Keyboard via mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moordgriet
    • Mar 2003
    • 10

of als je gebalanceerde uitgangen hebt rechtstreeks via de multi (na verloopje naar XLR) in je stereokanalen van de mengtafel,
    of gebruik DI's met een batterij (geeft wel wat kwaliteitsverlies maar geen fantoom nodig)
    of gebruik passieve DI's.
    Andere mogelijkheid is als je verschillende keyboards hebt alles aansluiten op een submixer en zo via de multi (evt. met DI's tussen).

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Ik kan het mis hebben hoor... maar volgens mij is de output van een DI altijd op mic-level en nooit op line-level. Dus moet je een DI-output altijd op een mic-input op je mixer laten binnenkomen, en nooit op een line-ingang.

Tell me if I'm wrong....

Robert

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Dat is wel algemeen gebruikelijk, maar als het naar tevredenheid werkt (geen oversturing DI) kan het een oplossing zijn om naar line inputs te gaan bij gebrek aan mic. kanalen.
        Ps. De meeste line inputs zijn vaak ook gebal. inputs.

m.v.g. Herman

Comment

• Matt
          • Jun 2003
          • 32

ik las dit topic zo en dacht,
          he ik heb mn keyboard gewoon links en rechts via jack
          rechtstreeks op 2 aparte mono line ingangen zitten, zonder di box.

Het werkt allemaal naar behoren (klinkt goed enz.) maar ik vroeg me af wat een di box nou voor verschil maakt??
          \"Ebbing with the Flow\"

Comment

• h.soepboer
            • Dec 2003
            • 3

Een recent toetsenbord met gebalanceerde uitgangen (jacks) is de Kurzweil PC2(X). Wil je deze via een ongebalanceerd signaal uitversterken moet je de koptelefoonuitgang gebruiken. Ik heb hem altijd ongebalanceerd uitversterkt en nooit last gehad (podiumgebruik). Wel redelijk korte kabels (2,5m) die dan wel weer langs allerlei andere apparatuur loopt.

Vanaf a.s. zaterdag is dit mooie apparaat (PC2X) te bewonderen (occasion) bij Live Music in Arnhem. Ik heb hem dan nl. ingeruild op een Yamaha Motif ES 8 (zonder gebalanceerde uitgangen :-)).

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

??????? Man, als je een gewone jack in gebalanceerde uitgang stop heb je nergens last van, jack in de di, en dan kan ie eventueel best op de mixer op een stereo kanaal, als je maar goed op je input let, t kan zijn dat die er flink mee aan de haal gaat, constant clippen, maar als ie gewoon normaal binnenkomt kan je em gewoon gebruiken. Of natuurlijk op 2 gewone kanalen. Als jij em ongebalanceerd af zou pakken van een phone-out, heb je em zoiezo al mono, of je moet er natuurlijk een insert kabel insteken, en die dan weer in 2 di-tjes, maar dan heb je hetzelfde effect als 2 gewone jack-kabels in een gebalanceerde uitgang. T verschil is dat je je phone-ingang anders niet meer vrij heb, en dat je die natuurlijk weer anders regelt. T mooiste is als je een fixed-out op je keyboard heb zitten, dan heb je ook geen last van die volume knop op dat keyboard, maar kan je em helemaal gewoon in de zaal regelen. Met korte kabels heb je bijna nooit last van storing, er word zo vaak ongebalanceerd gewerkt op korte afstanden. Groetjes => Micha
              De groeten => Micha

Comment

Working...