welke van de drie : E.V. - JBL- Mackie ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dokter dB
    • Nov 2003
    • 1535

rieleks rieleks mensen!

ik zei smekkie voor de lol en niet omdat ik het smek vind, rustig nou maar!
    Voordat het weer een welles nietes gedoe word:
    Ik heb zowel die mackie als die eon nog nooit gehoord of gebruikt, nou ja wel eens gehoord maar niet naar geluisterd
    Wel die eerste eons, en die vonnik voor het geld niet slecht inderdtijd, alleen die aktieve hadden wel echt te weing vermogen (zaten prutsversterkertjes in).
    Maar die 15" versie heeft meer dan 300.000 verkocht wereldwijd, en heeft een industriele prijs gekregen dus er zal wel iets aan kloppen. Zij waren toen volgens mij ook de eerste met het plastic concept. JBL gaat niet zomaar een nieuwe versie op de markt brengen dus het zal zeker een substantiele verbetering zijn.

Het zou zo maar kunnen dat ik die mackie ook beter vind klinken maar daar gaat er niet om wat ik beter vind klinken, maar alleen om sis te helpen bij z'n keus (wat hij zelf ook vraagt). JBL zal waarschijnlijk qua drivers wel iets beter zijn. dat heb ik gesteld.

Verder: ik noem JBL helemaal geen ubermerk maar ze hebben qua luidsprekerontwikkeling nou eenmaal heel veel betekend in de PA wereld. Verder is het een amerikaans bedrijf en je weet hoe dat werkt, die willen alles overheersen, op dat vlak zou ik het woord uber wel willen gebruiken. Voor de rest ben ik qua merken gewoon neutraal, wil het graag over onderwerpen hebben en niet over merken.

knoppen en waarden :)

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

EV goede ervaringen ermee en goed laag. Dus zou die EV kasten nemen.

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

citaat:Geplaatst door Michael

Dokter DB laat iedereen eens een beetje in zijn waarde. Gister had je ook al zoiets stoms gepost in mijn topic.
        en als je goed had gelezen was dat ZWAAR terecht!! ik werd meteen voor zielepoot uitgemaakt toen ik er ([u]op een grappige manier, en iedereen in zijn waarde latend</u>), over klaagde dat elk fakking topic weer over behringer gaat En je weet precies door wie dat gebeurde.
        Heb er een mail over naar de moderator gestuurd, en die is gaan vegen. zo is het gegaan. Het is tegen mn principes om iemand niet in zn waarde te laten.

Pecies zo'n verhaal als dat met smekkie. Iemand heeft 2 van die kastjes en voelt zich meteen aangeproken, gaat helemaal arielekst doen, waar gaat dat over? doe effe normaal man, het is maar een woordspeling. lijkt soms wel een kleuterspeeltuin hier.

Comment

• MatthiasB
          • May 2003
          • 674

ja ok iemand heeft is 2 van die kastjes maar ze zijn gedomme elk weekend en 2 a 3 dagen in de week buiten, dat wil toch wel wat zeggen he

Ik ben maar de plaatselijke "ik verhuur wat boxjes en een discobar" man maar toch zijn specifiek die kasten veel gevraagd in men buurt.

Een kennis die in west vlaanderen woond en die heeft een halve pa van die dingen gekocht, ps: jbl eon's heeft hij ook en die kan hij niet aan de straatstenen kwijt.

Eerst huurde ik die mackies altijd bij en omdat ze juist zoveel gevraagd werden heb ik ze me gekocht en ik moet zeggen dat ik het al uitgehaald heb. Ik heb ook helemaal niks tegen jbl (voor het geval je er mee aan komt draven want ben zelf enorm gehecht aan men 4560's).
          NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Misschien is het mogelijk / on - topic te blijven
            Ik zoek geen ruzie : wat, hoe, waar, waarom, dit en dat [V]

Ik vraag een eerlijk antwoord van gebruikers of eventuele forumleden die er gebruik van maken

Please, jongens, kunnen we even eerlijk zijn [|)]

sis muziek
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

je heb gelijk sis,
              heb je wel eens die X-actjes geprobeert?
              lekker klein en licht.... kan ook makkelijk voor 100 man zang en piano zoals je wil, en ziet er netjes uit, klinkt ook zeer goed. maar misschien zoek je iets groters....

Comment

• Michael
                • Nov 2002
                • 643

citaat:Geplaatst door dokter dB

citaat:Geplaatst door Michael

Dokter DB laat iedereen eens een beetje in zijn waarde. Gister had je ook al zoiets stoms gepost in mijn topic.
                en als je goed had gelezen was dat ZWAAR terecht!! ik werd meteen voor zielepoot uitgemaakt toen ik er ([u]op een grappige manier, en iedereen in zijn waarde latend</u>), over klaagde dat elk fakking topic weer over behringer gaat En je weet precies door wie dat gebeurde.
                ok sorry dat ik uitvloog hierin, mijn excuses hiervoor[B)]

Nu verder ontopic. Is het mischien ook toegestaan om nog andere alternatieven in te brengen?

EV SXA 360: onbekend maar ev kennende geen verkeerd ding hopelijk
                JBL EON G2: Slappe bass maar een uiters goed gedefinieerd hoog
                Mackie SRM450: Stevig laag en een mooi hoog, alround goed dus
                DB technologies opera 415: Goede onderdelen gecombineerd met een goed ontwerp. Mooie sound maar een beetje weinig power vergeleken met de rest.

