Meest gebruikte FX processor ?????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Meest gebruikte FX processor ?????

Hallo allemaal,

Wat is naar jullie mening de meest gebruikte c.q. populaire professionele FX processor on stage of studio?

En dan bedoel ik niet "in de hobby sfeer" maar bij grote producties. Het gaat mij in het bijzonder om de FX voor de vocals (plate, hall, etc.) en niet om compressors / gates / limiters.

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Haha, John, terug van vakantie, da's lang geleden
    Wij gebruiken in de studio een Lexicon 480 L en de PCM reeks, naar mijn mening nog steeds de top en zeker de nieuwe 960 van Lexicon
    TC.Electronics is trouwens een grote concurrent aan het worden met de 6000 (dacht ik). Schijnt dat hij evenwaardig zal worden aan de lexicons !
    Trouwens in de protools-HD ( dus de laatste en uitgebreidste versie ) waar wij mee werken zitten er al een hele reeks software matige eff.plugins in van verscheidene merken, ook allemaal heel goed te gebruiken
    Voor podium gebruik is een M 2000 - 3000 en 4000 van Tc.electronics wel heel erg goed

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• meyerfreak
      • Mar 2004
      • 142

Voor live toepassingen gebruiken wij altijd: Lexicon PCM 90 (of91), Yamaha SPX 990 en SPX 2000, Eventide H3000, TC M2000 en Dtwo. Voor kleinere sets dingen als PCM70, SPX1000 etc.

Bij de nieuwere digitale Yamaha tafels zitten ook wel erg gangbare FX ingebouwd vind ik.
      ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• musicjohn
        • Aug 2001
        • 1102

citaat:Haha, John, terug van vakantie, da's lang geleden
        Hey die SIS,
        Ja, even een poosje weggeweest. Het forum kwam mij een poos terug even de spuigaten uit met alle kinderachtige ruzies over producten... het bekende "Wellus Nietus" gezeik. Dus een poosje links laten liggen.

Maar nu even ter zake...

Zijn de hierboven genoemde modellen ook met midi aan te sturen?

Ik wil namelijk in mijn midi-files op een aparte track het type effect kunnen selecteren, de hoeveelheid, eventueel "multi" effects etc. Dat maakt het leven als éénmansact op het podium een stuk eenvoudiger. Je hebt namelijk al zo veel dingen om op te letten tijden een optreden. En soms gebeurt het (nu) nog wel eens dat je na een nummer gaat praten en ineens beseft dat je de FX nog niet uitgeschakeld had !!!

Wel zo makkelijk als je dat ook allemaal in je midi mee kan programeren. Enfin, SIS weet wel wat ik bedoel.

Maar ik wil wel per-sé een professionele FX processor, en geen speelgoed.
        Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

citaat:Maar ik wil wel per-sé een professionele FX processor, en geen speelgoed.
          Een MPX-1 ligt dan zeker net op de rand, het is namelijk net de stap onder de PCM serie van Lexicon. Ik heb deze ook in mijn studio en hij bevalt mij goed (vooral wanneer je meerdere effecten bundelt tot 1 effect), Maar toch moet ik eerlijk toegeven dat ik voor een standaard galmpje toch sneller grijp naar mijn MPX-500 van Lexicon (weer een type lager dan die MPX-1), deze is gewoon gemakkelijker in te stellen, simpelweg omdat er minder valt in te stellen en die galm klinkt ook gewoon goed. Voor delays en echo gebruik ik meestal het instapmodel de MPX 110, anders vind ik het een beetje overkill voor een delay. In delays hoor je toch niet zoveel verschil tussen een dure en een goedkopere processor.

En ze zijn allemaal met midi aan te sturen.
          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Ik zou naar de nieuwe spx van Yamaha of een groter model van TC-electronic stappen.

Als het specifiek voor vocals is zou mischien een TC-voicechannel nog net meer kunnen voor jouw situatie. Dat ding kan met en zonder MiDi sturing zowat alles wat je aan een microfoon wil hangen.

Hoe isset in spanje?[?]
            lekker belangrijk!

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

en om dan op de vraag te antwoorden:
              momenteel is de populairste FX in de live wereld de M2000, met als opvolger de M3000.
              PCM reeks kom je nog zelden tegen. SPX 900/990 wel nog regelmatig, evenals M5000.

@sis: ben jij de reverb4000 dan al ergens tegengekomen?

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door lifesound

en om dan op de vraag te antwoorden:
                momenteel is de populairste FX in de live wereld de M2000, met als opvolger de M3000.
                PCM reeks kom je nog zelden tegen. SPX 900/990 wel nog regelmatig, evenals M5000.

@sis: ben jij de reverb4000 dan al ergens tegengekomen?
                Ja , hier , maar dan wel in software - versie in Protools HD

sissie [:I][8D]

Comment

• MSSS
                  • Jul 2003
                  • 365

Ik gebruik in de studio een M-one van TC,erg fijne processor!
                  oleole ik heb EV :)

Comment

• musicjohn
                    • Aug 2001
                    • 1102

Hey Showband....

citaat:Als het specifiek voor vocals is zou mischien een TC-voicechannel nog net meer kunnen voor jouw situatie
                    Vertel, vertel... vertel me alles; desnoods betaal ik ervoor !!!

Welk model praat je precies over? Ik ben één en al oor.

Misschien een linkje naar een website met het betreffende product, inclusief technische gegevens?

