Parametrische EQ voor uitfluiten monitor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

En inderdaad heb jij helemaal gelijk lifesound.
    citaat:

citaat:
    --------------------------------------------------------------------------------

Als de zaal nagenoeg leeg is, is het toch wel ff heel wat makkelijker!

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, en dan komt het volk binnen en klinkt alles toch net iets anders....
    Dat bedoel ik dus met het "wat versta je onder frequenties horen", in welke omstandigheden...

Als je een parametrische eq gebruikt voor het weghalen van feedbackjes heb je aan 2 of 3 dipjes genoeg, en dat is dus waar deze jongen naar op zoek is.

Ik snap best dat jij wil dat je wedge goed klinkt, maar als je hem dan niet meer aan kan zetten vanwege de feedback heb je er weinig aan, hoewel je met goeie muziekanten (met goeie oren) die monitoren niet eens zo loeihard hoeft te zetten.

Ik snap dat jij alleen luisterd naar wat je doet, maar sommige mensen vinden het handig als je het voor de duidelijkheid ook nog even kan zien. Ik vind het ook erg makkelijk om bij het instellen een beetje te zien welk frequentie gebied k aanpak, t zal wel psychologisch zijn ofzo, maar k vin t toch wel makkelijk soms. Vooral als je snel iets weg wilt trekken kan je meteen zien of je ongeveer goed zit.

De groeten => Micha

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

citaat:
      Ik snap best dat jij wil dat je wedge goed klinkt, maar als je hem dan niet meer aan kan zetten vanwege de feedback heb je er weinig aan, hoewel je met goeie muziekanten (met goeie oren) die monitoren niet eens zo loeihard hoeft te zetten.
      Als je de wedge gaat eq-en zodat hij niet feedbacked ga je alles tussen 500Hz en 12kHz naar beneden moeten duwen, met als gevolg dat je alles luider moet zetten.
      Je kan beter eerste de wedge goed laten klinken, dan enkele feedback-frequenties opzoeken en deze eventueel een paar dB naar beneden halen.

Zorgen dat een wedge totaal niet feedbacked is vrijwel onmogelijk. Je moet minder luid gaan met een wedge die helder en duidelijk klinkt.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

fantastisch,
        ik heb een tc1128, en een paar tc 2240's, en ze krijgen mij niet echt in de problemen.
        Verder : helemaal geen eq is ook een optie.( wen hoe langer ik er over na denk eigenliojk wel een hele goeie optie

Comment

Working...