18 Sound speakers Neodymium/Master audio

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FreddyL
    • Mar 2004
    • 57

    #1

    18 Sound speakers Neodymium/Master audio

    Hallo , graag had ik vernomen of er iemand ervaring heeft met Eighteen sound speakers , vooral de Neodymium reeks , dus de lichtgewicht klasse.zie rsl.nl, blijkbaar worden deze ook gebruikt in de Master-Audio luidsprekers zoals de LN-12 & LN-15
    Fred
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    zitten ook in klingelundfringel, en daar worden ze opgehemeld tot en met.

    persoonlijk blijf ik het geinig vinden, al moet je er wel een stoot vermogen in vestoken voordat ze wat gaan doen.

    Comment

    • mbottens
      • Feb 2004
      • 743

      #3
      Ik ken de lichtgewicht serie niet maar de normale serie bevalt mij goed. En misschien is het ook leuk om te weten dat Eighteen sound opgericht is door een groepje engineers dat is weggelopen bij RCF. Dus er zitten wel mensen met verstand van speakers.
      Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

      Comment

      • dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

        #4
        idd nix mis mee....
        knoppen en waarden :)

        Comment

        • sis
          • Jul 2003
          • 3305

          #5
          en Mac.
          wat zit er in meyer
          zat er in de MSL3 geen pieeeeeezo [:I][:I][xx(]
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

          Comment

          • FreddyL
            • Mar 2004
            • 57

            #6
            mbottens
            Met welke types heb jij goede ervaringen van Eighteen sound ,
            weet u welke ander merken van boxen ook gebruik maken van
            eighteen sound speakers.
            Fred

            Comment

            • sis
              • Jul 2003
              • 3305

              #7
              citaat:Geplaatst door FreddyL


              weet u welke ander merken van boxen ook gebruik maken van
              eighteen sound speakers.
              Fred
              Yep,
              EAW gebruikt tegenwoordig ook 18 sound voor bepaalde kasten [^]
              toch ook een leuk merkje dat naast de groten mag staan dacht ik [^]
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                citaat:Geplaatst door sis

                en Mac.
                wat zit er in meyer
                zat er in de MSL3 geen pieeeeeezo [:I][:I][xx(]
                sis
                had ik in deze thread het woord meyer genoemd?
                Verder heb ik nog niet het genoegen gesmaakyt een msl3 uitelkaar te halen.
                Ik krijg dus de opmerking van SIS niet mee.

                Back to topic, 18-sound.

                gezien de website is dat een kluppie dat onder toezicht van een LPG-gas-installatie-fabriek staat, dus er is budget om wat moois te maken.

                Comment

                • nightline
                  • Oct 2002
                  • 1001

                  #9
                  Ik heb een paar 15" neodumium woofers in monitors zitten, echt onder de indruk ben ik niet. De mid/bas speakers klinken tamelijk agressief, ook daar ben ik dus niet van onder de indruk. Het is goed dat ik scherpe prijzen heb met 18 Sound want voor de klank kies ik toch andere merken.
                  Powered by AudioMadness....

                  Comment

                  • mbottens
                    • Feb 2004
                    • 743

                    #10
                    citaate mid/bas speakers klinken tamelijk agressief,
                    Dit geld dan denk ik vooral voor de neodium serie want de gewone series zijn toch wel gewaardeerd.

                    Ik heb zelf een beetje het idee dat Neodium nog steeds een beetje in de kinderschoenen staat. Ik ben dan ook eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen in het algemeen over dit soort speakers en dan niet alleen van 18 sound.

                    Iemand ervaring?
                    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                    Comment

                    • FreddyL
                      • Mar 2004
                      • 57

                      #11
                      ja er is inderdaad weinig bekend over die Neodium speakers , ik ben nog altijd fan van Beyma speakers , maar die Neodium reeks zaten met hun rendement wat laag , ik heb nu waargenomen op hun site ,dat zij totale nieuwe Neodium speakers hebben met een hoger vermogen , en rendement.

                      Voor mij is de klank van beyma geen probleem, maar het gewicht wel ,
                      misschien even uitkijken verder bij beyma voor een goed kopje ,redelijke vermogen 350 a 400 watt, en lichtgewicht.

                      ik dacht aan 2x 25 cm +1Tw 1"
                      als iemand een suggestie heeft,laat het maar weten.
                      Gegroet allemaal
                      Fred

                      Comment

                      • nightline
                        • Oct 2002
                        • 1001

                        #12
                        Beyma heeft een paar erg goede neodymium 10 en 12" mid/bas speakers, namelijk de 102Nd en 122Nd. Ik heb kort geleden een 4 tal dubbel 12" hoorngeladen topkasten gebouwd voor een klant met die 122Nd speakers.
                        Iedereen die ze gehoord heeft vindt ze erg goed klinken, en ze hebben een enorm rendement. Voor het hoog heb ik een CP750ti gemonteerd, en dit is echt helemaal TOP!!!!!
                        Momenteel ben ik aan het testen met 2" neodymium drivers van 18Sound.
                        De eerste resultaten zijn erg tegenvallend, heel schreeuwerig, zeker bij een beetje volume ( waar ze toch voor bedoeld zijn ). De drivers die ik aan het testen ben zijn de 2060 en de 2080. Heeft iemand toevallig al een hoorn gevonden waarmee deze drivers wel goed gaan?
                        Powered by AudioMadness....

                        Comment

                        • FreddyL
                          • Mar 2004
                          • 57

                          #13
                          Hallo Jack,
                          is het mogelijk een goede combinatie te maken met de beyma 15LW30 die 99 dB heeft, 350 watt en 35-4000 Hz , Xm 7mm, of vind U hem te groot voor in combinatie met de CP-750 Nd, als ik twee luidsprekers neem zoals die 122ND in één kast,plus dan nog die CP-750 Nd , dan kom ik terug aan een zwaar gewicht , of kan ik die TW in een kastje alleen bouwen?
                          MVG
                          Fred

                          Comment

                          • karelg
                            • Jan 2003
                            • 112

                            #14
                            citaat:Ik heb een paar 15" neodumium woofers in monitors zitten, echt onder de indruk ben ik niet
                            In welke monitors mag dat wel zijn. DPAC?

                            Comment

                            • nightline
                              • Oct 2002
                              • 1001

                              #15
                              citaat:Geplaatst door karelg

                              citaat:Ik heb een paar 15" neodumium woofers in monitors zitten, echt onder de indruk ben ik niet
                              In welke monitors mag dat wel zijn. DPAC?


                              Nee PS15 achtige zelfbouw, ik had hier eerst 15G400 in zitten. Qua klank een stuk beter, maar voor het gewicht heb ik ze gewisseld.
                              Deze monitors zitten nu al maanden in de verhuur, ik weet dus niet hoe het er nu mee gaat. Wellicht zijn ze nu een beetje "ingespeeld".

                              @ Fred,

                              Ik heb geen ervaring met de 15LW30, maar gezien de specs moet dit een prima combinatie zijn. Als hoorn adviseer ik de TD 360, hiermee krijg je een hele vlakke freq.curve.

                              Powered by AudioMadness....

                              Comment

                              Working...