Heeft iemand info over amcron geodyne 2 versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michel_G
    • Dec 2003
    • 376

Heeft iemand info over amcron geodyne 2 versterker

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een amcron Geodyne 2 versterker gekocht met de bedoeling deze proberen op te knappen. Helaas valt er zeer weinig te vinden over deze versterker op internet. (zelfs google geeft niet meer dan 15 "hits" en daarvan zijn er 10 in het japans). Heeft iemand misschien een handleiding, technisch plan, pdf met specs of wat dan ook ??? Of heeft iemand ervaring met deze versterker of weet je er wat anders over.

Ik zou erg geholpen zijn met alle informatie die ik kan krijgen.

Mvg,

Michel
    Is weer terug !
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

www.crownaudio.com en dan verder zoeken.( of mailen)

Comment

• Michel_G
      • Dec 2003
      • 376

op crownaudio.com valt er niks over te vinden. Maar heb ondertussen de importeur gebeld en die hebben mij doorverwezen naar het bedrijf dat voor hun de reparaties doet. Als het goed is hebben zij nog wel enige informatie over het type versterker.
      Is weer terug !

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

en anders ff www.iemkeroos.nl bellen, dat was tot voor kort de imp.

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

Als ik goed geinformeerd ben deed IemkeRoos ook de service van Crown niet altijd zelf.
          Ben daar zelf in ver verleden, meer dan 10 jaar, wel eens naar verwezen door I.R. voor informatie en onderdelen.

m.v.g. Herman

Comment

• Michel_G
            • Dec 2003
            • 376

Zou goed kunnen. Ik werd nu door AudioXl (de importeur van crown heden ten dage) doorverwezen naar A.R.K. audio en video in alkmaar.

Mvg,

Michel
            Is weer terug !

Comment

• Michel_G
              • Dec 2003
              • 376

Ik ben deze versterker namelijk aan het opknappen en moet onderdelen hebben. Tevens heb ik geen enkel document of technisch plan kunnen vinden op internet over deze versterker. (ding is amper verkocht).

Probleem is namelijk dat bij het aanzetten hij hem niet vrijgeeft.Hij clipt een keer en de clip ledjes blijven aanstaan. Ik heb ook iemand anders gehad die er naar heeft gekeken en hem in eerste instantie even doorgemeten heeft. Die kwam tot de conlusie dat in ieder geval 1 condensator kapot is. Dus ik ben van plan er zowieso 2 nieuwe met gelijke waardes in te gooien. Tevens is de transformator die erin zit een keer warm geweest, hij doet het nog wel, maar ben bang niet lang meer. Aan die ene kant waar mijn defecte condensator zit, zou ik ook mijn eindtrap (die conductortjes die erop zitten) moeten vervangen. Het vreemde is echter dat hij hem ook niet vrijgeeft op het andere kanaal.

Al met al een beetje vreemd, maar dat is wel leuk.
              Is weer terug !

Comment

• metalteacher
                • Dec 2007
                • 467

Ik heb nu een kapotte Geodyne2 staan, is er iemand die zo'n ding voor een redelijke prijs kan repareren? of in ieder geval eens naar kan kijken?
                Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

Working...