De geschikte micro?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wims
    • Jun 2003
    • 56

De geschikte micro?

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goede micro met on/off knopje voor te gebruiken in een parochiezaal.
    Deze micro bijna altijd bestemd voor omroep en toespraken!!
    Ik ben op zoek naar iets van max 150 a 160 euro.
    De SM58 van shure was een van mijn voorstellen, of weten jullie er misschien nog die beter geschikt zijn. Bv iets van senheiser?

groeten Wim
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

een sm58 is een geschikte keus, als je een mic wilt met een on/off knopje moet je een sennheiser nemen
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• LuPuS
      • Dec 2002
      • 457

Inderdaad, want de shure sm58 heeft dit niet...
      ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• twtia
        • Jun 2002
        • 77

in de beschrijving van een sm58 staat meen ik dat deze ook met een schakelaar te verkrijgen is.
        Voor jouw doel is een sennheiser e845 een goede keus..

Groeten,

Gijsbert
        sound, sorbets and surfing. The 3 most inportant things in life

Comment

• Siem
          • Jul 2003
          • 124

Nog nooit een SM58 met switch tegengekomen? http://images.google.nl/images?q=sm5...-8&sa=N&tab=wi
          In het geval van een onervaren spreker zou ik zeker geen SM58 kiezen, maar eerder een SM57. Sennheiser heeft o.a. de MD425, wel iets boven je budget.
          Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Wims
            • Jun 2003
            • 56

Idd, de SM58 bestaat wel met knopje!
            Maar waarom zou ik dan beter een SM57 kiezen ?

Comment

• test12
              • Jan 2003
              • 901

Ben van mening dat dat niet veel uithaalt en geef zelf de voorkeur aan SM58 boven SM57.
              Verschil van mening.
              En denk dat sennheisers met schakelaar ook uitstekend alternatief zal zijn, persoonlijk geen ervaring met de latere modellen.

m.v.g. Herman

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Sennheiser E845S heeft een heel wat prettigere prijs/kwaliteitverhouding dan een SM58.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

e845 rulez, en is bovendien ook nog een supernier, waardoor het voor sprekers ff prettiger is, en vooral voor degenen met microfoonangst, die dus bij voorbaat al 30 cm van de mike af gaan staan blijft ie lekker.
                  De groeten => Micha

Comment

• Siem
                    • Jul 2003
                    • 124

citaat:Geplaatst door Wims
                    Idd, de SM58 bestaat wel met knopje!
                    Maar waarom zou ik dan beter een SM57 kiezen ?
                    Klinkt naar mijn smaak wat rustiger, vooral met onervaren sprekers die nogal eens met het hoofd van en naar de microfoon bewegen. Wel even een plopkapje gebruiken dan.
                    Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

voor sprekers gewoon een microfoon gebruiken die ervoor is gemaakt.

Die zijn ook nog eens kleiner, hebben een aangebouwde zwanenhals, hebben filterkarakteristiek die past, minder afstandgevoelig enz enz.

lekker belangrijk!

Comment

• giserke
                        • Nov 2003
                        • 456

van die E845 bestaat een 3-pack hoeveel zou die kosten?

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

rond de 250 euri (als de actie nog leeft)
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Dr.Sjeele
                            • Apr 2004
                            • 15

Een sm58 (bestaat inderdaad met knoppie) kan een goede keuze zijn.
                            Een sennheiser ook...
                            Wat meespeelt is de plaatsing van deze micro t.o.v. de luidsprekers en de gebruikte apparatuur in het gehele geluidssyteem.
                            Ik zou gewoon een aantal mics op voorhand uitzoeken en ter plaatse uitproberen. Je hoort vanzelf welke het beste functioneert. De uitkomst hiervan kan verassend zijn (misschien wel de goedkoopste mic)
                            Heb je beschikking over phantom? Een test ter plaatse (waarbij je ook mics meeneemt die over het budget gaan) zal een klant altijd beter overtuigen.
                            Welke ik mee zou nemen? Ik gebruik alleen maar apparatuur en hoef niks te betalen, waardoor ik totaal niet op de hoogte ben van prijzen.
                            Mijns inziens kun je weinig met een sm57 t.o.v. een sm58 (of je zou een beta moeten nemen (klinkt echt goed !). Sennheiser
                            heeft met de evolution serie ook leuke modellen voor inderdaad scherpe prijzen.
                            Sukses ermee en laat eens weten wat het geworden is.
                            Grtz
                            Guido

rtfm

Comment

• NIVA
                              • Apr 2004
                              • 62

Een sennheiser uit de evolutionserie is inderdaad best geschikt voor gebruik bij omroepen en speeches of zo, maar als je je microfoon ook nog voor andere doeleinden wil gebruiken zou ik eerder kiezen voor een SM 58 of zo, vanwege de klank. De klank van een evolution vindt ik persoonlijk heel wat warmte missen ! Maar voor in bijvoorbeeld een parochiezaaltje is het een best goede keus.

Veel succes met de keuze !
                              If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

Working...