DBX driverack PA on Yorkville E2204

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thix
    • Jan 2004
    • 99

DBX driverack PA on Yorkville E2204

Ik ben van plan een DBX driverack PA aan te schaffen voor mijn systeem. Met als topkasten E2204 van Yorkville en als basskasten AK PA218. Als versterkers gebruik ik Crown MacroTech 2402 per kast in bridge mode. Nu vraag ik mij af wie misschien al enige ervaring heeft met dit toestel en misschien nog beter met een ongeveer gelijkaardig systeem. En dan las ik ook nog dat je voor de basskasten kan instellen dat de versterker in bridge mode wordt gebruikt maar ik stuur ook men topkast in bridge aan, iemand enig idee hoe je dit dan moet instellen?

Dank alvast voor de informatie.
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Ik vermoed dat men bedoeld met het bridgen van de versterker op de bassen dat men het laag mono aanstuurt (links en rechts op 1 versterker).
    Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

hmmm, volgens mij staat er toch echt "per kast" Wat meer tilwerk. Ik weet zo niet hoe je zo'n ding in moet stellen, het lijkt mij toch t makkelijkst en t best als je dat zelf gaat luisteren, en onderzoeken aan de hand van de speqs van de speakers. Daarnaast kan het soms ook nog verschillen per zaal. Dat is ongeveer wat ik erover te zeggen heb.
      De groeten => Micha

Comment

• Staaf
        • Feb 2003
        • 398

tsja; volgens mij staat er toch iets anders:[}][8D]

Er staat inderdaad dat de vraagsteller één versterker bridged per kast. Er staat ook dat men op het TOESTEL kan instellen dat men een versterker in bridged mode gebruikt op het laag. Voor de driverack blijft het gelijk of men nu één versterker gebruikt per 1,2 of -50 kasten. Het gaat hem erover hoe het signaal in verschillende blokjes moet opgedeeld worden.

Comment

• Thix
          • Jan 2004
          • 99

Ja idd tis gewoon om te weten wat er gebeurt na de driverack maar of je nu 5 keer hetzelfde doet das kwestie van grotere ruimte en meer vermogen nodig natuurlijk. Ik vind het alleen zo raar dat alleen voor laag is voorzien te bridgen. Nu maakt dit in feite 6dB verschil dus als ik de output in de driverack 6db laat zakken zou het volgens mij dan wel eens goed ingesteld kunnen zijn.

Comment

• Staaf
            • Feb 2003
            • 398

Dat alleen het laag voorzien is om te bridgen komt omdat het laag omni-directioneel is. Als men het hoog ook zou gaan bridgen is je stereo effect totaal weg. Kan je net zo goed mono gaan draaien.

Als ik het goed begrijp heb je dus 4 crown amps:
            1 voor Links Top
            1 voor Rechts Top
            1 voor Links Laag
            1 voor Rechts Laag

Deze kan je op 2 manieren aansluiten op de DR:

als 2x 2weg systeem (4 uitgangen)
            ofwel 2x top + mono bass (3 uitgangen) waarbij je het signaal van de ene Crown gewoon gaat doorlussen naar de tweede.

Comment

• Thix
              • Jan 2004
              • 99

Ik heb inderdaad 4 Crown's. Het is idd niet de bedoeling in mono te gaan werken. Ik wens te werken zoals je zelf ook vertelt in 2x2weg systeem, maar dan kan ik nog steeds niet de instelling maken dat ik zowel mijn versterker op de rechtse top als op de linkse top in bridge mode heb staan, want dan heb ik wel mijn stereo beeld. Die instelling is alleen maar omdat dan ineens de limiters en instelling van de volume knop op de versterker wordt weergegeven welke het beste is volgens de driverack. Nu zet die de volume knop en limiters voor 1 vesterker die in stereo staat. Misschien kan ik de 5000 selecteren die heeft zowat zelfde vermogen in stereo dan 2 van mijn 2402's in bridge mode.[}]

Comment

• Staaf
                • Feb 2003
                • 398

Dan moet je je gewoon niks aan trekken van het feit of je je versterkers bridged. Op de DR gewoon op 2x2 weg gaan werken en dan gewoon je versterkers bruggen. Zou moeten werken toch?

Comment

• Staaf
                  • Feb 2003
                  • 398

Ik zou me trouwens niet te veel baseren op de 'setup wizard' en gewoon zelf de instellingen maken.

Comment

• Thix
                    • Jan 2004
                    • 99

Inderdaad zelf de settings maken maar het handige is dat je aan de settings van de DBX die voorgeprogrammeerd zijn een idee krijgt van hoever je de versterker moet open draaien om nog head room over te hebben. Btw nogal handig bij de Crown's die hebben geen clip indicator.

Mvg,

Kevin

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

over welke crowns heb je het dan?

De crown macrotech serie hebben wel clip indicatoren. Nu ja goed, je moet er mee vertrouwd zijn want ze moeten daar weer eens helemaal anders doen als bij de meeste andere versterkers, maar ze zitten er wel op.

mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Thix
                        • Jan 2004
                        • 99

Ja idd das juist kwas het helemaal vergeten dat die LED's inderdaad clipping aangeven. Het zijn de Crown MacroTech 2402's. Het is inderdaad anders daarom vergeet ik dit al eens

Comment

• Thix
                          • Jan 2004
                          • 99

Voila heb het toestel zonet besteld met wat geluk heb ik dit tegen het weekend en kan het ineens gebruikt worden voor een rock optreden.

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

laat ma wat horen als het binnen is en je er even mee hebt kunnen spelen

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Thix
                              • Jan 2004
                              • 99

Gisteren dan de grote dag aangebroken men DBX gebruikt. Alles netjes ingegeven in de wizard men x-over ingesteld en dan het ding laten uitblazen. Klank was droog en gedefinieerd geworden de DBX doet zen werk zeer goed moet ik zeggen. Daarna beetje de bovenste range van de subharmonic opgezet dit gaf een leuk extraatje. Niet te veel natuurlijk.

Zeer blij met de nieuwe aanwinst dus.

Comment

Working...