Behringer Pro dcx2496

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FreddyL
    • Mar 2004
    • 57

Behringer Pro dcx2496

Heefd iemand ervaring met de Behringer crosover DCX 2496 ?
    Fred
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...hTerms=dcx2496,,
    sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• Contour
      • Feb 2001
      • 1018

Jazeker, wat wil je precies weten?

Mijn toepassing is HiFi. De DCX 2496 crossover stuurt 3-weg aktieve monitors aan.

MVG Contour

Comment

• mbottens
        • Feb 2004
        • 743

Ik gebruik hem in mijn pa set 3weg actief, mijn advies is sinds de DCX2496, gewoon een processor kopen en geen normale crossover. Het doet zoveel goeds met je geluidsset. En sinds kort is er nieuwe firmware te downloaden waardoor je nog wat meer processingkracht krijgt. Omdat ze de equalizers wat efficienter hebben weten te programeren.

Voor de rest. Alles zit er gewoon in EQ's parametrisch en shelving en daarbij heb je limiters en dynamische eq's (equalizers die bij een bepaald geluidsniveau gaan werken een soort van compressor en equalizer gecombineerd in 1). Die dynamische equalizers zijn iets moeilijker in te stellen maar het effect is goed. Ten slotte wordt het geheel afgerond met delay lijnen en software voor je PC (in mijn geval laptop) waarmee je alles makkelijk kunt instellen.

Wat ik ook makkelijk vind is dat ik twee geluidssets heb, een Hoorngeladen 3 weg actieve set van 8Kwatt en een frontloaded 2 weg actieve set van 1,5KWatt. Ik gebruik beide sets met hetzelfde versterrack afhankelijk van de grootte van de zaal. En het enige wat je dan hoeft te doen is een andere preset kiezen waardoor je versterkers ineens van functie veranderen, dus niks om patchen maar gewoon een andere preset kiezen.

Nog een voordeeltje in het algemeen van processors, doordat je multiband limiting kunt toepassen en erg goeie eq's kunt instellen kun je je RMS vermogen wat je naar je speakers stuurd wel met 3 tot 6dB verhogen waardoor je ineens versteld staat van waar je speakers toe in staat zijn en dat viel vooral op bij die kleine set. Dus de investering in een processor kan zeker wel uit want het scheelt je gewoon een tweede geluidsset.

Conclusie leuk apparaat vooral voor die centen (450 euro geloof ik).
        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• FreddyL
          • Mar 2004
          • 57

Bedankt voor de reactie´s , nu gebruik ik een "EV AC one" , die is aan vernieuwing toe , die gebruikte ik in steréo opstelling zowel voor de bassen en de kopjes ,naar ik meen gezien te hebben op blz 25 van de handleiding kan ik met die processer zo kan blijven werken , om dan over te gaan naar volledige filtering van alle luidsprekers met die processer ,

als ik het ook goed begrijp dan moet ik mijn EQ ook niet meer gebruiken, daar die aanwezig is in de 2496.

Is die DCX 2496 wel aan te raden voor live optredens ? (bvb voor dig mengtafels staat men blijkbaar niet te springen om die voor live werk te gebruiken , en zeker niet als men een eensmans-orkest bent)

kan men de instellingen intern opslaan , of heb je altijd een kaartje nodig.

voor de nieuwe update , wat heeft men nodig om die te installeren met de PC ?
          Gegroet
          fred

Comment

• MSSS
            • Jul 2003
            • 365

Dan had ik ook nog even een vraagje tussendoor,ik heb namelijk ook al zitten kijken naar die behringer.Zit er nou nog veel ruis in dat apparaat? aangezien ik de ervaring heb met behringer dat er nogal wat ruis in zit.
            oleole ik heb EV :)

Comment

• Guus
              • Oct 2003
              • 104

citaat:Geplaatst door FreddyL

Bedankt voor de reactie´s , nu gebruik ik een "EV AC one" , die is aan vernieuwing toe , die gebruikte ik in steréo opstelling zowel voor de bassen en de kopjes ,naar ik meen gezien te hebben op blz 25 van de handleiding kan ik met die processer zo kan blijven werken , om dan over te gaan naar volledige filtering van alle luidsprekers met die processer ,

als ik het ook goed begrijp dan moet ik mijn EQ ook niet meer gebruiken, daar die aanwezig is in de 2496.

