dynacord topkast Madras

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Ik heb het schema van de F150 nog even bekeken maar de systhem-schakelaar doet niets anders dan het signaal van 2+,2- halen i.p.v. 1+,1-.
    Als het midlaag gedempt wordt in systhem-mode dan zal dat in de x-over zitten niet in de luidspreker.
    Inderdaad begint een F150 te schreeuwen als je hem op behoorlijk niveau gebruikt. Ik heb destijds bij de importeur 2xF8 horizontaal gestakt met daarop een F150 gehoort en vond het midlaag teveel. Dit werd toen aangedreven door een PM-2600.
    Als het niet te hard gaat vind ik de kast o.k. vooral voor de prijs/kwaliteir verhouding.( gebruik ze overigens altijd in combinatie met de dsp224 )
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• baleco
      • May 2009
      • 1

Zolang je alleen maar disco's draait zijn die F150 toppies goed te doen, zeker als je er twee per kant gebruikt. Zodra je er ook stemmen overheen gaat gooien moet je overstappen naar de 1153 toppen, klinken een heel stuk beter en blijven inderdaad veel langer doorgaan voordat ze gaan knijpen (ideale dingen voor tape-artiesten ).

En wat de makkelijkste optie is, is ergens een tweedehands DSP 244 vandaan te toveren, de standaard settings voor f8 en f150 er in te gooien en dan gewoon via CrossMax 3.0 de gains iets terug / omhoog te schroeven.

Als je dan ooit andere versterkers koopt kan je de set in combinatie met de dsp gewoon blijven gebruiken.. gebruik op het moment vaak de Labgruppen 10000 FP op een P5-set, DSP houdt hem toch wel in bedwang...

Comment

Working...