Welke effectenrprocessor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musicman
    • Sep 2003
    • 97

Welke effectenrprocessor?

Ik zoek een goede effectenprocessor voor disco- en livemuziek, zo om en nabij de 250 euro. Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar ik zou er ook graag iets van een laag processing in willen hebben, zodat ik meer/dieper laag krijg. Weet iemand iets? Is Digitech een goed/fatsoenlijk merk?
  • Soilworker
    • Jan 2004
    • 71

Hmmm.. Disco en LIVE muziek ? bedoel je hiermee dat je een cd`tje opzet of een complete band uitversterkt??...

Als je een cd`tje opzet en je wilt botweg meer laag en je wilt het PERSE door een processor laten gaan..dan is de Behringer Ultra - Bass wel iets voor jouw...ik vind het persoonlijk een kl*** verspilling van geld....iets meer bas drin draaien helpt ook goed....

Als je voor live een effectenprocessor zoekt kun je dat het beste (uit mijn ervaring) bij Lexicon doen...

FertiliZing YOUR World

Comment

• - -Niels- -
      • Aug 2003
      • 253

En een Phonic? Is dat niet iets? (zelf geen ervaring mee ofzo hoor!)...

Comment

• musicman
        • Sep 2003
        • 97

Nee, alsjeblieft geen Phonic of Behringer... die dingen klinken wel zo blikkerig. Ik bedoel eigelijk een soort van all-round processor. Is de M300 van TC Electronics iets leuks en geschikt voor mijn wensen? Alvast bedankt! En iemand enige reactie over het merk Digitech?

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Als je dan eerst eens zou zeggen wat je wensen zijn...

Maar als het om een galm gaat eventueel met een delaytje erbij, blijf dan iig vooral uit de buurt van digitech.
          Ik heb die M300 nog niet gehoord, maar TC maakt hele mooie reverbs.
          De M300 heeft beperkte editmogelijkheden, maar dat kun je verwachten voor deze prijs. Ik denk dat het vergelijkkbaar is met de Lexicon MPX 110, die je ook eens zou kunnen beluisteren.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• musicjohn
            • Aug 2001
            • 1102

citaat:Nee, alsjeblieft geen Phonic of Behringer... die dingen klinken wel zo blikkerig
            Hoeveel heb je er al (zelf) gehoord?

Behringer maakt gebruik (onder licentie) van een Lexicon of Alesis chip. Klinkt een Lexicon of Alesis nu ineens ook blikkerig?
            Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• musicman
              • Sep 2003
              • 97

Ik heb meer dan genoeg Behringers gehoord om te kunnen zeggen dat ik er niet zo kapot van ben, al blijft het leuk spul voor het geld. Dat de chips van goede fabrikanten afkomen zegt niets, het hangt ook af van de overige componenten in het apparaat (voeding, opamps etc.). Is de MicroVerb4 van Alesis ook iets leuks? Zoals ik al zei, ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken met disco (om de zaak een beetje "punch" in te blazen) en voor live (zodat het echt mooi klinkt). Ik heb eigelijk zelf nooit echt met een effectenbak gewerkt... Wat wil reverb eigelijk zeggen? Of is dit een hele domme vraag?

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Al wil je een geluidsset met punch hebben, moet je een goede geluidsset kopen.
                Het is wel een beetje raar dat je wel weet te vertellen dat Behringer niet veel voorstelt en tegelijkertijd niet weet wat reverb is. Kijk maar in een Engels/Nederlands woordenboek. En vergeet niet dat Behringer een fabrikant is die veel verschillende audioprodukten maakt, negatieve ervaringen met het ene produkt, hoeft niet per se te betekenen dat men daar geen goede apparaten kan maken. En dus zijn we bij de kern aangekomen. Ga lekker zelf luisteren naar en spelen met die kastjes, kijk wat je er zelf van vind.

Je haalt twee soorten processors door de war.Catagorie 1 die bestaat uit multi-effecten of dedicated reverb/delays. En catagorie 2 die het totaalgeluid "oppompt" door frequenties te benadrukken en harmonische (sub)frequenties te genereren. Deze 2 apparaten ben ik nog niet samen in een behuizing tegengekomen en dat is logisch ook, het doel en de plaatsing in het signaalpad is totaal verschillend.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• musicman
                  • Sep 2003
                  • 97

Ik heb nooit zelf echt gewerkt met effectenprocessors, hooguit aangesloten. En ik zeg niet dat Behringer slecht is hoor, zeker niet. Maar in vergelijking met de wat betere (lees ook duurdere) merken is het toch wel hoorbaar vind ik... Ik zal eens gaan rondkijken wat reverb zeggen wil.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Musicman,
                    ga eens naar een kerk : daar hoor je een reverb
                    ga eens naar de bergen : daar hoor je een echo

In principe is een reverb een opeenvolging van zéér kleine echootjes

ken je die spot nog van LEO ?

sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

lexicon heeft 2 versies: de budget ( mx100, alex )en de pcm-reeks, en alesis is nou ook niet echt dat je zegt dat...

Ja , die klinken ook blikkerig, dus. ( die budget-lexicon's dus)

tip : tc M-one. ff doorsparen, maar dan heb je ook wat

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Overigens vind uik die Behringer multi-effecten ook behoorlijk bagger hoor, maar wat ik bedoel is dit: luister toch eens naar dat super bass geval, da's apparaat uit een andere catagorie en mischien is het wel wat voor je. Voor galm en delay zul je toch nog iets anders moeten kopen.

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Uhm ja Gerard heeft met die m-one wel gelijk, probeer er 1 2ehands te vinden (als ik je niet voor ben )

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Ik weet er ééntje te koop 275 euro
                            mail mij maar

sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• musicman
                              • Sep 2003
                              • 97

dus eigelijk is het gewoon een soort van echo processor, zo'n effectenbak?

Comment

Working...