QSC PLX 3002

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

QSC PLX 3002

Ik zit hier nu zo al een kleine 2 dagen het forum af te zoeken en vind eigenlijk geen bevredigend antwoord.

Wat zijn nu eigenlijk de ervaringen met deze amp. Ik zou hem willen gebruiken op 4 Ohm en sporadisch op 2 ohm (2 toppen per kant).

Hoe klinkt deze versterker op het laag, ik lees hier dat ze niet goed tot z'n recht komen als laag-versterker. klopt dit.

Nu zou ik een USA1300 en een MX 1500 wegdoen om deze te vervangen door de PLX'en.

Nog een kleine bedenking mijnen't wege. Als die schakelende voedingen niet goed zijn; waarom spreekt men dan zoveel goeds over LAb Gruppen en de QSC PL reeks?
    Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

Zo slecht zijn de PLX'en nu ook niet op het laag, minder goed dan LABGRUPPEN, QSC, MC², ... owkee... Maar je moet niet vergeten dat dit de instapreeks is van QSC in lightweigth amps.

Doen het heel goed voor het geld ! En zeker voor je rug. Raad je ze zeker aan !
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door PowerSound

Zo slecht zijn de PLX'en nu ook niet op het laag, minder goed dan LABGRUPPEN, QSC, MC², ... owkee... Maar je moet niet vergeten dat dit de instapreeks is van QSC in lightweigth amps.

Doen het heel goed voor het geld ! En zeker voor je rug. Raad je ze zeker aan !
      Ben het eens met Powersound, een heel goeie eindtrap, kan voor alles ingezet worden
      Het is inderdaad een instap-reeks met een prijskaartje, maar hij doet het heel goed [^]
      Ik gebruik hem iedere week : de ene keer op 8 ohm, de andere keer op 4 ohm of Bridge in 8 of 4 ohm afhankelijk van de configuratie
      Zoals sommigen weten heb ik ook een Lab-Gruppen FP6400 [8D]
      Tja , daar is geen kruit tegen gewassen, dit is gewoon ( persoonlijke voorkeur ) de BESTE eindtrap
      Niet tegenstaande gebruik ik ze allebei
      Lab-Gruppen is voor mij top ( prijskaartje ook )
      Goeie raad van SIS : QSC PLX 3002 = top- eindtrap zeker kwa prijs kwaliteitsverhouding
      sissie
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

Nouja.... Ik vind de plxen in het laag niet bevredigend, een beetje mat, missen toch dat mooie warme vind ik....
        De groeten => Micha

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door Ibvee

Nouja.... Ik vind de plxen in het laag niet bevredigend, een beetje mat, missen toch dat mooie warme vind ik....
          en ehhh , in welke configuratie gebruik je die dan ??
          MAW : welke sub's ( laag ) cross. enz...
          selfmade of een ????? merk
          Kan je vertellen dat ik die gebruik op een EAW sub tot volle tevredenheid
          Maar zoals in de vorige post gezegt zijnde " liever een FP6400 "
          Ja, da's duidelijk ( ook in prijs )
          sis

Comment

• bewap
            • Jun 2002
            • 239

Ik heb zelf ooits de PLX 3402 gehad, was ik zeer tevreden over. Misschien dat de basweergave inderdaad beter kon. Maar voor die prijs waren het prima versterkers. Tevens heb ik hem regelmatig in 2 ohm laten draaien, de hele avond lang, nooit geen problemen gehad. Kortom, nette versterker voor een nette prijs. En kwalitatief vele malen beter dan zo'n QSC USA versterker.

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Ik heb van die PLX 3002 d'r ook een tiental draaien, en voor mid/hoog en monitors doen ze uitstekend hun werk. Nog nooit iets aan stuk gehad (alhoewel ze toch al 4-tal jaar intensief in verhuur zitten), en lichtgewicht uiteraard.
              Langs de andere kant komt d'r inderdaad bijna geen sub/ bas uit (al gebruikt voor zowel subs als bas). Hierbij mis ik dus ook het "diepgaan" van de subs, dus vooral het gevoel dat er bij subs/bass zou moeten zijn is er niet. Dit draai ik dan ook altijd op MX3000/ PP8001 of MA3600. (sub en bass zijn electro voice/ technovoice, gecrosst tss 30 en 160 Hz).

Voor topkastjes en monitoring zeker aan te raden (8 ch monitoramp kanalen van 900W - 4 ohm voor 65 kg stapelt echt wel leuker dan 4 crest PP7001 in rack), voor bas/sub verkies ik de amps zonder geschakelde voeding, omdat deze hiervoor niet het volle vermogen kunnen leveren.
              Kwalitatief zeker top, en heel betrouwbaar (zowel mechanisch als technisch). Verder vrij uitgebreide instelmogelijkheden (2 lowcut filters, limiter en uiteraard stereo/parallel/bridge), en netjes en degelijk opgebouwd. Ook vrij gemakkelijk inwendig alles bereikbaar (mbt uitkuisen enz).
              --- watt ever you want ---

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door bewap

Ik heb zelf ooits de PLX 3402 gehad, was ik zeer tevreden over. Misschien dat de basweergave inderdaad beter kon.
                en wat heb je nu , aangezien je zegt " gehad " ?
                sis

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

Ik gebruik em af en toe op 2 dynacord full-range kasten, maar daarvoor zat er op die set een crest, en die klonk gewoon wat lekkerder... maar ik heb nooit gezegd dat het een slechte amp is! die crest moest je bijna met 2 man tillen, en deze kan je zo meenemen onder je arm das wel ideaal! Verder klinkt ie in het mid/hoog erg ok...
                  De groeten => Micha

Comment

• mbottens
                    • Feb 2004
                    • 743

citaat:Voor topkastjes en monitoring zeker aan te raden (8 ch monitoramp kanalen van 900W - 4 ohm voor 65 kg stapelt echt wel leuker dan 4 crest PP7001 in rack), voor bas/sub verkies ik de amps zonder geschakelde voeding, omdat deze hiervoor niet het volle vermogen kunnen leveren.
                    Dus ook geen QSC PL serie?
                    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Barthez
                      • Dec 2003
                      • 256

Ik werk regelmatig met QSC PLX voor D&B max'en, en ik moet zeggen, ik ben niet ontevreden, goed te tillen, goed gefilterd, een hoop vermogen, en goeie koeling.

mindere kwaltiteit in het laag is me nooit echt opgevallen, maar dat kan door de combinatie met de wedges komen.
                      Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Kevin_DM
                        • May 2003
                        • 577

citaat:Geplaatst door mbottens

citaat:Voor topkastjes en monitoring zeker aan te raden (8 ch monitoramp kanalen van 900W - 4 ohm voor 65 kg stapelt echt wel leuker dan 4 crest PP7001 in rack), voor bas/sub verkies ik de amps zonder geschakelde voeding, omdat deze hiervoor niet het volle vermogen kunnen leveren.
                        Dus ook geen QSC PL serie?
                        Nee. Had al van vroeger een 24-tal MX3000/PP8001/MA3600 en meer dan tevreden hiervan, dus waarom vervangen ?
                        --- watt ever you want ---

Comment

• bewap
                          • Jun 2002
                          • 239

citaat:en wat heb je nu , aangezien je zegt " gehad " ?
                          sis
                          Powersoft Digam

Comment

• mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

citaat:Powersoft Digam
                            Jij bent dus wel te spreken over geschakelde voedingen in een versterker voor je laag?
                            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Kingafric
                              • Sep 2003
                              • 33

Ik gebruik Ram audio.. ook niet slecht

Comment

Working...