passieve filter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinze
    • Jan 2004
    • 3

passieve filter

ik ben altijd erg vrolijk met elektronica en wil graag een passieve filter maken voor een nog niet bestaande sub woofer maar nu heb ik een probleem ik weet precies hoe het prensiepe licht maar ik weet niet wat voor waarde de condensator moet hebben en wat voor kern en anntal omwentelingen van de spoel en nou ben ik op zoek naar informatie en formules om dat te berekennen
    gegroet rinze
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Welkom op het forum.
    Een site met heel veel links op speaker gebeuren is:

Zal nog wel even zoeken zijn maar is leuk en informatief en leerzaam.
    Verder is er een zoek functie op dit forum zeer waarschijnlijk is daar ook wat te vinden, b.v. zoeken op "scheidingsfilter".

m.v.g. Herman

Comment

• rinze
      • Jan 2004
      • 3

ik wil een lowpass filter shema met duidelijke formules en hier komt geen een een schema bij aan te pas
      gegroet rinze

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

als je "altijd erg vrolijk met elektronica" bent, moet je een (actieve) crossover maken. Heeft meer met elektronica te maken dan een passieve.

Een zoektochtje bij google moet ongetwijfeld informatie opleveren over de berekening en de bouw. Meestal word als kern voor de spoel gewoon lucht genomen. Anders een goed boek contacteren?

Comment

• rinze
          • Jan 2004
          • 3

bij google heb ik aal gezocht en ik zou het wel willen maar het komt in dit geval niet uit.
          gegroet rinze

Comment

• Wims
            • Jun 2003
            • 56

Hey,

Misschien kan je hier iets mee doen, met dit programmaatje heb ik mijn filters berekent !

groetjes Wim

Comment

Working...