Crest X racks serie XR

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kareltje
    • Jan 2004
    • 26

    #1

    Crest X racks serie XR

    Hoi

    Ik heb nu in 2 maanden tijd al m'n 2e tafel van A&H wizard 14/4/2 maar constant problemen. Lichtjes van de subgroepen gaan spontaan branden, geluid wordt spontaan keihard, verschil links recht van master 3DB.VEEEEl ruis.
    Nieuwe tafel gekregen weer hetzelfde. Ken zelfs muzikanten die hier al 2 jaar mee sukkelen.

    Nu mijn vraag wil van dit gerotzooi af en gewoon een ander merk kopen. Nu is mij crest aangeraden door de winkelier, heeft iemand hier ervaring mee. Met de Crest X racks series XR. Het schijnt het beste van het beste te zijn, maar heb er geen ervaring mee.
    graag jullie reacties. Bedankt alvast.

    groeten Kareltje
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

    #2
    toptafeltje!, zeker een stuk serieuzer dan die wizard....
    je zal erg geen spijt van krijgen.
    De uitspraak het beste van het beste is wel een beetje overtrokken hoor, maar in die maat (19") weet ik inderdaad niet direkt een ander...
    succes
    knoppen en waarden :)

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      citaat:Geplaatst door kareltje


      Nieuwe tafel gekregen weer hetzelfde. Ken zelfs muzikanten die hier al 2 jaar mee sukkelen.
      Daar gaan we [8D]
      ken er al drie die een wizard hebben: ruis, kanalen die uitvallen, potmeters die niet goed werken en noem maar op.
      Dit voor een merk als A&H is dit ongeoorloofd [V]
      Ik ging mij er ook eentje aanschaffen maar ben daar vlug op terug gekomen toen ik al die berichten hoorde [xx(]
      Heb nu een mackie CFX 12 mixer met een T.C M2000 [^]
      Is uiteraard niet zo uitgebreid als een crest maar hij klinkt wel [^][^]
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • FreddyL
        • Mar 2004
        • 57

        #4
        Karel ,
        geen nood je bent niet alleen , reeds 3 nieuwe tafels gehad (WZ 14/4/2+),en nog steeds problemen net zoals jij beschreef ,allerhande problemen stapelen zich op ,er komt maar geen einde aan , ik vraag me af wat wij er kunnen aan doen.dit is toch geen loterij

        Ik heb toevallig ook iemand anders ontmoet op internet die precies dezelfde problemen had als U en ik , zou nu een tweede tafel uit proberen.
        fred

        Comment

        • Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

          #5
          Het kan wel...

          Werk al een paar jaar probleemloos met een WZ 14/4/2, en nog nooit iets gehad. (Of ik ben doof natuurlijk )
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

          Comment

          • Robert
            • Aug 2000
            • 630

            #6
            Ik werk zeer regelematig met die Crest XR tafeltjes, en ze zijn echt fijn! Goeie toonregeling ook, en je hebt veel kanalen (12+4stereo) en ook nog eens 4 subgroepen. Het enige maffe naar mijn mening, is dat je in plaats van aux 1 en aux 2 hebt: level en pan van een stereo groepje (aux 1 en 2 dus). Dus dat is niet handig als je geen stereo auxen nodig hebt.

            Je kan het wel gebruiken voor bijvoorbeeld effecten, en zelfs monitoring als je moeilijk gaat liggen doen, maar ik blijf het maf vinden. Voor mij hadden ze beter gewoon aux 1 en 2 los kunnen houden (net zoals 3 t/m 6).

            Grtz. Robert

            Comment

            • dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

              #7
              citaat:Geplaatst door Robert

              Ik werk zeer regelematig met die Crest XR tafeltjes, en ze zijn echt fijn! Goeie toonregeling ook, en je hebt veel kanalen (12+4stereo) en ook nog eens 4 subgroepen. Het enige maffe naar mijn mening, is dat je in plaats van aux 1 en aux 2 hebt: level en pan van een stereo groepje (aux 1 en 2 dus). Dus dat is niet handig als je geen stereo auxen nodig hebt.

              Je kan het wel gebruiken voor bijvoorbeeld effecten, en zelfs monitoring als je moeilijk gaat liggen doen, maar ik blijf het maf vinden. Voor mij hadden ze beter gewoon aux 1 en 2 los kunnen houden (net zoals 3 t/m 6).

              Grtz. Robert
              we leven in het in-ear tijdperk...
              knoppen en waarden :)

              Comment

              • Robert
                • Aug 2000
                • 630

                #8
                Ik snap ook wel dat het daarvoor bedoeld is.

                Maar je kan het niet naar 2 mono groepjes schakelen! (dus knopje 1 = aux1 en knopje 2 = aux2)

                Dus gewoon in een cafe of jongerencentrum 4 monitorgroepjes doen vanaf de front, en 2 effecten aansturen is op deze manier lastiger. Dat wilde ik maar even kwijt.

                Robert

                Comment

                • dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Robert

                  Ik snap ook wel dat het daarvoor bedoeld is.

                  Maar je kan het niet naar 2 mono groepjes schakelen! (dus knopje 1 = aux1 en knopje 2 = aux2)

                  Dus gewoon in een cafe of jongerencentrum 4 monitorgroepjes doen vanaf de front, en 2 effecten aansturen is op deze manier lastiger. Dat wilde ik maar even kwijt.

                  Robert
                  creatief met pan, theo en thea cursus!
                  knoppen en waarden :)

                  Comment

                  • giserke
                    • Nov 2003
                    • 456

                    #10
                    Mijn vorige tafel was ook een 32ch A&H. Ik heb daar eigenlijk ook veel problemen mee gehad. 4 keer een kanaal moeten vervangen of herstellen.
                    Ik ben overgeschakeld op een Soundcraft Ghost LE 32ch ik moet zeggen dat dit toch van een heel ander niveau is dan A&H.
                    Ik gebruik die voor recording. Gewoon prachtige kwaliteit en absoluut ruis en storing vrij. En zeer warme en ronde klank.

                    Comment

                    Working...