Is dit je eerste bezoek aan het J&H Licht en Geluid forum? Neem dan de veelgestelde vragen (FAQ) even door. Om berichten te kunnen plaatsen, dien je je eenmalig te registreren.
en sinds wanneer is de 21" weer in opkomst? zie steeds vaker zulke beesten op sites verschijnen terwijl ik dacht dat de 21" een jaar of 10 geleden dood was verklaard vanwege zijn gevoeligheid voor schokken enzo
Herken ik daar een toepassing van het manifold principe van electro voice !
Het manifold systeem van EV heeft geen gesloten maar een reflexpoort geladen kamer. Maar aangezien men hier onder de resonantie freq. van de speaker en de kast gaat werken, heeft men een gesloten kast gekozen. Zo blijft de speaker uitslag beheersbaar.
Frequency Response:
18 Hz to 50 Hz ±3 dB
Sensitivity:
104 dB SPL @ 45 Hz (1W @ 1m)
Let op bij de frequentie response staat ± 3 dB. en op 45 Hz is 104 dB gemeten, daar zal dan wel de peak liggen. dat is dan hoogstwaarschijnlijk het +3 dB punt, wat betekent dat op 18 Hz daar nog 6 dB vanaf moet waardoor je op 98 dB uitkomt. En waarschijnlijk neemt het rendement boven de 50 Hz weer af. Dat betekent niet dat ik dit ontwerp wil afkraken hoor maar wie gebruikt bij live en disco werk dat gebied onder de 30 Hz nou echt. Ons gehoor stopt al bij 28 Hz. En waar ik benieuwd naar ben is hoever deze kast draagt dus hoe is het rendement na 15 meter?
Conclusie hele leuke kast maar is het wel zo nuttig en practisch want er zijn genoeg systemen die boven de 100 dB zitten op 50 Hz en die dan doorgaan tot minstens 120 Hz met minstens 100 dB?
Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!
Comment