Tamp 2400 en Dap P-2000 binnen foto`s zelfde!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • inter-company
    • Sep 2003
    • 15

Tamp 2400 en Dap P-2000 binnen foto`s zelfde!!

Hallo, bijgaand een paar foto`s van de Tamp 2400 en de Dap P-2000 van binnen.
    Er is 1 verschil: de Tamp heeft wel een softstart, nu lijkt het ons niet een probleem om niet in 1 keer 3 Daps in te schakelen verder zijn er door ons geen noemenswaardige verschillen geconstateerd alleen de gebruikte bedradings kleuren( das net wat er op de plank ligt bij de chinezen)

Mvg Michel
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

en we dachten nog wel dat je er zo enthousiast over was, na een hele week stoeien in condor-city, en zo..

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Ja en wat nu? De Dap heel goed of de Tamp heel slecht, of beide erwat tussen in.
      Denk dat je ook de American Audio er is naast moet zetten. En wie weet welke nog meer?
      Is dan toch alleen service belangrijk en evt. wat ze er buiten op zetten?

m.v.g. Herman

Comment

• inter-company
        • Sep 2003
        • 15

Ik ben en blijf bijzonder positief over de TAmps en ik niet alleen, tijdens het gestoei in Condor zijn ook de heren van Steijnen geweest (ze hebben zelf alleen maar Labgruppen en Community) en waren erg onder de indruk over de Tamps.
        Het grote probleem is dat de meesten denken dat er betere componenten in de 1 of andere amp zitten, nu weten we allemaal dat er in de eindtrap bijna allemaal dezelfde fets zitten. Kan ook niet anders er op deze aardkloot maar enkele fabrikanten van Power-Mosfets en daarvan hebben Thosiba Festo en Sanken 95% in handen.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

had daar graag nog wat dummy's bij gezet, zoals een lab-gruppen, een crown, een crest, een qsc, een pse, een bell, etc...

Maar inderdaad, de rmx-serie van qsc hebben we al uit dezelfde chinese fabriek zien komen als de behringer....

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

citaat:Geplaatst door inter-company

Hallo, bijgaand een paar foto`s van de Tamp 2400 en de Dap P-2000 van binnen.
            Er is 1 verschil: de Tamp heeft wel een softstart, nu lijkt het ons niet een probleem om niet in 1 keer 3 Daps in te schakelen verder zijn er door ons geen noemenswaardige verschillen geconstateerd alleen de gebruikte bedradings kleuren( das net wat er op de plank ligt bij de chinezen)

Mvg Michel
            Heb ze inwendig nog niet vergeleken, maar uitwendig lijken de DAP's P-serie en de MACKIE amps ook verdacht hard op elkaar...
            --- watt ever you want ---

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

zelf heb ik een paar daagjes de P2000 van dap, en thuis ff geprobeert op 2 B&C subjes (700W rms) vond dat de amp wel snel in de clip zat... voorderest valt er nog nix over te zeggen denk ik zo
              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Staaf
                • Feb 2003
                • 398

citaat:Geplaatst door Kevin_DM

Heb ze inwendig nog niet vergeleken, maar uitwendig lijken de DAP's P-serie en de MACKIE amps ook verdacht hard op elkaar...
                Zijn zeker NIET dezelfde versterkers, opbouw is compleet anders. De koelribben van de eindtrappen liggen bij de Mackie dwars. De koellucht vloeit bij een mackie in de vorm van een T

Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

en de t-amp heeft geen clip-limiter, in de catalogus van dap staat dat de palladium die wel heeft (alhoewel, voor die prijs...)

Comment

• Davy Gabriels
                    • Aug 2002
                    • 819

citaat:en de t-amp heeft geen clip-limiter
                    Toch wel. De nieuwe modellen hebben nu ook clip limiters.

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

oh ok, heb afgelopen weekend een t3200 getest en daar stond ie nog niet op. het beestje heeft het uitgehouden en is nooit echt warm geworden. enige nadelen: het hoge gewicht en de dikke voedingskabel

Comment

• mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

citaath ok, heb afgelopen weekend een t3200 getest en daar stond ie nog niet op. het beestje heeft het uitgehouden en is nooit echt warm geworden. enige nadelen: het hoge gewicht en de dikke voedingskabel
                        Ok, maar hoe lang heeft hij ongeveer gedraaid en op welk volume, Op de top 0dB of -3dB (half vermogen) of nog anders? En op welke impedantie 4 of 8ohm?
                        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Davy Gabriels
                          • Aug 2002
                          • 819

Ik draai elk weekend met TA3200 en TA2400 tot tegen de clip, en wordt bijna niet warm.

Comment

• mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

citaat:Ik draai elk weekend met TA3200 en TA2400
                            Dat ziet er goed uit. En hoe denken jullie nu over de Extreme? Als die qua qualiteit nog weer iets voorbij de Palladium serie komt en zijn opgegeven vermogen haalt, dan is dat best netjes.

Iemand ideeen?

Groeten Martin.
                            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Pulse
                              • Oct 2001
                              • 666

probleem is natuurlijk dat je niks over zo'n ding kan zeggen zonder er mee gewerkt te hebben.
                              En versterkers kopen zonder gebruikservaringen van andere mensen te kennen en zonder te weten wat je kan verwachten is natuurlijk ook riskant.

Maar als je de specs, het gewicht en de prijs bekijkt dan kan ik best wel geloven dat het een best bruikbare versterker is die z'n opgegeven vermogen toch min of meer haalt.

Zelf heb ik sinds een 2tal weken ook een T.amp2400 in m'n rack zitten, waar vroeger een QSC rmx2450 zat.
                              Deze heb ik gekocht na positieve ervaring met Davy z'n set, voordat ik deze gebruikt had en nog geen t.amp in werking had gezien was ik ook niet echt overtuigd.

Wat ik van m'n 2weken ervaring met die versterker kan zeggen:
                              -goed inbouwen want is wel beetje fragieler gebouwt als de meeste dure eindtrappen
                              -komt toch vermogen uit want hij gaat hoorbaar harder dan de RMX2450 en wordt daarbij zelfs wat minder warm.

Verder kan ik er nog niet veel over zeggen, stevigheid en duurzaamheid komen later pas uit eh.
                              MVG,
                              Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & Light

Comment

Working...