eaw bass woofer versterken met stage tape

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • od
    • Feb 2004
    • 138

eaw bass woofer versterken met stage tape

Ben gisteren iets eigenaardigs tegen gekomen. Wij moesten licht zetten op een evenement. Klank werd door iemand anders geleverd. nu het volgende: was een party waar enkele bekende house DJ kwamen spelen. Op een bepaald ogenblik zijn de mensen van de klank al hun baskasten aan het openvijzen langs de voorkant. De randen van hun baswoofers waren ze aan het vastkleven met stagetape. dit was blijkbaar beter voor de hoge druk die deze woofers zouden doorstaan. Klopt dit? is dit een fabeltje? of waren gewoon hun basswoofers versleten?
    Graag hierop een reactie.
  • bewap
    • Jun 2002
    • 239

Het lijkt me niet gewoonlijk om te doen. Ik krijg zo het gevoel dat als je de tape weer loshaalt dat je dan het halve conus in je hand hebt. Lijkt me niet gezond voor de woofer, ik zou het in ieder geval niet proberen, misschien iemand anders?

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

ik zou het persoonlijk ook niet doen maar meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat een conus wel eens geverfd/vernist werd ter versteviging

Comment

• speakerfreak
        • May 2002
        • 1446

jah, maar daardoor word je conus weer zwaarder, en moet je eigenlijk weer sterkere aandrijving hebben, en ga zo maar door...
        vind het maar raar...
        Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

dit heet beunhazerij
          knoppen en waarden :)

Comment

• Contour
            • Feb 2001
            • 1018

Als je zulke maatregelen moet treffen om die kasten nog aan het werk te krijgen, dan is je apparatuur wel heel hard aan vervanging toe! Zo'n reparatie met tape werkt echt maar 1 keer en na het optreden kun je die woofers direct in de afvalbak kieperen!

Ik sluit me aan bij de woorden vav doktor dB: echte beunhazen!

Wat me wel opvalt is dat je zegt dat er bekende DJ's kwamen, dan zou je toch ook een professioneel geluid daarbij verwachten. Jij hebt natuurlijk gehoord hoe het klonk! Ging het sublaag nog een beetje?...

MVG Contour

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

beetje plakkerig laag
              knoppen en waarden :)

Comment

• test12
                • Jan 2003
                • 901

Plakkeriglaag, dan heb je het niet goed vast geplakt. Volgens mij is het veel effecienter om lijm tussen de spreekspoel en de magneet te laten lopen, scheurt de conus bevestiging echt niet meer hooguit dat bij teveel power de spreekspoel verbrand. Misschien experimenteren met goede temp. geleidende lijm.

m.v.g. Herman

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

fixeren met purschuim misschien?
                  Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• karelg
                    • Jan 2003
                    • 112

citaat: ik zou het persoonlijk ook niet doen maar meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat een conus wel eens geverfd/vernist werd ter versteviging
                    citaat:jah, maar daardoor word je conus weer zwaarder, en moet je eigenlijk weer sterkere aandrijving hebben, en ga zo maar door...
                    vind het maar raar...
                    Ik heb hier wel nog een 12" woofer liggen uit de EAW KF940 supersub (je weet wel, de hoorngeladen 12"). En daar hebben onze vriendelijke jongens van EAW en FERME laag harde coating op gesmeerd (wel wat onzorgvuldig gedaan) om zo de conus te beschermen tegen de hoge druk aan de mond van de hoorn en om de free air resonantiefrequentie van de woofer naar beneden te halen.

Ik heb hier ook nog 2 stuks van de 12" opvolger liggen (BTW, deze woofer zit ook in KF760, KF761, LA400, BH760, BH622, DCS2, BH822) en daar was deze versteviging (of massavergroting) blijkbaar niet meer nodig.

Maar idd, tape kleven op je EAW woofers getuigt toch wel van grootse imbecieliteit.

BTW, iemand geïntresseerd in die 12" supersub woofers? of moet ik daarmee op de snuffelsite zijn?

Comment

• Rock On
                      • Jan 2004
                      • 250

Ìk ben wel bekend met het coaten van de stofkap van EAW SM-400 laagjes. De losse vervangings kapjes zijn niet, zoals de complete reconesets, voorzien van een laklaag. Wij smeren daar dan PVC-lijn overheen in 2 á 3 lagen.
                      Scheelt een hoop geplofte domepjes. Maar ik herhaal; dit geldt alleen voor de domes!
                      "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• berth
                        • Apr 2004
                        • 52

Volgens mij is dit onderwerp te gek om op re reageren????!!!!

Comment

• Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

Wat wij wel eens deden in het begin was speakers verstevigen met velpon en vloetjes, gewoon waar je een shagje mee rolt, laagje velpon, vloetje, laagje velpon, vloetje en zo opbouwen.
                          op het laatst even spuiten met zwarte spuitbus en hij weer toppie.

op deze mannier repareer ik nog steeds kapotte speakers. werkt heel goed, mits je het goed doet
                          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• test12
                            • Jan 2003
                            • 901

citaat:Wat wij wel eens deden in het begin was speakers verstevigen met velpon en vloetjes, gewoon waar je een shagje mee rolt, laagje velpon, vloetje, laagje velpon, vloetje en zo opbouwen.
                            op het laatst even spuiten met zwarte spuitbus en hij weer toppie.

op deze mannier repareer ik nog steeds kapotte speakers. werkt heel goed, mits je het goed doet
                            On topic: Is zelfhardende siliconenrubber (b.v. Plyobound) geen optie.

Off topic: Beste oplossing voor die gasten is en blijft kast vol storten met beton, hebben ze meteen een echt zware luidspreker.
                            P.S. Wel exstra handgrepen plaatsen anders krijg je gedonder met de ARBO.

m.v.g. Herman

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Innotec Adheseal, daar lijmen ze ook de volkswagen-transporter mee in elkaar. Met extra veel koppel onder in je toeren, dus dat subt wel weer heerlijk weg.

Comment

Working...