turbosound monitors.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marc vangrunderbeek
    • Feb 2004
    • 6

turbosound monitors.

Heeft er iemand ervaring met de monitors van turbosound type TXD-12M.
    Zou moeten dienen voor optredens met all-round covergroep in kleine zaaltjes en kroegen. Voornamelijk zang + beetje van al de rest.
    Enig goed alternatief in zelfde prijsklasse?

• sompi
    • Mar 2003
    • 200

Commerciƫle uitingen zijn niet toelaatbaar op dit forum

Comment

• Michael
      • Nov 2002
      • 643

No offence maar dit klinkt een beetje als een zwaar aangedikte verkooptekst. Wat moeten ze kosten. Dacht iets van 700-800 euro er stuk? Voor dat geld weet ik wel wat leuke monitors als alternatief aan te bieden. Dynacord corus line monitors, K.M.E. Fidelity series monitors en de cluster serie. Beide modellen erg feedback ongevoelig. De EV SX-300 toppen welke zowel als monitor en als foh gebruikt kunnen worden. De TXD serie is de instapserie van Turbosound en buiten turbosound bestaan er ook nog andere emrken dus kijk eerst eens even lekker rond en ga eens goed uittesten want voor dat geld heb je heel veel goeds op de markt voor een klein coverbandje.

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Maar het is wel TurboSOUND en persoonlijk vind ik ze qua PA systemen vrijwel ongeƫvenaard. Nou heb ik helemaal niets met monitors, maar ik vind wel dat ze qua klank ook bij het PA moeten passen. Dus misschien is Turbo hier wel een goede keuze.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• sompi
          • Mar 2003
          • 200

Commerciƫle uitingen zijn niet toelaatbaar op dit forum

Comment

• Michael
            • Nov 2002
            • 643

Ga eens naar een K.M.E. cluster monitor luisteren en ga ze dan eens vergelijken. Ik weet dat enkele bedrijven hier in de ruhr streek met K.M.E. systemen touren maar dat gaat toch heeeel erg lekker en whats in a name buiten turbosound bestaan er ook nog wel veel prijs/kwaliteit pareltjes je moet gewoon eens goed rond je kijken en veel uittesten. Zit je op kleine podiums is een KME best wel prettig wegens zijn uiterst lage feedback gevoeligheid terwijl een EV sx weer lekker alround is en goed wat power in die kleine behuizing zit. Turbo is zeker goed maar die txd serie is en blijft een instapper dus waarom niet eens bij Dynacord, EV, K.M.E., JBL, enz.... kijken. zijn dit dan slechte merken of zo?

Comment

• sompi
              • Mar 2003
              • 200

is iemand uitnodigen om persoonlijk te komen luisteren een commerciele uitlating ?

Of hebben we op dit forum liever de mening van mensen die deze kasten nog niet van dichtbij hebben gezien laat staan gehoord

Comment

• Michael
                • Nov 2002
                • 643

Sompi ik zeg niet dat de speakers slegt zijn wetende dat het turbosound is wil ik zeker aannemen dat ze heel goed zijn maar er zijn OOK nog ANDERE MERKEN! dan alleen turbosound, degeen die zig op een merk blindstaart is echt verkeerd beter.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Turbosound heeft met de TXD serie ook een budget reekt gemaakt [|)]
                  eigenlijk een beetje logisch
                  De grote en de gewone configuraties van Turbosound krijgen concurrentie ( ook logisch )
                  Bijna ieder luidsprekermerk maakt een betaalbare versie
                  Om even op te noemen :
                  Turbosound
                  JBL
                  E.V
                  E.A
                  Op zich , niks mis mee
                  Gewoon afgaan op je oren
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• agi
                    • Dec 2003
                    • 13

Een zeer goed alternatief: XTM 15 van Peecker Sound
                    550 RMS, 8 Ohm, 133dB peak en coaxial
                    Zeer perfomant en degelijk geprijsd.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

ik weet dat er onlangs een paar nieuwe Turbo monitoren uitgebracht zijn, met alle gemakken van dien.
                      handig aan te pakken, bekabeling van links naar rechts, goeie lighoek, etc...

staan op www.bourgonje.nl wel ergens.

edit: << enne , ze schijnen er ook in 15 inch te zijn...>>>> edit

Comment

• sompi
                        • Mar 2003
                        • 200

de monitor waar ******** het over heeft is inderdaad de TXD 12M
                        een zeer handig concept - speakon links rechts - pole mount weggestoken in handvat -links rechts te gebruiken voor optimale koppeling .

Deze reeks bestaat voorlopig nog niet in 15 inch . Op PLASA hebben ze me bij Turbosound gezegd dat ze erover denken deze wel uit te brengen maar dit zal zeker niet voor direkt zijn .

Hetzelfde concept bestaat echter wel in de top pro reeks van Turbosound de TFM -450. Deze is echter op zn minst gezegd zeer prijzig . Ik denk ook niet dat er al firmas in Belgie of Nederland zijn die deze monitor hebben .

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

dan zal er een 10" versie van zijn/komen.

Heb er toch echt 2 naast elkaar gezien die nogal van maat verschilden. En uit voorraad leverbaar, werd erbij gezegd...

Maar ik dacht toch echt...

Comment

• sompi
                            • Mar 2003
                            • 200

Van de TXD reeks bestaat er echt nog maar 1 model
                            Waarschijnlijk heb jij de TQ reeks gezien/gehoord
                            Deze zijn ook vrij nieuw en de 8 inch versie is er net bijgekomen
                            TQ315-TQ310-TQ308
                            De eerste 2 modellen hebben wij in verhuur

Comment

Working...