Aanschaf Behringer MX3242X Goed Plan??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soilworker
    • Jan 2004
    • 71

Aanschaf Behringer MX3242X Goed Plan??

He hallo ! Ik had ff een vraagje !

Wat is jullie opinie over de Behringer MX3242X.Dit lijkt mij een mooie tafel met opnamemogelijkheden via een Guillemot Maxi Studio ISIS naar een pentium II 450 Mhz 256 MB Intern. Ook is hij erg geschikt voor live (?). En verder ziet het er mooi uit.Leuk dat er een effectenprocessor inzit...maar voor mijn part sloop je het kreng dr weer uit.de aux sends zitten voor mij ook wel goed. En de DIRECT OUTS geven mij het voordeel dat ik de signalen zo in die kaart kan raggen.De eq ziet er goed uit.Ik heb gewerkt op een audio reperatie bedrijf.En weet dat behringer vrij stabiel in elkaar zit (zoveel kwamen er niet terug[] Verder ben ik geen newbie in geluid. Maar wil graag advies.Ik sta op het punt mijn drive-in te verkopen.En daarvoor dus randapparatuur en mic`s aan te schaffen (fuseren met p.a. bedrijf)(het is nog te koop)

Ik wil het graag voor beide doeleinden gebruiken. Voor opname van een cd (multitrack) en graag ook voor mijn bedrijfje voor live toepassingen.

Verder had ik de vraag . : Beyerdynamic Opus DRUMET L of

4 x Shure PG52
    1 x Shure PG56
    2 x Overhead (advies!!!)

Welke ligt bij jullie het beste ??.....Ik wil ze dus voor BEIDE doeleinden gebruiken .. Dus GEEN full time recording & GEEN full time live apps.
    GO !!!

Groet van MIJ ! (frankie dus) www.fertilizer-band.tk

FertiliZing YOUR World
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Ik gebruik de Eurorack 3242 naar volle tevredenheid. Zowel voor "live" optredens (5x per week) als opnames voor CD producties.

Ik zou zeggen... DOEN !!!

Laat zich ook lekker makkelijk in een rack plaatsen. Zie foto:

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

Ik denk dat je fout getypt hebt.

Moet het niet 4 x Shure PG56 + 1 x Shure PG52 ?

PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Klaaske
        • Jun 2003
        • 571

citaat:
        Groet van MIJ ! (frankie dus) www.fertilizer-band.tk
        Weet je wat fertilizer in het Engels betekent ? Ik hoop dat die band niet zo speelt , en linkjes naar sites kunnen in je profiel
        <font size=\"1\">
        Groeten,
        Jaap
        <b>
        -[GSXke :)]-
        </font id=\"size1\"></b>

Comment

• musicjohn
          • Aug 2001
          • 1102

Hey Frankie, ik las net in een ander topic dat jouw pappie Peeckersound importeert. Yellowspot? Jan Ruisch ??

In dat geval vind je het volgende plaatje ook wel leuk:

Dat gebruik ik bij de MX3242X

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Soilworker
            • Jan 2004
            • 71

Hahaha....issie hier bekend?? ik ben Frankie Ruisch ja !.Hahaha...tevredenheid over de peeckerset ??..Moet haast wel.dus de Behringer MX3242X is een mooi dingetje..heb je mischien een ander model/merk die dezelfde specificaties (ong.) hebben en mij ook aanraad??. Over de shure`s ...ik heb inderdaad geen 4 bassdrums ...(waarom daai ik steeds dingen om ?? zie double array topic).

- hoe verstandig is het om 2e hands microfoons aan te schaffen?

FertiliZer maakt Melodic Death Metal in de vorm van:

- At The Gates
            - Soilwork
            - In Flames
            - Lamb Of ***
            - PanterA
            - 2Ton Predator
            FertiliZing YOUR World

Comment

• musicjohn
              • Aug 2001
              • 1102

Hey Frankie,

Nee, op het forum is 'tie niet bekend. Ik ken hem echter wel, via Henk Westerhoff uit Driebergen. Henk is mijn zwager (bij wijze van spreken).

Het setje komt inderdaad bij pappie vandaan ! Inderdaad, nog steeds tevreden. Maar wel teleurgesteld dat deze serie niet meer leverbaar is. Ik had graag nog twee toppen en een baskast erbij willen hebben. Nu moet ik kompleet overstappen op de ENERGY series. En wel 4 toppen E15-A en twee subs SE18-A alsmede twee A150-A uit de Ambience serie voor near field monitoring.

Maar weer even terug "on topic" ......

Ik heb ook met de Soundcraft Spirit FX-16 gewerkt. Ook een fijne tafel. Ik heb hem trouwens nog staan! Maar naar mijn idee klinkt 'tie niet zo open als de Behringer. Ook de toonregeling is niet zo uitgebreid.
              Greetzzz... [;)]

John

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

He Frank,

Wij hebben op school de MX2442 staan. Best tevreden over.
                Positieve ervaringen: genoeg uitgangen, effecten inserts, etc.

Mooie mengtafel!

Comment

• Pino
                  • Jul 2002
                  • 390

Hallo,

Je vraagt ook eventueel een ander model/merk.
                  Ik ben sinds kort in't bezit van een ddx 3216. Gezien je zowel live als opname's gaat doen lijkt me dit misschien ook een interessante keuze omdat je alle randapparatuur aan boord hebt, en eventueel rechtstreeks je recorder/computer kan aansturen vanaf de mengtafel.
                  Ook de uitbreidingsmogelijkheden zijn heel interessant: zowel analoog als digitaal (adat spdif etc).
                  Op live gebied heb je in 1 kist alles mee ...
                  Wat de klank betreft: - dit is natuurlijk meer een persoonlijke ervaring - correct neutraal en heel "open"; op Quadrall Argent 10 als nearfield monitors . Met de volparametrische 4 band eq is hij ook heel goed naar je hand te zetten in moeilijkere situaties.
                  De bediening is mits enige gewenning net zo makkelijk als bij een analoge tafel en kan in hectische omstandigheden instinktief gebeuren.

Groeten en succes met je keuze

Pino
                  Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• djtimmy
                    • Jul 2004
                    • 1

ik heb een vraagje. (duuh)
                    er zit een "19 inc ding bij de mx4243x van behringer.
                    is dat een versterker??
                    zo ja
                    hoeveel db
                    en watss e ohms
                    veder ziet hij er goewd uit
                    heeft iemand meer fotows van die menpaneel
                    ik weet namelijk niet of het iets is voor een 13 jarig jongetje.
                    voor mij is ruim 800 euro best veel gelden wil eerst meer informatie. xxx ies djtimmy<center></center><center></center><center></center>
                    tim

Comment

• Orbis
                      • Feb 2004
                      • 217

hehe dit is grappig, ik denk dat je het op de voeding van de mengtafel hebt?
                      sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

Working...