Off topic ---&gt;

citaat:Hoe isset in spanje?[?]
                    Hier in Spanje gaat het heerlijk. Nog steeds een volle agenda en iedere keer weer meer geinteresseerden. Kan dus niet stuk. Ik hoop dat het jullie net zo voor de wind gaat.

En jullie weten het hé... als je een leuke vakantie wilt hebben, kom dan mijn kant op. Niet voor mijn muziek hoor (alhoewel ik het leuk zou vinden als jullie mij een avondje kwamen toejuichen [:I] ), maar gewoon voor het plaatsje. Er is hier van alles te beleven, voor jong en oud.

Nou, allemaal de zonnige groeten uit Fuengirola (momenteel 22ºC om 04:40 's nachts - 28ºC overdag, alles gemeten in de schaduw !!!)
                    Greetzzz... [;)]

John

Comment

• Peter Vanhove
                      • Jun 2002
                      • 347

citaat:@sis: ben jij de reverb4000 dan al ergens tegengekomen?
                      Euh ja, in ons rackje namelijk, naast een M-2000, een LXP-15, een goeie ouwe spx-900 en een D-Two.

Groeten,
                      Peter
                      Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                      Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

linkje is http://www.tc-helicon.tc/

de juiste naam (sorry) is Voiceprism. http://www.tc-helicon.tc/VoicePrism
                        Een performance geschikt apparaat wat niet alleen de effecten doet ook pre amp en compressie enz
                        -High-quality 48V phantom mic preamp with 24 bit digital converters
                        -4 voice backing -vocal harmony with independent gender- and humanizing controls
                        -Lead-voice double tracking: full vocal channel incl. Compression, EQ, Delay, Tape Delay, Chorus, Flange, Reverb with Pre-delay
                        -Ultra-easy interface with context sensitive Help and Preset Browser
                        -stereo analog and digital Outputs

"VoicePrism is designed to be a delight in live applications. Full MIDI implementation, footswitch control (optional), direct access user interface, rugged design, and built-in MIDI chord recognition algorithms – all these features work together to make VoicePrism your reliable gig partner"

demosong http://www.tc-helicon.tc/media/Living_in_Harmony.mp3

kleiner apparaat is de quintet. galm/harmonizer/pre-amp en a/d converter. ook erg smakelijk.

klinkt erg goed en kan live in een keer van je microfoon naar de line in van je mixer.
                        lekker belangrijk!

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

citaat:
                          Wel zo makkelijk als je dat ook allemaal in je midi mee kan programeren. Enfin, SIS weet wel wat ik bedoel.
                          Om even op je vraag te antwoorden :
                          Ja dat kan, maar nog veel meer ,
                          Je kan zelfs parameters, lengte, decay, hall, plate, room enz... meeprogrammeren tot een MAX van 127 parameters
                          Ik spreek hier over [u]Logic platinum en cubase</u>
                          K'weet niet of andere software dit ook kan , geen ervaring mee [:I]
                          een M 2000 zou wel een goede keuze zijn
                          sissie

Comment

• lifesound
                            • Apr 2003
                            • 1052

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

citaat:@sis: ben jij de reverb4000 dan al ergens tegengekomen?
                            Euh ja, in ons rackje namelijk, naast een M-2000, een LXP-15, een goeie ouwe spx-900 en een D-Two.

Groeten,
                            Peter
                            dringend ens voor een nieuwe PA firma beginnen werken dan...

Comment

• musicjohn
                              • Aug 2001
                              • 1102

citaat:demosong http://www.tc-helicon.tc/media/Living_in_Harmony.mp3
                              Wow... dat is een indrukwekkende demo. Maar ik blijf me toch afvragen in hoeverre je dit allemaal "live" kunt bereiken. Het vraagt om heel wat programma changes. Als die inderdaad allemaal via MIDI uitgevoerd kunnen worden dan lijkt het wel haalbaar.

Ik vraag me af in hoe verre dit apparaat meer een HARMONISER is dan een FX unit. Op dit moment gebruik ik de DIGITECH VOCALIST. Ook een leuk apparaat, maar zeer gelimiteerd (of beter gezegd: zeer slecht van kwaliteit) als het op de FX aankomt. Ik gebruik de FX unit van de Digitech totaal niet, maar de ingebouwde FX van mijn Behringer 3242 tafel.

Ik ben in ieder geval ZEER onder de indruk van de harmoniser functies. Veel beter dan Digitech. Dus wellicht dat dit zowiezo een reden voor mij is om te overwegen om dit apparaat aan te schaffen. Eén minpuntje echter... ik heb nergens op de website kunnen ontdekken of deze unit ook als 19" rackmount versie verkrijgbaar is. Ook (richt)prijzen heb ik niet kunnen vinden.

Kan iemand mij nog overtuigen van de FX mogelijkheden van dit apparaat (TC-HELICON VOICELIVE) ??? Zoals gezegd zoek ik dus naar mooie plates, halls, chambers, kortom... een mooie galm voor mijn vocals. Voor ballads zoek ik een beetje de Whitney Houston sound uit de jaren 80 / Celine Dion sound uit de jaren 90 / Elton John sound in "The circle of life".

Voor up-tempo nummers een lekkere warme korte "plate" in de sfeer van "I'm so excited" (Pointer Sisters) / "I'm still standing" van Elton John.

Nou, ik hoor het wel weer.

Aan een ieder die tot nu toe gereageerd heeft, mijn nadrukkelijke dank.

Greetzzz... [;)]

John

Comment

Working...