Goeiedag. Hiero een multikabel die begint te kraken als je de xlr-connectors (van de kabels die erin zitten) beweegt (alleen met bepaalde kanalen). De connectors op het stage-block zijn al wat ouder onderhand, dus k moet er ff een paar gaan vervangen. Die multi is verder nog helemaal ok. Dus ik was even aan het checken op het net hoe groot de prijsverschillen in neutrik connectors waren bij de verschillende shops, en daar kwam ik uiteraard dus ook weer die DAP-connectors tegen. Nou de grote vraag: Wat is nou het grote verschil tussen die DAP connectors, en die van Neutrik? De prijs staat volgens mij op 1, maar volgens mij kan er nou niet echt bijzonder veel stuk gaan aan die dingen, en zijn ze nagenoeg hetzelfde.
DAP vs Neutrik
Collapse
X
-
Ik ben best al wat jaartjes bezig maar zorg er altijd voor dat je kabels en stekkers in orde zijn. Niets staat zo rot als gekraak of de stekkers met "gaffa" vast moeten zetten omdat ze anders gaan kraken. Nu (behoorlijk) duurder maar echt veel langer plezier.
AndreeHet kan in AlmereComment
-
als je ze koopt kunnen der al van die pinnetjes uit missen!
krijg het niet voor elkaar een duidelijke foto van te maken duss dat bespaar ik jullie.
vallen gewoon uit elkaar.groetjes,
BasComment
-
belangrijkste verschil is de trekontlasting bij dap is die van een hard soort kunstof die na een aantal keren op de grond vallen stuk gaat waardoor het hele binnenwerk los komt te zitten.De dap kabels zijn leuk om een versterkerrackje intern te bedraden.master-qsc en de restComment
-
Hier in de verhuur hebben we wel eens dat er D#p XLRen worden gebruikt om noodreparaties worden uitgevoerd.
Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat ze begonnen te kraken, de trekontlasting kapot was of dat de plug na een val gewoon bij het kunststof afbrak.
Gewoon Neutrik gebruiken is op den duur veel goedkoperJe leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
Ik heb laatst bij het bedrijf waar ik werk 2 chassic van neutrik bestelt maar ik weet niet 100% zeker of het wel echte neutriks zijn hoe kan ik dat zien? Ik heb namelijk die dap dingen nog nooit gezien:PVette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
dap connectoren zijn gewoon shit... schroefdraad slecht, breekt af...los, gewoon slecht... chasis delen gaan nog wel, maar op langere termijn wordt het ook slecht, dus in een keer goed doen, dus gewoon neutrik! (liever 1 x goed kopen, dan 2 of 3 x slechte dappluggen)Comment
-
Hartstikke dankuwel, ik had ergens achter in m'n hoofd een piepklein beetje hoop, dat ze eindelijk iets goeds hadden gevonden daar, en voor een echte c-merk prijs op de markt hadden gebracht, waarbij de prijs-kwaliteitsverhouding top was!(zoiets wat behringer ook bij verschillende spullen heeft). Maja, de waarheid is hard, dan gaan we toch maar weer verder met het oude vertrouwde NEUTRIK, en kopen we echte connectoren, voor een echte prijs
De groeten => MichaComment
-
neem geen dap, ik heb ze hier ook allemaal vervangen, ( ingeruilde kabel die 5 keer had gedraaid, en toen al 6 van de 28 kanalen miste. uitsluitend door de dap-rommel. Kabel nagemeten, en was perfect. Maar de Dap-stekkers kunnen linearecta in de grof-vuil-bak.Comment
Comment