RCF Laag-spreiding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaasper
    • Mar 2003
    • 38

RCF Laag-spreiding

Beste Collega's

Al ruime tijd ben ik in het bezit van 4 RCF ESW 1018's alleen zit ik met het volgende:
    Bij bijna alle opstellingen met totaal 2 of 4>(per 2 op elkaar) baskasten heb ik steeds een goede druk vóór de kasten maar zodra ik in het midden (dus tussen) de baskasten in sta is er veel druk weg van het laag.
    de speakers staan allemaal in fase en er ligt per 2 baskasten een ZECK pt-9 gebrugd op.
    Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak hiervan is en hoe dit eventueel te verhelpen is.
    Ligt dit bijv. aan de kast zelf of aan de plaatsing/ruimte?
    Misschien kan een andere gebruiker van de RCF's me meer vertellen hierover?? bijv Jack? (heb namelijk bij hem een paar jaar geleden 2 lege kasten gekocht en ze orgineel afgewerkt met orginele speakers :-)

Met vriendelijke groeten,

Jasper
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

hebben wij ook al eens gehad lag bij ons in de kabels van de voorstuur apparatuur heb je deze wel goed?mischien dat je hierin een fase draaing zit

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Het klinkt als faseuitdoving.
      Check idd eens of de speakers echt in fase staan.
      Staan de subs altijd even ver uit elkaar?
      Gebruik je subs altijd in dezelfde ruimte?
      Heb je al geprobeerd alle subs bij elkaar in het midden te zetten?
      Probeer te schuiven met die subs, probeer ze eens gelijkmatig te verdelen.
      Dit alles, als je daar de mogelijkheid voor hebt, al moet je pers'e je toppen op de subs stacken, dan ligt het iets moeilijker. Wat je dan wel kunt doen is even gek doen en kijken of het helpt om de fase van de subs van een stack te draaien.

succes
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• pascal
        • Jan 2003
        • 69

Leg ze maar eens middenvoor op een rij. Heb je super egale spreiding. Als afstand tussen subs &gt; als de golflengte kun je dit krijgen.

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

citaat:Geplaatst door pascal

Leg ze maar eens middenvoor op een rij. Heb je super egale spreiding. Als afstand tussen subs &gt; als de golflengte kun je dit krijgen.

perfect te simuleren met bvb MAPP online [8D]

Comment

• Jaasper
            • Mar 2003
            • 38

Zolang elke speakerkabel gewoon goed en gelijk is aangesloten zou je toch nooit een fase draaiing kunnen hebben op je uitgangen??
            De ingangen van een versterker of crossover hebben hier toch niks mee te maken?

Groeten,

Jasper

Comment

• Jeroen
              • Aug 2000
              • 1021

Een gedraaide fase krijg je wanneer er ergens in de lijn van binnenkomend signaal tot aan de luidspreker de plus en min is omgedraait. Dus ook bijvoorbeeld je CD-speler kan uit fase staan als links wel goed is gesoldeerd en links de + en - is omgedraait. Op de wat betere en duurdere mengtafels kom je ook een fase draaier tegen, dit kan voor veel dingen handig zijn.

Maar goed, het meest voorkomende is de luidsprekerkabel die verkeerd gebakken is.

Hoop dat ik het een beetje makkelijk heb kunnen uitleggen,... met wat simpele woorden
              Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

ligt aan de plaatsing. precies tussen ( dus excact tussen) je subs heb je volle bas, maar loop je een halve meter naar voren : Uitdoving. Dat is natuurkunde, en daar is niks aan te doen, behalve je subs helemaal anders opstellen.

bijvoorbeeld

Comment

• LJ Nico
                  • Aug 2002
                  • 31

ik heb enkele jaren met dit systeem gewerkt
                  probeer eens om de subs langs elkaar te zetten met de druk gate tegen elkaar , krijg je iets meer bas
                  Je moet er dan nog wel een kistje tussen stekken voor je top op hoogte te krijgen
                  We gebruikten 4 subs en 2 top per kant voor +- 2000 man
                  en 2 subs en 2 top voor +- 1000 man

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

Heb het eens gehad dat een splinternieuwe fabriekskabel verkeerd
                    gesoldeerd was, zou het dus toch maar ff checken....
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• bewap
                      • Jun 2002
                      • 239

citaat:ik heb enkele jaren met dit systeem gewerkt
                      probeer eens om de subs langs elkaar te zetten met de druk gate tegen elkaar , krijg je iets meer bas
                      Je moet er dan nog wel een kistje tussen stekken voor je top op hoogte te krijgen
                      We gebruikten 4 subs en 2 top per kant voor +- 2000 man
                      en 2 subs en 2 top voor +- 1000 man
                      Dan heb jij waarschijnlijk andere eisen dan ik, 1000 man is echt een grote bak vol hoor, met 2x1 inch of 2x2 inch wordt dat volgens mij best wel moeilijk. En ik denk dat je met 2 subs toch echt wel tekort komt voor 1000 man. Maar voor achtergrond muziek is het misschien een ander verhaal.

Comment

• Jeroen
                        • Aug 2000
                        • 1021

Ik heb jaren gedraait met een half setje 850 (1 topje en 1 subje per kan dus) en daar deed ik ook 1000 man mee,... dus scheer niet alles over 1 kam. 850 heeft immers ook 2" en juist dat is het probleem niet, die 10" ook niet, die 15" ook niet echt,... maar laag was net aan. Daarom hadden wij voor sommige acts een extra subje per kant, was lekker maar niet noodzakelijk.

Maar goed, fatsoenlijke amps doen ook wonderen.
                        Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

Working...