Is die DCX 2496 wel aan te raden voor live optredens ? (bvb voor dig mengtafels staat men blijkbaar niet te springen om die voor live werk te gebruiken , en zeker niet als men een eensmans-orkest bent)

kan men de instellingen intern opslaan , of heb je altijd een kaartje nodig.

voor de nieuwe update , wat heeft men nodig om die te installeren met de PC ?
              Gegroet
              fred
              beste Fred,
              let op wat je doet.
              Gebruik je een 2-weg systeem, dus subwoofer met een mid-high range kast erop dan ben je echt beter af met de ACone van EV.
              Ik gebruikte de DCX 2496 vanaf de dag van uitkomen en ben na enige tijd, na een vergelijkingstest, bewust overgestapt naar de ACone. De AC one klinkt in dat toepassingsgebied echt veel beter, heeft hoorbaar veel minder ruis en heeft daarbij ook nog eens meer dynamiek. LPN zit niet in de DCX.
              Gebruik je echter een meerweg hoorn loaded systeem, waarbij je delays moet gebruiken om alle drivers op 1 vertikale lijn te krijgen, ter voorkoming van fase problemen, dan heb je met de DCX een voordeel en een werkende oplossing.
              Oh ja, een geheugenkaartje is niet per se nodig. Settings kunnen in het interne geheugen opgeslagen worden. Er zijn met de DCX vele mogelijkheden maar mijn ervaring is dat de geheugenruimte vrij snel vol zit. Vooral stijle filtertypen vreten geheugen.
              Concreet, ben slim en doe eerst een vergelijkingstest voordat je de switch maakt.
              de Guus

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

Dat van die ruis kan ik niet ontkennen of bevestigen. ik heb namelijk nooit met die EV gewerkt. Wat ik wel kan zeggen is dat er bij mij geen sprake is van ergelijke ruis. Over de weinige processorkracht: Dit is dus verbeterd en de update stuur je gewoon over met een RS-232 kabeltje tussen je PC (laptop) en je DCX, dit is dezelfde verbinding als die je gebruikt voor de remote software. Door de Update is er nu ook geen kleine klik meer als je van presets wisseld of met de remote instellingen maakt. En ik weet niet als je tevreden bent met de geluidsdruk van je systeem of dat je soms denkt van: het mag van mij wel wat harder, lees dan dit nog eens:

citaat:Nog een voordeeltje in het algemeen van processors, doordat je multiband limiting kunt toepassen en erg goeie eq's kunt instellen kun je je RMS vermogen wat je naar je speakers stuurd wel met 3 tot 6dB verhogen waardoor je ineens versteld staat van waar je speakers toe in staat zijn en dat viel vooral op bij die kleine set. Dus de investering in een processor kan zeker wel uit want het scheelt je gewoon een tweede geluidsset.
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Niek...
                  • Nov 2001
                  • 1094

FF een kickje, en direct een vraag:

Is deze processor in te zetten met 3/4 X-over punten, waarbij vooral het eerste punt zal worden ingesteld voor een W-bin en het volgende punt voor bassreflex kast?

Ik neem aan van wel, maar wil het toch ff checken!
                  <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• PowerSound
                    • Nov 2001
                    • 1892

De 6 uitgangen zijn totaal van elkaar afzonderlijk, je kan ze dus instellen zoals je wil !
                    Het leuke is ook de 3de ingang, voor bv een sub uitgang van je mengtafel (PA).
                    PSL Bvba powered by
                    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                    Yahama LS9-32 / MC7L-48
                    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Davy Gabriels
                      • Aug 2002
                      • 819

3e ingang gebruik ik bij DJ's meestal als monitor ingang,en 6e uitgang dan naar monitorversterker.Zo heb ik toch een limiter op de monitor zitten, meestal wel nodig!

Ruis valt heel goed mee, ruist niet meer of minder als een DBX driverack.En vind de behringer makkelijker werken in verhouding tot DBX drvrack, LEM DX26.

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

en is die meetmicro van behringer wat waard aangezien die bijna niets kost?

Comment

• PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

citaat:Geplaatst door luc2366

en is die meetmicro van behringer wat waard aangezien die bijna niets kost?
                          Jazeker ! Werkt heel goed naar zijn geld ! GEbruiken wij voor LMS metingen.
                          PSL Bvba powered by
                          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48
                          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• coolin
                            • Jul 2004
                            • 8

Kan iemand mij vertellen waneer de processor-kracht begint op te raken?

Bedankt, Coolin

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

als je wat delay's enzo gaat gebruiken. Dan moet-tie nog al rekenen, en dat lukt'm niet altijd even lekker.
                              verder:als je onder de show bij wilt regelen, dan slaat-ie ff de instellingen op in zijn geheugen, en dan staat de processor ook ff stil, en je PA dus ook.

alleen voor vaste installaties gebruiken dus, en niet voor live toepassingen.

Comment

Working...