zenderfrequenties

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

zenderfrequenties

voor eens en altijd, wat is er nou waarheid en leuh=en over de frequenties die je draadloos systeem mogen hebben???

Welke banden zijn er vrij, en zo ja waarom? Welke kunnen we combineren zonder allerlei interferenties, etc?

en wat is het verschil in Nederland en Belgie, qua banden?

Ik kom er zozachtjesaan niet meer uit....
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

voor belgiƫ kan je alle info aanvragen bij www.bipt.be
    Op de site staat ook en lijst met alle frequenties, en waarvoor ze gebruikt worden.

In het menu:
    -> telecommunicatie
    -> frequentiebeheer
    -> frequentieplan
    -> plan

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door **************

Ik kom er zozachtjesaan niet meer uit....
      Tja, dat is niet de eerste keer grapje [:I]
      Wat ik wel weet ( horen zeggen van collega's ) dat er op sommige plaatsen in Belgium binnenkort een vergunning gaat nodig zijn om met een zender te werken
      om het even de welke [V]
      Het zijn geruchten [?][?][?]
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Michael
        • Nov 2002
        • 643

De grote problemen komen door die idiote wet van 1998 waarbij de frequenties 150-300 mhz zijn toegekend voor de digitale radio die nu in de opstartfase zit. Veel microfoonmerken (SHURE, SENHEISSER, SAMSON, ZECK, enz...) hadden hun draadloze micro's meestal in het vhf segment gestopt rond de 150-300mhz. En toen werd men met dit besluit bekend gemaakt en waren alle vhf zenders van het ene op het andere moment niet meer officieel toegestaan.
        Hoezo idiote overheid in Den Haag[xx(][V][|)]

Nu maken de meeste merken gebruik van het UHF segment en dan meestal rond de 700-900 mhz. De merken SHURE, SENNHEISER en AKG werken heel veel in dit frequentiesegment. Ook de oem budget micro's zitten in dit frequentiegebied.

Hoe dat nu allemaal nu echt zit weet ik ook niet, een half jaartje geleden kreeg ik eens zo'n tabel onder mijn neus geschoven door de politie toen ik een shure l4 had gebruikt bij een presentatie bij de brandweer. Ze hebben me toen wel gewoon met rust gelaten maar vertelden me wel dat ze over een jaartje of twee helemaal onbruikbaar zouden zijn omdat de digitale radio dan ook in Limburg van de grond zou komen.

Men zegt nu de laatste tijd plechtig dat de huidige frequenties niet meer afgenomen zullen worden maar ik weet dat de sennheiser ew serie problemen heeft in delen van de randstadt (mischien dat iemand hier iets meer over weet?). Wat nu wel goed is en wat niet is vindt ik persoonlijk echt heel onduidelijk vooral omdat er op de vhf micro's elk jaar een keuringsrapport moet worden afgegeven en je een vergunning moet aanvragen al sinds twee jaar. Ik heb hier echt nog nooit van gehoord maarja......

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

en hierom vroeg ik het.. http://buy.sennheiserusa.com/ASP/Sen...r/pdf/ewfc.pdf

als ik het dus goed gelezen heb mogen alle laag-vermogen (draadloze zender)microfoons dus gebruikt worden tussen de 470 en 856 MHz, dit zijn defensie-banden die ( mits niet verstorend) geleend mogen worden, met als specifieke band de 806-814 MHz.
          Maar wanneer zijn we laag-vermogen??

Comment

• Joost van Ens
            • Jan 2001
            • 628

vergunning heb ik wel altijd gehad voor mijn 3 vhf samson zenders. Alleen heb ik volgens mij een hele tijd terug een brief gehad waarin stond dat ik de zenders de lopende vergunning uit mocht blijven gebruiken en dat daarna aanvraag niet meer mogelijk (of nodig?) is.

exact weet ik het zo 123 ook niet maar zal binnenkort weer eens hier en daar informeren of proberen de desbetreffende brief terug te vinden.

groet

Comment

• Siem
              • Jul 2003
              • 124

Meer te vinden op:
              http://www.agentschaptelecom.nl/pdf/...de_toepass.pdf, Tabel 9 punt d

http://www.vpad.nl/, DAV helaas under construction, kennelijk weten ze het daar ook niet meer.
              Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• Frans
                • Aug 2000
                • 52

Begrijp ik hier nou uit dat ik op mijn (voor persoonlijk gebruik) Shure l4 setje (werkt op 171.845 MHz) straks radio ga ontvangen, of is hij nog wel (redelijk) storingsvrij te gebruiken?

Gegroet,

Frans

Comment

• MSSS
                  • Jul 2003
                  • 365

Hallo ik ga binnenkort de sennheiser EW serie aanschaffen..en ik begrijp dus dat ik deze in de randstad absoluut niet hoef te gaan gebruiken omdat er teveel storing is?
                  oleole ik heb EV :)

Comment

• Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

citaat:Geplaatst door MSSS

Hallo ik ga binnenkort de sennheiser EW serie aanschaffen..en ik begrijp dus dat ik deze in de randstad absoluut niet hoef te gaan gebruiken omdat er teveel storing is?
                    Ik heb er nog nooit last van gehad, en draai toch vaak 8 sets naast elkaar in de randstad.....
                    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• MSSS
                      • Jul 2003
                      • 365

Oke nou dan is dat mooi meegenomen
                      oleole ik heb EV :)

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

het is op dit moment een grote bende met frequenties. Kanaal 41 en 49 hoef je niet meer te proberen in de randstad, door de digitale tv liggen deze banden plat, en als ze niet plat liggen kan dat elk moment gebeuren voor proef uitzendingen en dergelijken. Ik werk zelf voornamelijk met de 59 en de 63 (gereserveerd voor entertainment doeleinden) band. De 61 band zou gereserveerd zijn voor militaire doeleinden, die kan je dus ook meestal gewoon gebruiken. Ik hoor al verhalen over zenders in de 67 band wat ook erg goed schijnt te werken.

Kijk ook eens op: http://www.agentschap-telecom.nl/nfr/index.html
                        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

citaat:Geplaatst door **************

voor eens en altijd, wat is er nou waarheid en leuh=en over de frequenties die je draadloos systeem mogen hebben???
                          Uh voor eens en voor altijd, dat is dus het grote probleem. Dat bestaat niet meer. Op dit moment hoeft niemand een vergunning te hebben voor zijn zender mic. Dat klinkt heel leuk misschien maar het komt er eigenlijk gewoon op neer dat KPN gewoon elk moment de zender frequenties om kan gooien en dit wilt kunnen doen. Als ze vergunning hadden uitgegeven was dit niet mogelijk geweest, vandaar de afschaffing van de vergunningen.
                          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Bert
                            • Aug 2000
                            • 155

Het is in de meeste landen vastgesteld, behalve in Nederland dus.
                            Overzichtje van Sennheiser;

Als ik het goed begrijp wordt kanaal 66 dus de digitale in het oosten van 't land.
                            It\'s only Rock \'n\' Roll
                            But I like it

Grtz,
                            Bert.

Comment

Working...