Advies aankoop Pa-MIX setje.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

citaat:bwa, 6 lijkt mij een goed begin.
    1: Eventueel kick (doe ik zelf eigenlijk niet zo veel, is wat drummerafhankelijk)
    2: Bas DI
    3/4: groep keyboards
    5/6: vocals apart of groep vocals
    Mwoh, denk dat dit idd wat dichter in de buurt komt, kick is soms wel lekker voor de attack, en hangt ook van de drummer af. Bass hangt er net vanaf wat voor geluid je wil hebben, kan ook heel goed zonder. keys, als je goedkope keyboards heb is het soms wel eens makkelijk (klankvolume verschillen [V]) vocals, doe ik eigenlijk nooit, vind ik los meestal veel lekkerder klinken. Het is net wat je zelf wil, en de band...
    En voor de zangmikes zou ik voor sennheisser gaan, goedkoper en lekkerder dan shure.
    De groeten => Micha

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

Even samenvatten :
      GL2200 tafel 24 kanaals. (nog andere opties in die prijsklasse, ik kijk nog wel rond voor misschien 2de hands)

FX :
      1 Samson PowerBrite (distributie + licht geven)
      1 2U Lade
      1 1U CD speler (merk ?)
      1 1U MD Rec/Player (sony?)

1 TC M-One (Hoor het hier veel langskomen, hebben er ook meerdere op school (SAE), zal er eens meespelen, zien wat ik ervan vindt)
      2 DBX 266XL (stereo Gate/Comp)
      1 DBX 1046 (Quad comp/lim)

Slechte vraag misschien, ik wil geen Behringer zien in m'n rack, maar als het moet, moet het. IS DIT IETS WAARD ? hun comps, gates, etc... ?
      Of misschien betere alternatieven voor de DBX'en die in een ongeveer zelfde prijsklasse liggen ?

2 DBX EQ 231 (voor de Moni's)
      1 DBX EQ 1231 (voor FOH) (heb ik al)

5 Di's (Samson S-direct) ( Bass & Synth ) (Heb over die Di's heel leuke review's gelezen).

Mics :
      Drumkit : AKG D112 + Beta 57 + 3* Senn E604 + 3 AKG 391.
      Gits : 1* SM57 + 2* Senn E609
      Vocals : 2* SM58 + 1* BETA58 + 2* Senn E855 ?

Monitoring :
      Nog niet ecth uit, dacht aan 2* QSC PL218.
      Wordt zeker zelfbouw (coax of 15/2). Aangezien de erg hoge prijzen...

Zo, nog zaken ? ALVAST BEDANKT ! Ben al een mooie stap verder !
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

bedenk wel ff dat monitors wel heel belangrijk zijn, vooral als je door de band zelf wordt in-gehuurt. Vind dat je hier niet op moet bezuinigen, nl. als het monitor geluid slecht is, wordt de artiest onzeker, en dat pakt niet altijd even goed uit voor de technicus! (en ja heb er ervaring mee, en weet zeker dat ik niet de enige ben!)
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

citaat:Geplaatst door PowerSound

Even samenvatten :
          FX :
          1 Samson PowerBrite (distributie + licht geven)
          1 2U Lade
          1 1U CD speler (merk ?)
          1 1U MD Rec/Player (sony?)
          Dit is het spul wat je NIET nodig hebt als je begint met PA draaien. (een CD walkman+zaklamp is voldoende)
          citaat:
          1 TC M-One (Hoor het hier veel langskomen, hebben er ook meerdere op school (SAE), zal er eens meespelen, zien wat ik ervan vindt)
          2 DBX 266XL (stereo Gate/Comp)
          1 DBX 1046 (Quad comp/lim)

Slechte vraag misschien, ik wil geen Behringer zien in m'n rack, maar als het moet, moet het. IS DIT IETS WAARD ? hun comps, gates, etc... ?
          Of misschien betere alternatieven voor de DBX'en die in een ongeveer zelfde prijsklasse liggen ?
          Vier composers van Behringer. (stereo comp/gate) en een tweedehands microverb II en je bent met minder geld verder.
          citaat:
          2 DBX EQ 231 (voor de Moni's)
          1 DBX EQ 1231 (voor FOH) (heb ik al)

5 Di's (Samson S-direct) ( Bass & Synth ) (Heb over die Di's heel leuke review's gelezen).
          Er is objectief NIETS mis met Behringer d.i.'s
          EQ voor je FOH is een aanschaf die handig is, maar redelijk achterin het lijstje prioriteiten ligt als je een enigsinds behoorlijke set weergevers hebt.
          citaat:
          Mics :
          Drumkit : AKG D112 + Beta 57 + 3* Senn E604 + 3 AKG 391.
          Gits : 1* SM57 + 2* Senn E609
          Vocals : 2* SM58 + 1* BETA58 + 2* Senn E855 ?
          Kun je uitdunnen tot:
          Drumkit : AKG D112 + Beta 57 + 3* Senn E604 + 2 AKG 391.
          Gits : 2* Senn E609
          Vocals : 2* Senn E855 ?
          spare : SM58.
          Bands die jou huren in het begin. Zullen zelden meer dan twee gitaren en twee vocals hebben. SM 58 is handig voor zeikerds en een plotselinge extra blazer/mondharmonica/zangstem enz
          citaat:
          Monitoring :
          Nog niet ecth uit, dacht aan 2* QSC PL218.
          Wordt zeker zelfbouw (coax of 15/2). Aangezien de erg hoge prijzen...