Mischien dat musicjohn nog eens zijn review inzake peeckersound kan geven. Heeft toch een setje hiervan waarmee hij voornamelijk in cafe's rondzeult dus mischien ook iets voor jou? Is ook aktief.

Nu de prijzen:
                EV SXA 360: onbekend
                JBL EON G2: 1159 euro
                Mackie SRM 450: 999 euro
                DB technologies opera 415: 776 euro
                Peeckersound: ?

Ik weet niet hoever prijs een rol speelt in dit verhaal maar als ik de prijzen onderling bekijk vind ik de mackie ook winnen op het gebied van prijs/prestatie wat toch ook enige waarde bezit. Wel moet ik erbij zeggen dat de db opera prijs/prestatie gericht ook geen mis ding is maarja mijn ervaring met deze beestjes reikt niet verder dan de showroom in tegenstelling tot de andere hierboven vermelde speakers.

Ow bijna helemaal vergeten. De HK audio F.A.S.T. Een speakertje met goede specs en in praktijk een goede all round sound. Dit kastje is precies voor jouwn doelstellingen ontworpen. zit zelfs nog een klein mixertje in de speaker ingebouwd en voorzien van alle nodige toeters en bellen. De prijs is ook nog best interessant 669 euro

(note: alle bovengenoemde prijzen zijn adviesprijzen dus kunnen in praktijk lager zijn )

Comment

• test12
                  • Jan 2003
                  • 901

Hallo sis echt veel heb ik niet toe tevoegen. Heb ze nooit gelijktijdig onder gelijke omstandigheden gehoord.
                  Ben wel eens geimponeerd door de EV SXA 360.
                  De mackie SRM 450 heb ik geen oordeel over, wel eens gehoord maar niet onder exstreme omstandigheden (laag volume).
                  Met de JBL EON G2 heb ik alleen ervaring als monitor en dan de 15" verzie, dus ook geen goede vergelijking.
                  Al met al heb ik de indruk dat de EV in hoog en midden transparanter overkomt dan de JBL maar de 15" JBL geeft meer laag (logisch).
                  Nogmaals voor alle duidelijkhed dit is geen ervaring uit AB vergelijk maar een indruk bij gebruik onder ongelijke omstandigheden.

m.v.g. Herman

Comment

• maartenBTV
                    • Dec 2002
                    • 56

heeey ik zou gaan voor de EV wij van Btv draaien alles met E.V. en zijn er zeeeeer tevreden over!! JBL klinkt in het mid en het hoog minder fris en klinkt alsof het bedrukt eruit komt en dat is net wat E.V. juist niet doet daar komt het eruit zoals het eruit hoort te komen fris en natuurlijk!! maar zoals bij elk systeem je moet er wel mee kunnen omgaan anders kan je elk systeem wel slecht laten klinken
                    doe mij maar EV OLE OLE

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door djlloyd

Ik zou die ev tjes nemen klinken heel zuiver.
                      Maar waarvoor ga je zelf niet eens kijken bij een winkel .
                      Meestal mag je ook wel luisteren
                      Ga ik ook doen , maar dan moeten ze wel allemaal op voorraad zijn
                      sis

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:Geplaatst door dokter dB

maar misschien zoek je iets groters....
                        Tja, ik bezit al een EAW P.A. maar die is in veel gevallen te groot om een klein restaurant te voorzien van live muziek

Gewoon 2 powered kastjes, mackie CFX 12 mixer, keyboards, piano, shure sm 58 beta, neumann KMS 105, MD en klaar is Clara

dus geen gezeul met Flightcases want de plaats waar ik kom te zitten is meestal nogal klein , vandaar !

sis

Comment

• MatthiasB
                          • May 2003
                          • 674

als je dan toch een aew fan bent

als ik me niet vergis is een deel van de electronica die in de srm 450 zit van EAW maar kan me hierin vergissen, heb dat ergens eens gelezen op't net
                          NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

citaat:Geplaatst door MatthiasB

als je dan toch een aew fan bent

als ik me niet vergis is een deel van de electronica die in de srm 450 zit van eaw maar kan me hierin vergissen, heb dat ergens eens gelezen op't net
                            Nou, EAW fan is veel gezegt [8D]
                            voor mijn doel is het een perfect systeem
                            en ja inderdaad die srm 450 heeft een ontwikkeling meegemaakt waar EAW ook aan deelgenomen heeft, dat klopt []

maar ik ga eerst toch eens een vergelijkende test gaan doen

sis

Comment

• MatthiasB
                              • May 2003
                              • 674

yup moet je vooral doen

of meschien de 3 kasten huren en ze is naast elkaar zetten en vergelijken.

NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Thix
                                • Jan 2004
                                • 99

Ik wou gewoon even meedelen dat de Mackie een 12"ich voor bass heeft en de JBL een 15inch, nu moet ik zeggen dat dit wel een fysisch verschil kwestie van transport en handigheid is. Wat ook zeker is dat de Mackie in het laag niet moet onderdoen voor de JBL. Voor de rest is het volgens mij voor de persoon zelf uit te maken wat hij de beste klankleur vind.
                                Persoonlijk vind ik de Mackie aangenamer klinken. Ik ben in het algemeen niet voor die Amerikaanse sound maar dit is eigenlijk puur persoonlijk.
                                Ter info ik bezit ondertussen 6 van deze speakers en gebruik deze voor monitors bij Live optredens.

Groetjes

Comment

Working...