d & b c4sub = top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roy
    • Apr 2001
    • 55

Voor de liefhebbers, de D12 versterker is wel degelijk verkrijgbaar met NL4 Speakon aansluitingen. Je hoeft dus niet te goochelen met verloopjes.

Comment

• Barthez
      • Dec 2003
      • 256

Ja oké, het kan wel, maar ik heb toch liever Ep-5 of cacom, dan heb ik toch net iets meer het idee dat ik een echte connector in mn handen heb, ipv wat playmobil speelgoed pluggen
      Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• LJ Bert
        • Apr 2003
        • 270

als kein setje zou ik dan toch opteren voor per kant 2x c7 bas en 1 c7 top met c4 ga je dit niet kunnen vrees ik setje c4 is bij ons standaard per kant 1 b2 sub 2c4 sub en 2 c4 top kunt je wel groot fuifje mee aan maarja ben maar lichttechnicus maar dat is wat ik ervan weet heb het gebruikt met carnaval zie fotoforum
        hehe wat een gedoe

Comment

• Sander Scheepstra
          • Oct 2000
          • 112

Hoi,

Vraag me af waarom er B2 sub bij het systeem gebruik moeten worden, is het frequentie bereik van de C4 subs niet laag genoeg of gaan de toppen zo hard?

Groet,

Sander

Comment

• Barthez
            • Dec 2003
            • 256

Het is opzich niet nodig om B2-sub's te gebruiken bij een C4 setje, maar het gaat er wel veel lekkerder van klinken. Het frequentie bereik van een C4 sub begint pas bij 50 Hz (-5 db), en een B2 begint bij 32 hz (-5 db, in infra mode), je kunt met een B2 dus veel meer druk opbouwen, zeker met z'n 139 db max op 1 m afstand.

en aangezien een C4-top ook 140 db haalt op 1 m afstand is wat extra sub vermogen geen overbodige luxe [^]
            Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• audiopro
              • Sep 2004
              • 1

Er is een belangrijke reden om te kiezen voor een EP-5 connector i.p.v. NL-4, dat is namelijk dat het vijfde pootje gebruikt wordt voor sense drive. Sense drive is een systeem dat de spanning op de speakerpolen vergelijkt met het signaal dat versterker verlaat en indien de kabel spanning wegsnoept dit compenseert. Aangezien de impedantie van de luidspreker frequentie afhankelijk is zal er ook een frequentie afhankelijke spanningsdeling zijn met de luidsprekerkabel, het gevolg hiervan is dat de frequentie karakteristiek van de luidspreker varieert met de kabel lengte.
              Elke luidpreker/versterker combinatie heeft hier last van, maar met sense drive ben je ervan af, elke speaker klinkt zoals bedoeld onafhankelijk van de kabellengte. Overigens vind ikzelf de laatste versie van de speakon zeker geen slechte connector.

Rolf Dijkstra
              namens Audio Pro Nederland BV

Comment

Working...