Overhead c 430

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

Overhead c 430

Heeft er iemand ervaring met deze microfoon van akg?
    En hoe doet hij het tegenover de c1000 van akg?
    B.v.d.
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Persoonlijk werk ik liever met de C430 dan de C1000. Als overhead doe ik het liefst closemic bij een drumstel ermee. Ik heb trouwens vernomen dat de C1000 eruit gaat en op de site van AKG staat ook discontinued bij dit type. Maar wat wil je met de mic's gaan doen?

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Eeeh, met overheads closemicen?
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

Wil ze dus gaan gebruiken als overhead bij een drumstel.
        Dus niet close micking maar metertje erboven.

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Ja, close, in dit geval dus geen meter erboven en soms meer dan 2. Ligt een beetje aan de setup van de drummer (hoe breed het staat).

Comment

• theo
            • Nov 2001
            • 503

Hoe dicht boven het koperwerk bedoel jij dan vasco??

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Probeer rond de 50cm te komen en anders gaan we ook nog wel eens underhead werken. Het ligt vaak aan de opstelling van de drummer. Ook wij moeten wel eens een meter er boven gaan zitten, zeker als het low-budget moet en we dus met minder mic's moeten werken. En het ligt aan het type mic. Een KM184 plaats ik liever wat hoger dan een C430.

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

Ik heb er 2 gekocht voor een lowbudget setje voor een dweilorkest van 16 man. Ik gebruik hierbij 2x C430: eentje boven 2 baritons en eentje voor 2 sousafoons. Karakteristiek is lekker vlak en loopt in het laag behoorlijk ver door. 3x 57B waarvan 1 voor 3 trombones en 2 voor 5 trompetten allemaal hangen ze op ongeveer 1,5m voor de kelk en 1x SM57 voor 2 man slagwerk. Grote trom staat meestal een beetje midden achter tussen de sousen en de baritons. Spirit Powerstation eraan, 1x composer en 1x eq waarbij 1 kantje voor de 3 57B's (de lange noten en melodie lijn) is en het andere kantje voor de C430's plus de SM57 (afdeling korte en krachtige tonen) en 4 SX200's als monitor.
                Bij het opzetten van de mix beginnen met de 2 C430's omdat dit natuurlijk omni's zijn en daarna met de overige mic's het plaatje inkleuren. Kind kan de was doen en het spaart me 1 D112 (of soortgelijk) uit voor de grote trom en de C430's zijn ook nog eens een euri of 30 goedkoper dan een 57B.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...