Advies aankoop Pa-MIX setje.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • broerevb
    • May 2005
    • 32

Nice, heel nice!!
    Presenteert lekker pro.
    Zeker niet besparen op de monitors! Maakt stukken verschil in het gevraagd worden! Wat de zelfbouw betreft, EML en Big Dynamic doen het bvb ook zo...

Je jbl tr225's gaan hier trouwens nog altijd goed mee!

Groeten,
    Tom

Comment

• Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

citaat:Geplaatst door mbottens

citaate 1046 is een QUAD gate/comp/lim. Dus dit is al 8 comps
      Nee deze is 4 x mono. en houd er wel rekening mee dat je op een 1046 per kanaal minder kunt instellen als bij een 266. En de 1046 is geen gate/comp/lim maar een comp/lim. De 1066 is een gate/comp/lim, maar die is weer twee kanaals. let hier even op. En zoals ik al zei de 1046 is qua instellingen geknepen op een 266. Hij heeft namelijk geen variabele attack en release instelling. En toch zal ik niet bezuinigen op de compressors. Koop 2 1046's voor het standaard werk en 2 - 266's voor het uitgebreidere werk. En daarnaast nog een paar losse gates voor de drumset, scheelt je een hoop problemen. Dit mag natuurlijk ook in stappen. Maar daarom zei ik ook behringer (100 euro heb je een compressor of gate) en naar een paar klussen heb je geld voor dbx'en maar dan ben je wel even gered.
      citaat:en Lexicon kan er altijd bij. (MPX-550 ?).
      Ja ik bedoel ook de 550, ik heb de update chip al een tijd in huis liggen, die moet er nog steeds in (druk he).
      citaat:Persoonlijk zou ik direct voor de 24Kanaals gaan, 16 is namelijk zo vol. En als je nog een paar faders over hebt kun je de effect returns daar op aansluiten, Je bent dan een stuk vrijer en hebt dan ook EQ op bijv. je galm. Gebruik ik in de studio veel.
      Zijn er nog mensen die het op deze manier live doen?
      citaat:wat doen we dan met je cd/md
      En die plaats je dan op je effect returns, eq op achtergrond muziek is niet echt nodig naar mijn idee.

Ik ben er al achter dit gaat je genoeg geld kosten. Dat is ook de reden dat ik nog steeds geen verhuur voor bands doe, ook al zal ik het wel willen, maar zo als een wijs man tegen mij zei, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven. Even aan jou Powersound: denk dan ook maar goed na over je geldbesteding. Maak anders is een soort van prioriteitslijst.

En weet je al wat van soort bands je waarschijnlijk moet gaan doen en van welke omvang? Dan kunnen we nog iets beter advies geven.

Over de effecten heb ik nog 1 ding: Begin niet met te dure effecten, zon lexicon mpx-550 heb je al voor ongeveer 500 euro. Dan moet je niet eens gaan denken aan een PCM. Ik heb de MPX-1 het topmodel uit de MPX serie maar ik gebruik de 500 gewoon meer omdat die makkelijker te bedienen is en sneller werkt.

Groeten martin

Ik lees hiertussen ergens iets van een Lexicongalm. Ik ben namelijk van plan een PCM 91 aan te kopen. Is dit aan te raden of echt niet?! Ik heb nu een TC-Electronics M-One.

Groeten

Kristof

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

Lol, die thread is al een jaartje oud.
        Heb geen JBL TR's enzo meer.

Qua monitoring wordt het zo :
        6 AG Audio Pro PS115 (15" + 2") (of de AG PS115 BE (3" Berylium)
        2 AG Audio Pro PS215 (2*15" + 3") Drumfill
        Met 3* AG Audio Pro HCA3.0 (goed voor een 6 a 8Kw monitoring)
        PSL Bvba powered by
        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
        Yahama LS9-32 / MC7L-48
        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• LuPuS
          • Dec 2002
          • 457

En wat heb je als monitor gekocht?

Misschien is het volgende wel interessant:
          12" passief:
          - Mackie C300
          - Ev Sx300
          - RCF Art 312
          15" passief:
          - RCF Art 315
          - Ev Zx4
          - Ev Zx5

(Nog niet gezien dat je monitors had, waarschijnlijk op hetzelfde moment beginnen posten...)
          ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• PowerSound
            • Nov 2001
            • 1892

Totaal plaatje vergeten :
            PSL Bvba powered by
            Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• broerevb
              • May 2005
              • 32

citaat:Geplaatst door PowerSound

Lol, die thread is al een jaartje oud.
              Heb geen JBL TR's enzo meer.
              Tuurlijk niet, ze staan bij mij thuis . 'k Vond het gewoon nogal grappig om dat plots te ontdekken...

Comment

• PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

Ahzooo, jij hebt ze van mij gekocht. en altijd in orde ?
                PSL Bvba powered by
                Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• broerevb
                  • May 2005
                  • 32

Tuurlijk! 't Blijft basic, maar schitterende kasten als drumfill! Ze zijn ook wel makkelijk voor café-optredens waar de geluidstechnicus niet meekomt, vragen niet veel afregeling voor een allround sound. 'k Heb er al veel plezier aan beleefd , waarvoor dank !

Groeten,
                  Tom

Comment

• Jaap @ monitoring
                    • Jun 2005
                    • 61

Wat ik zag aan het begin is dat je een sm 81 wou gebruiken das opzich wel grappig, ik gebruik daarvoor tegenwoord audiotechnica pro 37's zijn goede overheads, daarbij dan de tom mikes van sennheiser en een kickmike van shure de beta 91 ( omdat dit echt een van de grootste begrippen is bij de meeste technicusen, en omdat hij gewoon meesterlijk goed klinkt in de kick ) voor gitaren paar DI's en inderdaad beta 57's, voor vocals zou ik als ze veel lopen aan een draadloos 3000 versies van sennheiser gaan denken, of een beta 87, en als drumfill gebruik ik altijd een EV elimunator double, een kast van bijna 140 cm maar wel een goed drumfill, en voor de bas altijd een max 15 van d&b en vocaal of in ear of max 12's

Comment

Working...