Behringer FBQ3102

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reemski
    • Dec 2001
    • 690

citaat:Geplaatst door showband

zo een EQ met verklikker leds bestaat al heel lang van peavey.
    Die heeft zelfs losse units te koop die je boven een willekeurig merk EQ kan monteren. FLS-noemen ze het. En hun sabine-achtig ding heet feedback-ferret. Die heb ik nooit kunnen proberen trouwens.

Maar het schijnt dat behringer nog wel eens vaker dingen nabouwd waar toch patent op schijnt te zijn.
    En toch werkt die van Peavey ook niet echt makkelijk tijdens een show (hij geeft de frequenties aan waar op dat moment de meeste energy in zit). Ik heb er eentje van Altair, welke echt bij een feedback de frequentie aangeeft (en vasthoudt).

Comment

• Brom
      • May 2003
      • 38

Ik heb eens een test gelezen waarbij de Behringer eq's eens aan de tand gevoeld werden, dat liet weinig van die dingen over. Heb er zelf daarna ook eens een RTA van gemaakt, er is op dat ding niet één frequentie waar de Q-factor gelijk is [V]. Lekker monitor monitor mixen, trek je een frequentie, weet je op geen stukken na hoe breed
      People who do not think are sleepwalking

Comment

• Gup
        • Apr 2004
        • 16

Je kan natuurlijk ook gewoon goed luisteren en je monitors eq-en met een goeie eq.
        Iemand iets uit de groentela?

Comment

• Brom
          • May 2003
          • 38

Das dus precies wat ik bedoel . Ik heb niet gezegd dat ik er mee werk .

Comment

• Brom
            • May 2003
            • 38

Het valt niet altijd mee om het goed te doen, soms moet je wel. Dat moet jij toch weten Fredje. Koffie ???

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

citaat:Geplaatst door Thix

@SIS: ik bedoel dat een keyboard soms signalen genereert die door Behringer materiaal als een feedback worden gezien. Ik weet niet of dit bij andere merken ook zo is. Nu werk ik zonder feedback destroyer, gewone goede EQ gekocht. Als het echt nodig moest zijn zal ik mijn feedback destroyer van mijn DriveRack wel opzetten.
              Juist, was al vergeten dat m'n DriveRack dat ook had, maar dan ligt dat op het complete signaal.
              Maar werkt die FBkiller van de Driverack een beetje ?
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Thix
                • Jan 2004
                • 99

Tegenwoordig nogal weinig last van feedback, heb deze is een keer gebruikt omdat de organisator het ineens nodig vond voor de speakers te gaan lopen. Heb deze toen snel ingesteld op Live en moet zeggen dat ik zonder problemen heb kunnen werken. Toen was er natuurlijk alleen maar de microfoon van de organisator die een woordje ging spreken. Niet echt een referentie voor de werking met een Live band.

De BB dat deze wegtrekt is wel een stukje fijner en precieser dan de Behringer. Die heb ik ooit gehad. Maar algemeen bekeken heb ik weinig last van feedback.

Comment

• Gup
                  • Apr 2004
                  • 16

He Brom,

nou een lekker bakkie,
                  8 of 9 mei een idee?

Comment

• Gup
                    • Apr 2004
                    • 16

He Brom,

nou een lekker bakkie,
                    8 of 9 mei een idee?

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

heb nog nooit zo'n feedbackkillah gebruikt. Ik ga het ook nooit doen, das nl niet goed voor je hart.
                      Beter de groentela killen, binnenkort weer fred?
                      Is jou trouwens ook opgevallen dattie behoorlijk leeg is de laatste tijd? er is ander beleid, we hebben het te gortig (gerstig) gemaakt.... eigen groentela meenemen dan maar, je weet toch
                      knoppen en waarden :)

Comment

• Gup
                        • Apr 2004
                        • 16

Ik ben gewoon m'n eigen feedbackkiller.
                        About de groentela, eigen groentela meenemen mag natuurlijk altijd als er maar genoeg in kan[)][)].

Comment

• cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

Feedbackkillah's ben ik ook totaal geen fan van. Een EQ met knipperende lampies lijkt me een beetje eng om op te vertrouwen. Ik laat de laatste tijd Smaart wel eens 'monitoren' gewoon om sneller een micje uit te fluiten. Je ziet dan tenminsten van het hele frequentie spectrum wat er gebeurd.
                          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Ik vind het niet nuttig die ledjes.
                            Ik heb een programma EAW Smaart. Er zit een goede spectrumanalyser op.
                            Ik gebruik dat met een meetmicrofoontje.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

De beste manier om snel feedback op te sporen blijft voor mij gewoon een klapjap met Smaart naast de mengtafel.
                              Jammer dat Berhinger de energie niet eens in een betere mechanische en geluidskwaliteit gaat steken.
                              Meeste apparaten zien er vaak best goed uit en beloven allerlei wonderen maar in de praktijk krijg je er meestal vooral ruis bij en doen ze net niet wat je beloofd wordt.
                              Enige goede apparaten die ik ooit van ze heb gehad waren de Composer en de Mulitgate.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by MusicXtra
                                De beste manier om snel feedback op te sporen blijft voor mij gewoon een klapjap met Smaart naast de mengtafel.
                                Jammer dat Berhinger de energie niet eens in een betere mechanische en geluidskwaliteit gaat steken.
                                Meeste apparaten zien er vaak best goed uit en beloven allerlei wonderen maar in de praktijk krijg je er meestal vooral ruis bij en doen ze net niet wat je beloofd wordt.
                                Enige goede apparaten die ik ooit van ze heb gehad waren de Composer en de Mulitgate.
                                Wat is "klapjap" ?

Comment

Working...