Zo, nog zaken ? ALVAST BEDANKT ! Ben al een mooie stap verder !
          Bezuinigen op monitors = weinig gehuurd gaan worden.

persoonlijke visie natuurlijk...
          lekker belangrijk!

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

citaat:Vier composers van Behringer. (stereo comp/gate) en een tweedehands microverb II en je bent met minder geld verder.
            Ik blijf het nogmaals zeggen en gelukkig wordt ik hier een beetje in gesteund: Behringer is leuk voor het begin, je hebt veel voor weinig. Naar mijn idee is het slimmer om met behringer te beginnen dan dat je 1 of 2 compressortjes en gates neerzet. En verder over Behringer compressors ze doen hun werk wel goed alleen klank technisch is een DBX gewoon beter maar bij live gaat het vaak meer om practisch dan om een bepaalde compressor klank. In de studio heb ik namelijk ook Behringer, DBX en TL-Audio (Behringer voor het standaard werk, DBX als er wat meer compressie nodig is en TL-Audio voor zijn vette buizen klank, met de TL kan ik 9 tot 12dB compressen en het blijft vet klinken) en Tuurlijk je moet het zo snel mogelijk vervangen voor DBX. Waarom DBX, dat is gewoon goed en er zit toch nog een redelijke prijs kwaliteit verhouding aan vast.

Verder ben je volgens mij al aardig op weg, en je moet niet bezuinigen op je monitoren maar zelfbouw lijkt me dan juist een uitkomst, door er zelf wat werk in te steken heb je een kwalitatief zeker net zo een goede speaker voor de helft van het geld. Alleen opletten dat het er niet als zelfbouw uitziet want dan schrikt de zanger bij voorbaat al en wordt hij onzeker en dat willen we niet.

Verder weet ik niet wat zo'n powerbrite kost. Maar een beetje licht is niet weg misschien eerst een goedkoop DAP 19" dubbele snake light ofzo. een lade is misschien ook wel handig maar dan zal ik zeggen neem 4 lades want wat kun je nu kwijt in 1 lade?

En ik vind het jammer dat de MPX-550 nog niet in het laatste samenvat lijstje staat, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

En ga je de effect returns gewoon op de faders terug laten komen.

En dan nog een perssonlijk vraagje: Ik las dat je op SAE zit, bevalt dat een beetje en leer je daar wel echt iets bij of gaat het meer om het diploma. Ik ben namelijk bang dat ik een bult geld betaal en er dan achter kom dat ik 3/4 van de stof al beheers? Ik ben namelijk wel eens bij een open dag geweest en heb eens een dagje een workshop daar gedaan en het viel me op dat er voor mij niet veel nieuws was op het technicus producer vak behalve microfoontechnieken daar weet ik niet veel van.

Groeten Martin.
            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Behringer zou inderdaad goed zijn om te starten, kan ik dat rackje later verder schijven naar een kleiner Setje.

Tussen al dat Berhinger stuff kan ik niet echt kiezen :
              1* MDX4600 (Quad gate/comp/lim)
              3* MDX???? (2600 = Interactive Reference-Class 2-Channel Expander/Gate/Compressor/ Peak Limiter with Integrated De-Esser, Dynamic Enhancer, Tube Simulation and Low Contour Filter, is dat allemaal wel nodig ????) Welke zouden jullie aanraden ?

Die lade (voor 2-3 CD's + MD's + Rol gaffe + stift en co) en powerbrite komt er zeker in. Kost geen geld.

Over die Samson DI's, kan er voor een zeer leuk prijsje kopen, net iets minder dan de Behringers.

Over het multi-effect weet ik nog niets, TC M-One, Lexicon MPX-550, SPX90, ... zie ik wel.

Mbottens : Over de SAE, ik leer daar wel veel bij, en is momenteel heel studio gericht. Echte PA komt later meer op het einde toe. Het gaat ook zeker om het diploma, die nu toch heel moeilijk te verkrijgen blijkt te zijn. Ik ben dus heel blij met de SAE, zeker als je naar het materiaal die daar ter je beschikking wordt gezet. EN ! Een heel leuk kader, waar je iedereen kent (leerling zoals leerkracht). Veel pret !

