popshield

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a2965716
    • Sep 2003
    • 25

popshield

Ik heb een SENNHEISER E865 micro. In de handleiding staat dat je een 15cm van de micro moet blijven voor de beste weergave. Ik speel in een band en live is het niet altijd even evident om die afstand te behouden. Ik hoor in m'n in-ear wel wanneer ik te dicht bij de micro kom. Helpt het als ik zo'n popshield plaats? (je weet wel, zo'n bolvormig moeshen ding)
    Verlies ik dan niet teveel dynamiek. 't Is een parel van een micro, 't zou spijtig zijn moest ik hierdoor aan kwaliteit inboeten.
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Werken goed, gewoon proberen.

m.v.g. Herman

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Een plopbol zal niet de geluidskwaliteit aanpassen. Maar heb je zelf al gemerkt dat er iets mis gaat als je er de dicht op zich, of dat de geluidskwaliteit vermindert?
      De optimale afstand hoeft niet altijd de beste te zijn. Licht aan de stijl muziek die je speelt.

Comment

• a2965716
        • Sep 2003
        • 25

Als ik te dicht bij de micro kom kan het zijn dat de input te hoog wordt en smijt m'n versterker dat kanaal toe omdat ie daarvoor een beveiliging heeft.

Comment

• Soilworker
          • Jan 2004
          • 71

Ik kom graag te dicht bij de microfoon geeft me een gevoel van uiting....mischien komt het omdat ik eigenlijk alleen maar een domme aap met een schorre keel ben....ja...dat zal het zijn.....doet u mij maar een shure sm58 zonder kapje....voor de lagere grunts............zal hem ff lekker diep in mn strot raggen......maar goed.... gaat u verder!

www.fertilizer-band.tk GRAFHERRIE OP ZN BEST !
          FertiliZing YOUR World

Comment

• ORKZ
            • Nov 2003
            • 65

misschien wat minder gain of wat meer compressie op dat kanaal zetten.. (gaat wellicht wel ten koste van je dynamiek..)
            ooit bereiken we de 190 db grens.....

Comment

• Soilworker
              • Jan 2004
              • 71

bedoeling = flinke distortion :-D....graag gedaan
              FertiliZing YOUR World

Comment

Working...