Welke mixer als monitortafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

Welke mixer als monitortafel?

Heb nu op foh een A&H gl 2200,waarvan ik ook de monitormix maak.
    Nu ben ik toe aan een aparte monitormixer.
    Zit te denken aan een gl2200 erbij als monitor tafel,en als reserve mocht de andere uitvallen.
    Of koop ik een goedkope monitortafel erbij?
    Of degradeer ik mijn gl2200 naar monitor en koop een andere foh tafel?
    Mijn vraag wat zouden jullie doen in dit geval.
    B.v.d.
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Is natuurlijk ook afhankelijk van je budget.
    Persoonlijk zou ik voor de GL2200 of, als er behoefte en budget voor is, een betere gaan.

m.v.g. Herman

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

het hangt nog van wat andere dingen af. Wat voor klussen doe je meestal? Hoe oud, en in welke staat is die gl2200? Hoe vaak ga je zo'n ding gebruiken? Er zijn een zoot leuke tafeltjes!
      De groeten => Micha

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

Als je toch een tweede tafel wilt kopen:

Ik zou het wel weten: Koop een Yamaha DM1000 voor in de zaal en zet die GL2200 op de buhne voor de monitoren. Die DM1000 neemt maar 1/3 van de ruimte in beslag (kleinere tafel en minder randapparatuur) dus zaal eingenaren ook weer blij. Klanktechnisch vind is de DM1000 ook een aantal sprongen vooruit. Aangezien de monitoren vanaf de buhne doet vanaf die GL2200 kan je ook aardig overzicht houden op de DM1000
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• theo
          • Nov 2001
          • 503

Ok alvast bedankt voor de reacties.
          Wat doen wij, van alles van bandjes tot tape artiesten.
          Maar dit gaat vooral om de grotere bands,van een man of 8.
          De A&H zal nu een jaar of 4 zijn en is in goede staat netjes onderhouden niet misbruikt.
          Dus twijfel wat te doen We gebruiken de tafel een keer of 40 per jaar.
          Ga effe kijken naar de dm1000.

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

allemaal heel leuk die digitale tafels, maar wat met gasttechniekers? Die zien altijd liever een analoge tafel staan. Zelfs als je gewoon bent met de tafl te werken.
            Het moet altijd allemaal zo snel gaan dat je liever het vertrouwde oude analoge ding hebt staan.

Comment

• Guus
              • Oct 2003
              • 104

citaat:Geplaatst door theo

Heb nu op foh een A&H gl 2200,waarvan ik ook de monitormix maak.
              Nu ben ik toe aan een aparte monitormixer.
              Zit te denken aan een gl2200 erbij als monitor tafel,en als reserve mocht de andere uitvallen.
              Of koop ik een goedkope monitortafel erbij?
              Of degradeer ik mijn gl2200 naar monitor en koop een andere foh tafel?
              Mijn vraag wat zouden jullie doen in dit geval.
              B.v.d.
              Theo,
              de bedrijfszekerheid van de GL-2200 is hoog. Dus uitval en het hebben van een gelijke reserve lijkt me niet direct nodig.
              Als je de stap toch maakt, dan zou ik gaan voor het tevens verhogen van de geluidskwaliteit van de FOH.
              Heb je wel eens de Midas - venice vergeleken met je GL-2200?
              De mic amps van de Midas zijn echt veel beter. Vooral in de mix zul je merken dat de vocals klankmatig beter worden en dat daardoor de definitie van alles beter wordt.
              Ga maar eens vergelijken.

succes
              Guus
              de Guus

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

ik heb de gl 2200 eens opgezocht op het internet. Het viel mij op dat er slechts 6 aux-sends op de tafel aanwezig zijn. Wat naar mijn gevoel te weinig gaat zijn als je de tafel gaat willen gebruiken als monitortafel. Nu ga je er misschien met toekomen, maar in de toekomst waarschijnlijk niet meer.
                Ik zou dus eerder op zoek gaan naar een tafel met minstens 8, liever 12, aux-sends.

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

ga de prijs kwaliteit ook maar eens vergelijken. Voor de prijs van een venice kan je ook een gl3300 nemen. Je moet ook de prijzen en de eisen vergelijken. Als jij hoge eisen stelt aan zo'n tafel, en vind dat die genoeg mogelijkheden heeft, en ook nog genoeg geld heb, zou ik het zeker niet laten. Maar wat zijn precies de eisen die jij aan de kwaliteit en de mogelijkheden van een tafel stel?
                  De groeten => Micha

Comment

• ljlarzzzie
                    • Aug 2003
                    • 92

Over de Midas Venice ben ik beter te spreken dan over de gl2200... geluidskwaliteit is mooier en klinkt net ff wat beter.
                    De combinatie Midas als zaaltafel en gl2200 als monitor zlef ook al wat keer mee gewerkt en gaat perfect. Midas en gl2200 allebei toptafeltjes, maar wil je net ff wa meer, ga dan zeker voor de Midas!

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

ben het compleet eens met de bovenstaande opmerking

bij twijfel : er staat hier een venice320, die kunnen we wel eens naast elkaar zetten, op een demo ofzo...

Comment

• theo
                        • Nov 2001
                        • 503

Het word zeker een analoge tafel.
                        Van minimaal 24 kanaals denk aan en gl 3300 of een midas venice inderdaad.
                        De gl 2200 gaat naar de monitor toe heb aan 6 velden wel genoeg in eerste instantie.
                        Ruben bedankt voor de aanbieding maar zoek toch paar kanaaltjes meer.
                        Meld nog wel wat het is geworden.

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

voor bijvoorbeeld oortjes kan je bij de 2200 de faders gebruiken in monitor mode,gelijk jack uit en stereo heb je toch 7 velden.
                          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• snoei
                            • Apr 2003
                            • 168

of gewoon faders gebruiken voor 2 groepen, gaat ook goed. zo kun je dus 8 groepen maken.

Comment

• theo
                              • Nov 2001
                              • 503

Hallo,
                              Was ik weer, het is geworden een soundcraft k1 24kanaals.
                              Nou weer een vraag zouden jullie de k1 gebruiken op foh en de gl2200 op monitor.
                              Of gl2200 op foh en de k1 op monitor.
                              Welke zou beter klinken alvast bedankt.

Comment

Working...