software voor uitfluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

software voor uitfluiten

Ik moet binnenkort een bezinning doen, maar ik heb geen equalizer.
    Dus ik dact er aan om gewoon een PCtje te zetten, van de FX naar mijn line in op PC daar wat uitfluitsoftware op en van line out naar m'n insert.
    Weet er iemand goede software, die al dan niet automatisch uitfluit, of gewon 2x 32 bands weergeeft.

Iemand voorstellen?

Groetjes,
    Dries
    [CENTER] [/CENTER]
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Weet wel dat je in bijvoorbeeld Cubase kan EQ-en, maar de uitfluit software zoals jij die omschrijft is voor zo ver ik weet nog niet uitgevonden.

Houd er trouwens rekening mee dat de gemiddelde geluidskaart heel veel minder van kwaliteit (geluidstechnisch en ook qua connecties) is dat een beetje fatsoenlijke EQ. Waarschijnlijk kan je beter gewoon op je kanaal EQ-en en dan maar iets minder hard draaien.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

citaat:
      Waarschijnlijk kan je beter gewoon op je kanaal EQ-en en dan maar iets minder hard draaien.
      Voila! Meer moet er niet gezegd worden. Geen EQ -> bijregelen op de kanalen dan maar!

Comment

• Siem
        • Jul 2003
        • 124

citaat:Houd er trouwens rekening mee dat de gemiddelde geluidskaart heel veel minder van kwaliteit (geluidstechnisch en ook qua connecties) is dat een beetje fatsoenlijke EQ.
        Nog afgezien van de tijdvertraging die je krijgt door achtereenvolgens a/d-conversie, processing en d/a-conversie, waardoor deze "oplossing" eigenlijk op voorhand al onbruikbaar is.
        Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

Ja, daar had ik niet aan gedacht tijdens het typen, toch bedankt.
          We zullen dan maar beginnen zoeken naar een 32 bands eq zeker???
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

of 4x parametrisch, of 28 bands, of 2x 15 bands.

Hou er rekening me dat de reden van feedback ( rondzingen) 2 voorwaarden kent

a versterking > 1,
            b fasedraaiing van n x 360 graden.

de meeste eq's veroorzaken een fasedraaiing, die dan net op 360 uit kan komen. waardoor het middel erger is dan de kwaal.

ook wel leuk ( schijnt) de behringer feedbakc-destroyer.

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

die behringer werkt wel aardig ja, zit ook een automode op maar die werkt nogal fanatiek...gooit op een gegeven moment zo ongeveer elke frequentie dicht..kwamen we achter toen we die gebruiken tijdens een verhuur en we na een uur dat het feest begon opgebeld werden dat het nogal vreemd klonk.......oeps

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

Over feedback destroyers zijn al meerder discussies gevoerd hier op dit forum.

Ik ben er niet kapot van. Die dingen blijven zoeken, ook als het niet meer nodig is, en dat 'zoeken' hoor je wel en dat gaat ten koste van het geluid. Gewoon een leuk EQ-tje (grafisch of parametrisch, wat jij wilt) geeft in mijn oren het beste resultaat. Als je eenmaal gewend ben aan het uitfluiten op een EQ, is dit een fluitje van een cent.
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

Als je je installatie zo goed mogelijk afstelt, dan ben al een heleboel narigheid kwijt. Mijn ervaring leert dat als feedback optreedt dit vaak een frequentie is die ik al iets naar beneden gehaald had, waarschijnlijk niet ver genoeg.
                  Verder is het in toom houden van je monitorvolume belangrijk.
                  Ik heb een behringer ultracurve gehad en heb de "feedback killer" meerdere malen geprobeerd maar vond het te traag.
                  Luister goed naar het geen je versterkt, des te groter de productie des te lastiger zo niet onmogelijk, maar als het niet te groot is kun je feedback horen aankomen door het "verkleuren" van het geluid.
                  Wil je gehoor testen op het voorkomen van feedback dan heeft Heuff daar iets voor.
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• nightline
                    • Oct 2002
                    • 1001

Die Feedback destroyer van Behringer werkt inderdaad best aardig, gebruik echter alleen de single mode en fluit het spulletje vooraf goed uit. Als je tijdens een optrede feedback krijgt, en je moet gaan zitten wachten tot deze automatisch verdwijnt, dan duren de 2 sec. erg lang.
                    En in auto mode wordt iedere toon die langer duurt dan 2 sec naar beneden getrokken, een lange bastoon wordt door het app. als feedback gezien, en dus naar beneden getrokken. Resultaat na een half uurtje spelen ( zoals R.de Ridder al melde ) een heel vreemd geluid.
                    Maar als je het app. weet te gebruiken, kun je er veel plezier aan hebben.

Groeten

Jack