alles in een, en kan je je sets allemaal opslaan in meerdere presets. Wat wil je meer ?
                    Een systeem welke door iedereen (lees: collega's) te bedienen is, zonder eerst een cursus te hoeven volgen.

Daarbij: met drie losse compenenten kun je sneller ingrijpen, zonder stille periodes...

Comment

• PowerSound
                      • Nov 2001
                      • 1892

Een processor gebruiken is nu niet ook ZO MOEILIJK HE ?

En dat stel je zo in dat je niet elke 5minuten daar aan moet gaan prutsen.

3 Losse componenten zal denk ik meer kosten dan een DCX2492.
                      PSL Bvba powered by
                      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                      Yahama LS9-32 / MC7L-48
                      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

citaat:Heb de prijslijsten van Ashly eens bekeken, viel bijna achterover! Nothing comes for free, maar dit vond ik toch wel heel veel voor een beetje X-over en EQ!
                        Mot je ff een nieuwe prijslijst opvragen...vorige week een mailing gehad, dat dat spul goedkoper was geworden....

Even als BSS (20-25%)...
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Jag
                          • Nov 2002
                          • 319

Ik heb al met meerdere modellen EQ van Dbx gewerkt, het lijkt me sterk dat dat niet meer ruist dan een DCX2496.
                          Zo'n loudspeaker management system als de DCX2496 doet echt precies wat je nodig hebt. Ennuh, zo moeilijk is dat niet hoor . Wat je hooguit zou kunnen doen, is er een graphic bij doen. Maar ik zou zoiezo voor een DCX2496 gaan, alleen al het voordeel van de verschillende presets lijkt me al doorslaggevend.

Comment

• Davy Gabriels
                            • Aug 2002
                            • 819

citaat:Maar ik zou zoiezo voor een DCX2496 gaan, alleen al het voordeel van de verschillende presets lijkt me al doorslaggevend.
                            Wat voor mij het belangrijkste is, is het feit dat je je presets (en dus limiter instellingen) kan locken met een paswoord!!!Dus volledig hufterproof.Dit kan je toch niet met een aparte compressor/limiter?

citaat:Een systeem welke door iedereen (lees: collega's) te bedienen is, zonder eerst een cursus te hoeven volgen.
                            Voor een bepaalde geluidsset stel je je X-over punten in,achteraf moet je hieraan toch niks meer veranderen? Als hier een setje buitengaat, worden alle pagina's gelockt, behalve deze waarop je de outputgains kan veranderen,zodat je bv het sub of hoog iets minder kunt zetten.

Comment

• mbottens
                              • Feb 2004
                              • 743

citaat:3 Losse componenten zal denk ik meer kosten dan een DCX2492.
                              Ik denk dat als je dezelfde ruisverhouding wil als een DCX2496, en je gaat de DCX2496 door drie apparaten vervangen (wat dus ook meer ruis oplevert dan 1 apparaat), dat die 3 apparaten van redelijke kwaliteit moeten zijn. En dan wordt het volgens mij: 3 goede losse componenten zal denk ik meer kosten dan een Driverack 260.

Ik bedoel hiermee dat wanneer je wat meer wil uitgeven ga dan voor een Driverack 260 en wil je gewoon lekker goedkoop een goed resultaat, ga dan voor de Behringer (die behringer bevalt mij prima.). Er lopen by the way meer topics in het live forum over de DCX2496, lees die maar is maar vooraf kan ik zeggen dat de meeste mensen positief gestemd zijn.

Groeten Martin
                              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

Working...