Yamaha p4500 of Behringer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gertjanpost
    • Mar 2004
    • 3

Yamaha p4500 of Behringer

Wij hebben voor onze drive in show (bruiloften tot 400 pers) een nieuwe versterker nodig. We zitten op dit moment te twijfelen tussen de volgende versterkers:

Yamaha p4500 en behringer Europower PMX1000.

Deze laatste is een mengpaneel met ingebouwde versterker. Heeft iemand ervaring met deze versterkers? Welke wel en welke niet. Graag reacties. .

Alvast bedankt.
  • Michael
    • Nov 2002
    • 643

Als ik me vergis is de pmx-1000 nog helemaal niet leverbaar laat staan dat iemend ervaring mee heeft. Waarom een gewone versterker en als alternaief een mengversterker? Het zijn toch twee verschillende apparaten met elk hun voor en nadelen. wil je gewoon speakers aansturen gewoon de p-4500 pakken.

Comment

• gertjanpost
      • Mar 2004
      • 3

Is de p-4500 een goede versterker dan, we kunnen die nl. 2ehands kopen. Staat kwalitatief natuurlijk niet zo hoog aangeschreven als een carver, dynacord o.i.d. Maar daar is de prijs natuurlijk ook naar. Wat we wel belangrijk vinden is dat het een betrouwbare versterker is. De Behringer PMX1000 is idd nog niet leverbaar. (iets te voorbarig)

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

De yamaha P-4500 versterker is een versterker welke zijn degelijkheid al heeft bewezen door de jaren heen. als je deze versterker volledig werkend en voor een net prijsje kunt krijgen moet je niet meer twijfelen. Maarja de vraag is wat moet je voor deze versterker betalen tweede hands want de laatste tijd worden er heel veel kwaliteit versterkers verkocht (zoals CRESt CA , JBL , CARVER PM, en...)

Comment

• Rv
          • Feb 2001
          • 1086

Prijs voor een P4500 in erg goede staat?
          475 euro, daar heb ik de mijne net voor verkocht.

Erg goede versterkers. We hadden er 4, zijn jaren goed meegegaan. 1 keer problemen met eentje gehad. Was kostelijk grap om te laten repareren.

Ik had hem VEEL liever dan bijvoorbeeld onze carver PM1.5 en PM1200 ...
          ____
          Rv.
          ____

Comment

• Rock On
            • Jan 2004
            • 250

@ Rv: Excuses, liever een meeratelende, underpowered P4500 als een Carver PM1200??????????
            Is dat luistertechnisch of practisch, want ik zie beide niet opgaan...
            "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Thix
              • Jan 2004
              • 99

Ik zou zeker voor de Yamaha gaan, voordeel van de mixer is snel opgelost, schaf een losse mixer aan en je bent veel beter gesteld. Heb aantal jaren 4x P4500 gebruikt voor discobar en live opdrachtjes ze blijven koel en hebben toch wat in huis voor die prijs. Ik heb deze enkele weken terug verkocht, voor 450€ ter info. Heb mij ietsje meer kwalitatief aangeschaft, Crown MacroTech 2402 genomen, de P4500 stonden meer stil dan dat ze gebruikt werden daarom heb ik deze dan weggedaan.

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

Waarom geen Behringer EP-2500, die heb je voor dat geld nieuw? Deze lijkt erg op de QSC-RMX serie (dat is ook een OEM produkt). De behringer is qua vermogen ongeveer gelijk aan de Yamaha, volgens mij een tiental watt meer dan de Yamaha oftewel gelijk.

Ik weet het blijft Behringer maar zoals een simpele verkoper bij ons in de buurt laatst zei: "Behringer´s goed bezig de loatste tied" (Ja ik woon in Drenthe kan er ook niets aan doen.
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Rv
                  • Feb 2001
                  • 1086

citaat:@ Rv: Excuses, liever een meeratelende, underpowered P4500 als een Carver PM1200??????????
                  Is dat luistertechnisch of practisch, want ik zie beide niet opgaan...
                  Beide.
                  Hebben zowel met PM1.5 als met PM1200 technische problemen gehad op de korte tijd dat we ze hadden. Ik vond onze P4500's zeker niet minder vermogen geven, van klank beter zijn en mee-ratelen hebben die bij ons nooit gedaan, in tegenstelling tot de carver, waar je de ventilator erg hard hoorde meegaan!

