Processor 8in 8uit ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NielsO
    • Feb 2002
    • 38

Processor 8in 8uit ?

Een vraagje:

Ik ben op zoek naar een processor met 8 inputs en 8 outputs.
    In de onderstaande situatie wil ik hem toepassen:

DJM600 -> processor (L&R) -> Dateq ACE (3 zone's l&r) -> processor (3 zone's L&R) -> versterkers

De 2 kanalen na de DJM600 wil ik kunnen begrenzen, de 6 kanalen na de Dateq ACE wil ik kunnen eq-en, begrenzen, filteren en eventueel kunnen delay-en....

Met vriendelijke groet,

Niels
    Ach... we hebben wel grotere zalen leeg gedraaid!
  • Jag
    • Nov 2002
    • 319

Soundweb van BSS.

Comment

• Thix
      • Jan 2004
      • 99

Je kan ook eens kijken op http://www.driverack.com , is iets voordeliger dan de BSS.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Soundweb idd, neem je wel een hele dikke zak geld mee?
        Maar wat wil je precies qua begrenzing? systeembescherming of keiharde geluidsbeperking?
        In het laatste geval heb je SPL-limiters nodig, dat is voor zover ik weet niet in dit soort processors geimplementeerd.

Overigens: zijn er dan driverack producten met 8 inputs?

Wat wel mooi is, is dat er zone controllers voor driverack zijn die met een cat5 kabeltje kunt aansluiten. op die manier spaar je natuurlijk inputs op je procesor en kan er mischien ook wel een zonemixer vervallen...

Maar goed het hele plan van Niels kennen we nauurlijk niet.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Thix
          • Jan 2004
          • 99

Misschien is er geen toestel dat volledig alles kan wat de planne van Niels zijn, maar je kan steeds combinatie maken natuurlijk. Trouwens voor de uitgang van de DJM600 is uit de uitleg alleen maar begrenzing nodig kan je beter appart toestel voor nemen denk ik zo.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Oftewel, vertel ons eens iets meer Niels!

Overigens zijn er ook externe controllers voor Soundweb waar je zones mee zou kunnen regelen.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• NielsO
              • Feb 2002
              • 38

Soundweb is idd wel interessant, en eventueel zou dan ook de zone-mixer kunnen vervallen.

Na de DJM600 moet de dj tegen oversturen beveiligd worden. Er komen 3 zone's (dansvloer, bar en balkon) met ieder een eigen volume regeling die wel hufter-proof moeten zijn (begrenst dus), verder zou het dan fijn zijn om alles een beetje naar de klant zijn smaak te kunnen schroeven, oftewel: instelbare crossover punten, eq, delay.

Voldoende info zo?

Alvast bedankt,

Niels

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

Misschien hier eens naar kijken:

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=10567
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Jag
                  • Nov 2002
                  • 319

Misschien wel belangrijk om te weten wat je budget is .

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

we hebben onlangs zoiets gedaaan, met een behringer dcx 2496, omdat je niet naderhand met volumes hoeft te klooien. http://www.behringer.com/DCX2496/index.cfm?lang=ENG

500 euri, en klaar was klara. en die dateq ben je dan niet nodig.

Comment

• NielsO
                      • Feb 2002
                      • 38

Die Behringer is idd een erg leuk apparaatje voor dat geld (en vind 'm ook nog best goed klinken!).
                      In deze opzet moet het alleen juist wél mogelijk zijn het volume van de verschillende zone's te regelen, maar voor de rest moeten ze niets kunnen verkl***en.
                      Ik heb soundweb-lite inmiddels in de offerte staan en die 3200 euri zal niet het grootste probleem zijn op het totaalbedrag (meer dan 'n 1/2 ton), hoop ik...[:I]

Groetjes,

Niels

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

er is inmiddels een TC 8in/8uit 2HE apparaat, EQ station. is dat iets voor je?
                        lijkt me beter dan die behringermeuk.

Weet niet wat het app. kost. maar heb er ff mee gespeeld op de beurs, je kan ook versies met minder kanalen krijgen....
                        knoppen en waarden :)

Comment

Working...