Crown Macro Tech 2400 transistoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thix
    • Jan 2004
    • 99

Crown Macro Tech 2400 transistoren

Ik was van de week mijn Crown MT 2400 aant kuisen, jaarlijkse onderhoud beurt zal ik maar zeggen, nu viel mijn oog erop dat bij de helft van de transistoren er Crown op staat gedrukt en bij de andere helft niet? Iemand enig idee, misschien om de prijs wat te drukken
  • PM
    • Mar 2003
    • 87

Je moet weten dat Crown zelf geen transistoren maakt. Eigenlijk zijn het Motorola transistoren. Enkel heeft Crown er een eigen stempel op gedrukt, zodat de transistoren geselecteerd kunnen worden en hun karakteristieken gelijk zijn. Als je een Crown versterker hersteld moet je dus altijd alle eindtransistoren van hetzelfde type tegelijkertijd vervangen !
    Of misschien is je versterker ooit hersteld geweest en heeft men "niet originele" transistoren gebruikt... Maar ik zou er niet van wakker liggen hoor. Wat ik wel zou doen als je de amp dan toch open hebt : de amp terug afregelen. Hoe dat precies moet weet ik niet meer uit het hoofd, maar ik weet uit ervaring dat de instellingen na een paar jaar wel verlopen zijn, en de amp niet meer het volle vermogen kan leveren.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door PM

de amp terug afregelen. Hoe dat precies moet weet ik niet meer uit het hoofd
      ben je nou helemaal *** of zo [)][V][V]
      een amp. afregelen doe je niet in 1-2-3 en je hebt daarbij nog serieuze apparatuur en kennis nodig om dit te doen !!!!!!!!!!

en als ie moet afgeregeld worden ? bij de technische dienst van crown binnensteken lijkt mij het beste

Trouwens mijn QSC powerlights draaien al 8 jaar ieder week volle bak
      zijn nooit open geweest en werken nog steeds perfect [^]

gewoon achteraan even met de stofzuiger door de ventilator en klaar is ome sis [^][^]

sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

citaat:gewoon achteraan even met de stofzuiger door de ventilator
        Even schroevendraaier er tussen. Anders kunnen er sirieus rare dingen gebeuren []

Maar inderdaat. blijf van de instellingen af. Even schoonmaken is uiteraard niet erg voor een amp.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

ja , heb me even verkeerd uitgedrukt
          bedoelde niet door de ventilator maar gewoon even stofvrij maken [^]
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Maar dan hebben we het wel over QSC he....[][][]