TC M-one + D-two

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

TC M-one + D-two

Hoe zouden jullie je effecten gebruiken voor een live bandje, indien je zou beschikken over TC M1 en D2?

Heb graag eens wat andere ideeën...
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

M1 galm, 1 voor vocals, 1 voor drums. D2 op gitaren.
    Licht wel erg aan de stijl van de band. Op een Rock band probeer je het redelijk droog te houden.
    Met een raggae band gebruik je die D2 tot dat je er bij neer valt.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Ik ben het wat de M-one betreft met mathijs eens; een een korte room of plate om de drums op de dikken en een mooie volle zanggalm. Wat ik dan ook nogal eens doe is dat ik de return van de drumgalm nog en klein beetje door de zanggalm heenstuur, toevoegen naar smaak :-), In de M-one schijnt dit overigens ook al intern te kunnen, mischien leuk om als je de mogelijkheid hebt dit een beetje te verkennen van tevoren. Wat de D-two betreft, gebruik om te beginnen de tap-knop. Delay gebruik ik meestal op zang, dit kan op 2 manieren, de ene is 100%effectgericht en dat is dus duidelijk stukjes zin of woord laten herhalen. hiervoor is het wel belangrijk dat je bekend bent met de nummers die gespeeld worden, en evenzeer dat je goed tapt.Luister als je twijfelt de returns af, kun je ook meteen vaststellen of je de gewenste hoeveelheid feedack hebt-en die is voor dit gebruik meestal erg klein!- Mooi is dat ook de feedback direct vanaf het front toegankelijk is. De tweede manier waarop je de D-two kunt gebruiken is eigenlijk meer de manier waarop je de galm gebruikt, zachtjes ingeschoven zodat het effect niet direct als delay herkenbaar is. In deze maar ook in de vorige toepassing klinkt het weer erg goed om de return van de D-Two door de zanggalm heen te sturen. En ja bij reggea en dan vooral Dub kun je die delay werkelijk voor alles gebruiken (master insert? :P) Well veel plezier!
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

heb de ene machine van de m-one op reverb staan (hall) en de andere op stereo-delay. mixen met de mix-knop, en op 1 stereo kanaal terug laten komen. Perfect. Voor wat extra zang-ondersteuning komt er nog een pcm-60, short-plate naast, en een spx-900 voor het slagwerk.

Je reinste TOTO-sound....waar nodig, uiteraard...

Comment

• wouter_jp
          • Aug 2003
          • 105

ik doe wel geluid voor een emo-noise (ofzoiets )band hier uit den haag,en gebruik de d-2 om de uithalen van de zang lekker lang en vaag te maken.

feedback % op 50% feedback # op 10

spelen !!

Comment

Working...