Over de Mic's : Zoals Showband aangaf, zeker goed om te beginnen, kan ik later altijd enkele bijkopen indien nodig. Voor de vocals dus echt beter voor Sennheiser gaan ? Heb persoonlijk met E series nooit gewerkt (wel de 609 en 604). Eens een demootje proberen te krijgen.
              PSL Bvba powered by
              Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Jag
                • Nov 2002
                • 319

citaat:EQ voor je FOH is een aanschaf die handig is, maar redelijk achterin het lijstje prioriteiten ligt als je een enigsinds behoorlijke set weergevers hebt.
                Nou, dat zou ik nou juist als een hoge prioriteit zien. Liever een compressor of twee minder dan en wel een goede EQ voor je FOH set. Elke set heeft wel correcties nodig. Niet altijd even groot, maar als je dat niet voor elkaar hebt ben je de rest van avond aan het kloten op de tafel.

Comment

• Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

citaat:bedenk wel ff dat monitors wel heel belangrijk zijn, vooral als je door de band zelf wordt in-gehuurt. Vind dat je hier niet op moet bezuinigen, nl. als het monitor geluid slecht is, wordt de artiest onzeker, en dat pakt niet altijd even goed uit voor de technicus! (en ja heb er ervaring mee, en weet zeker dat ik niet de enige ben!)
                  Helemaal mee eens... Zeker als de band jou klant is, is het monitorgeluid absoluut belangrijk! Je zal merken dat als je fatsoenlijke monitors hebt, je je niet meer voortdurend met het podiumgeluid hoeft bezig te houden. Dit komt als vanzelfsprekend ook het zaalgeluid ten goede. Om nog maar niet te spreken over rondzingers of de gevolgen van zangeressen die zichzelf niet goed horen.

Mooie dure compressors is leuk, maar in het marktgebied waar je als beginnend PA-man staat zeker niet de factor waarop je klanten binnenhaalt! En dit is toch zeker een heel belangrijk punt als je van de grond wil komen met je nieuwe activiteit. Daarmee zeg ik niet dat je dat soort dingen volledig achterwege kan laten, maar een begin met Behringer is helemaal zo gek nog niet. Zoals Showband een hele tijd geleden al eens aanhaalde: een paar tientjes meer uitgeven aan je mics levert veel meer winst op dan een paar honderdjes extra aan je mixer/randapparatuur etc.

Voor je FOH heb je al een redelijke EQ, dus dat is mooi meegenomen. Want mijn stelling (zeker voor FOH) luidt: "liever geen EQ dan een el-cheapo".
                  <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Rv
                    • Feb 2001
                    • 1086

Tweedehands LE400 in case kosten minder dan 1000 euro per paar. Dat is geen geld voor een erg fatoenlijke monitor (die natuurlijk al serieus gebruikt is, maar zelfs dat is geen bezwaar ...)
                    ____
                    Rv.
                    ____

Comment

• PowerSound
                      • Nov 2001
                      • 1892

Even een update :

Mengtafel wordt waarschijnlijk : Huren van een ML3000 bij goede collega.

Heb 3 EQ's gekocht : 3* K-T DN360 2de Hands

Offtopic : Erboven zie je onze nieuwe Processor, Xilica DLP4080 (4in/8out) http://www.xilica.com
                      PSL Bvba powered by
                      Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

Hoe bevalt die Xilica?
                        Weet je zo een advies prijs?

Comment

• pro`d`user
                          • Jun 2002
                          • 534

Dubbelpost...

Powersound: wauw, dat ziet er echt heel mooi uit.
                          Barry K.
                          Wij werken met EV ole ole
                          In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• som
                            • Nov 2002
                            • 787

mooie eq's, was dat het setje van 3 wat niet los verkocht ging worden?
                            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• PowerSound
                              • Nov 2001
                              • 1892

Som : Zou het niet weten, verkoper had er 4 staan.

Jakkes : Xilica bevalt tot nu toe uitstekend, download eens de software en je ziet wel.
                              PSL Bvba powered by
                              Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• PowerSound
                                • Nov 2001
                                • 1892

Eindelijk is het zover

Ik wou graag jullie mijn Pa kit tonen.

1* Furman
                                3* Klark Teknik DN-360

1* Furman
                                2* DBX 160x
                                2* Dramwer DS201
                                2* Drawmer DL241
                                1* Apex GX230
                                (komt later 1* DL241/DBX1066 bij, 1* DS404/DBX 1074, 1* DL441/DBX1046)

1* Furman
                                1* Yamaha SPX990
                                1* TC M2000
                                2* Lexicon LXP1 (rechtse heeft problemen, moet ik eens nachecken, vind ik toch leuke speelgoedjes
                                1* Denon CD/K7 (wordt later vervangen door Tascam CD-MD)
                                1* 3U Lade (vliegt er later uit, komt de Apex GX230 in de plaats)
                                (later nog een TC D-Two)

Allen&Heath GL4 32Ch.

Micro's : (pak ik einde deze week pics van)
                                1* Audio Technica ATM-25
                                4* Sennheiser E904
                                2* Sennheiser E906
                                1* Shure Beta58
                                1* Shure Beta57
                                1* Shure SM57
                                4* Shure SM58
                                3* Oktava MK-012 Cardio

Zozooo wat vinden jullie ervan ? (heeft toch 2 jaartjes geduurd, maar ik denk dat ik toch wel iets heb
                                PSL Bvba powered by
                                Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

Working...