Misschien hadden we toevallig twee erg slechte toestellen gekocht, maar wat je nu op de tweedehandssites ziet rondgaan van carver, dat draait ook al heel wat jaren mee ... neen, geef mij maar de Yamaha ...
                  ____
                  Rv.
                  ____

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door mbottens

Ik weet het blijft Behringer maar zoals een simpele verkoper bij ons in de buurt laatst zei: "Behringer´s goed bezig de loatste tied"
                    yep, je hebt helemaal gelijk
                    je bedoeld waarschijnlijk met herstellingen
                    ze weten verdorie niet eens waar ze eerst moeten aan beginnen [V][V][xx(]
                    Ik heb er zelf 3 in herstelling ( 2 maanden nog niks gehoord )
                    een EQ, een mengtafel en een compressor
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MSSS
                      • Jul 2003
                      • 365

@mbottens: het ligt eraan waar die de amp voor gaat gebruiken. Voor het aansturen van subs zou ik hem persoonlijk niet gebruiken daarvoor is de dempingsfactor wat aan de lage kant. Ik heb zelf een EP 2500 op mijn toppen staan en daarvoor voldoet ie erg goed.
                      oleole ik heb EV :)

Comment

• gertjanpost
                        • Mar 2004
                        • 3

Eerlijk gezegd zitten we zelf ook meer richting de Behringer. Wat we ervan gehoord hebben is dat het goed is en niet onbelangrijk heel erg goedkoop. Nu vraag ik me (in het algemeen over Behringer) af of dat goedkope ook ten koste gaat van de kwaliteit. Je ziet toch veel professionele dealers die geen Behringer in het assortiment hebben. Maar bij een kleine drive in zoals wij hebben, is de prijs toch heel erg doorslaggevend. Vraag aan de de Drenthenaar: Bij welk bedrijf hebben jullie je Behringer gekocht? (Wij komen nl. uit de buurt van Meppel)

Comment

• Michael
                          • Nov 2002
                          • 643

Als er een giga fan en voorstander van Behringer is op dit forum dan ben ik dat wel maar als jij de kans hebt om tweede hands een P-4500 te krijgen voor de nieuwprijs van ee ep-2500 dan zou ik toch echt voor de yamaha gaan mits hij technisch 100& in orde is. ik heb de EP-2500 in huis. Nu zegt iedereen dat de RMX identiek aan de EP is. WRONG!!!! De ep-2500 is mischien een goede kopie van de rmx maar is toch echt niet hetzelfde. Leg ze maar eens naast elkaar zou ik zeggen. Dat haalt niet weg dat de EP-2500 een behoorlijke amp is voor zijn geld. Prijs technisch een van de beste ampjes op de markt op dit moment maar hij kan nog steeds niet tippen aan een rmx of een p-4500. Nu is aan jou de vraag wat zwaarder doortelt. De kwaliteit of de staat en leeftijd van het versterkertje?

Nu vergeet wel niet dat als je eisen niet te hoog liggen je waarschijnlijk erg blij zal zijn met de EP-2500 maar dat betekent nog steeds niet dat hij kan vliegen, toveren en wonderen kan verrichten (you get the point ).

Natuurlijk wel nog het andere punt wat RV aanbracht. behringer amps zijn goedkoper in reparatie maar wat telt meer: een duurdere reparatie maar hij is sneller gemaakt + gaat minder snel kapot of een versterker die goedkoper is in reparatie maar je moet wel een maand tot (jaja) zelfs een half jaar wachten op de reparatie! Een P-4500 gat denk ik minder snel kapot dan een EP-2500 dus op termijn kan het zelfs zijn dat de P-4500 goedkoper is in onderhoud dan de EP-2500

Natuurlijk is dat laatst vermelde volledig theoretisch en subjectief he

Comment

• oversound
                            • Dec 2003
                            • 218

Mijn keuze zou snel gemaakt zijn namelijk de Yamaha.
                            Heb zelf al de p-1600 en p-3200 en ze bevallen me allebij er goed. Geen storingen of dergelijke en goed geluid.
                            Kan natuurlijk niet tippen aan de duurdere versterkers van crown of crest bijvoorbeeld.
                            Maar voor het geld zijn het leuke verstekers.
                            Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• mbottens
                              • Feb 2004
                              • 743

citaat:Vraag aan de de Drenthenaar: Bij welk bedrijf hebben jullie je Behringer gekocht? (Wij komen nl. uit de buurt van Meppel)
                              Dat ga ik hier niet in het forum plaatsen want het is geen prijs vergelijk forum, en als ze nou slecht te vinden zijn maar dat is ook niet zo, bijna iedere zaak verkoopt behringer. Als je het dan toch wilt weten moet je mij maar even een mailtje sturen.

Verder noemde ik de Behringer omdat er gezocht werdt naar low-budget, ik heb het niet genoemd omdat het de beste versterkers zijn.

Ik draai zelf op E&W wat sinds kort ook in nederland een importeur voor is. Dit bevalt mij goed en is ook niet zo duur, een voorbeeld:

PL-1400 2 x 700 W RMS 4ohm 850 euro incl. BTW
                              HS-3600 2 x 1350W RMS 40hm (2 x 1880 op 2ohm) 1150 euro incl. BTW

En dan heb je kwalitatieve versterkers die ongeveer in dezelfde categorie liggen als QSC en Crown. Je betaalt iets meer maar dan heb je wel degelijke kwaliteit. En qua gewicht vallen ze ook nog wel mee, de HS-3600 weegt ongeveer 17 Kilo.
                              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

Working...