Nieuwe betaalbare Midas? Iets bekend?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rock On
    • Jan 2004
    • 250

Als je een beetje aan het blazen bent zul je het lawaai écht niet horen. Maar zet de tafel eens aan, zonder inputs, en schuif nu één voor één de kanalen open. Natuurlijk wel iets van een speaker aanluiten! Dit is echt meer ruis dan van je van een Midas mag verwachten. Ik prefereer (klankmatig!) de XR-20 van Crest, daar is het nadeel weer van dat hij errug krap bemeten is voor al z'n functies.
    Ik hoop oprecht dat die nieuwe Midas tafel dit goed maakt.
    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

als je "een beetje aan het blazen" bent, zal je de ruis van elke tafel wel overstemmen.
      Ik geef toe, de XL-4 klinkt beter ... maar volgens mij heb je een ruisgenerator van een EQ....

Comment

• Rock On
        • Jan 2004
        • 250

O ja, dat was ik nog vergeten te vertellen bij mijn vorige verhaaltje; alle kanaal EQ's stonden op bypass...

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

citaat:Geplaatst door joe

Heeft er al eens een keer iemand stukke faders gehad met die Venice, ik hoor namelijk van verschillende mensen dat de faders niet alleen klein zijn (kort) maar ze gaan ook snel stuk!
          Is me nog niet overkomen. Ik werk inmiddels bijna 2 jaar met deze tafeltjes. Tot nu toe zijn we alleen een probleem tegen gekomen wat te maken had met de phantoomvoeding en er is een tafeltje terug gegaan naar AT services omdat er een knal klonk zodra je de PFL van een willekeurig kanaal afluisterde.
          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

citaat:Geplaatst door lifesound

als je "een beetje aan het blazen" bent, zal je de ruis van elke tafel wel overstemmen.
            Ik geef toe, de XL-4 klinkt beter ... maar volgens mij heb je een ruisgenerator van een EQ....
            Oh ja joh? Hoeveel venice tafeltjes kun je kopen voor de prijs van 1 enkele XL4?

Comment

• Berry
              • Jul 2003
              • 10

Vind het een leuke tafel,met een zeer goede klank!
              Alleen vind ik de opzet van de Auxen niet echt logisch,zeker als je vanuit de zaal 4 monitorgroepen moet sturen vind ik het lastig als 2 master auxen op een fader zitten met duidelijke aflezing erlangs en de andere 2 weer op een pot met eigenlijk geen aflezing erlangs.

Niet erg als je deze op 0 Db zet,maar als je dit doet gooi dan je masterauxen op de monitor eq's maar dicht want anders is 1mm aan de channel aux draaien het verschil tussen uit en te hard.

Kortom ik vind het een klein foutje in het gebruiksgemak!

Comment

• Robert
                • Aug 2000
                • 630

Hebben die dingen zo'n abnormaal hoge output op de auxilaries dan?

En je kan je schuifjes en potmetertjes toch ook wel op -10dB zetten?

Of snap ik je nu niet?

Comment

• stef1
                  • Jan 2004
                  • 25

Ja inderdaad kun je een pot ook op -10 db zetten,maar het probleem is dat er alleen maar op 12 uur een 0db teken staat,en voor de rest staan er alleen streepjes bij.
                  Dan is het probleem dus welk streepje -10db is.

Als ze nu allemaal potmeters hadden gebruikt draai je ze gewoon op kwart voor,en dan weet je tenminste dat alle monitoren op hetzelfde volume staan.
                  Het probleem van de extreem hoge aux output zou in dat geval niet zo erg zijn.

Stel je doet monitoren vanuit de zaal en je zet je totaal auxfader op -10,dan moet je gewoon even proberen hoever je de master aux pot terug moet draaien.
                  Met een beetje pech staat de pot dan ergens half tussen 2 steepjes in,wat wel lastig is als je na iedere set je auxmasters dicht wil draaien.

Natuurlijk wordt het hierom geen slechte tafel,maar ik vind het wel een schoonheidsfoutje.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

de enige ruis die ik hier hoor is die van de voedingsfan, gewoon alle faders en gain's op 0 db. En een dubbele UPA erachter.
                    Dien ruis die je bedoelt zal wel van de versterkertjes komen als je gaat gassen.
                    + 30dB op de gain, en daar begint-tie. Ook met de faders in de hoek ( incl master) : ruis.
                    Maar dan ben je volgens mij met heel andere dingen bezig dan mixen...Hou'm netjes op 0-db ( iets of wat helpen mag) en ik zie het probleem niet.

enne, read the f.. als je je aux-master ( mon, fx, en aux) uit wilt zetten : MUTE-knopje zit er gratis bij..

Blijft dat ik wel nieuwsgierig ben naar die nieuwe...

Comment

• stef1
                      • Jan 2004
                      • 25

Klopt Mac 100% waar van die muteknop!.

Vind jij die opzet van die master auxen dan wel logisch?
                      Bij de Venice serie bedoel ik dan he.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

indeling, bedoel je?? ( pre-post enzo?
                        die midas boys hhebben daar zelf nog nooit over na hoeven te denken, vanaf de allereerste tafel kon je dat al kiezen.
                        Maar echt logisch , nou, nee. Mijn venice gaat dus binnenkort ook open, om Cut and Solder te plegen..

Comment

• cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

citaat:Geplaatst door **************

indeling, bedoel je?? ( pre-post enzo?
                          die midas boys hhebben daar zelf nog nooit over na hoeven te denken, vanaf de allereerste tafel kon je dat al kiezen.
                          Maar echt logisch , nou, nee. Mijn venice gaat dus binnenkort ook open, om Cut and Solder te plegen..
                          Veel succes dan. Met het uit elkaar halen en in elkaar zetten ben je al heel wat uurtjes zoet.

Comment

• wouter p
                            • Mar 2003
                            • 3

Stond op de psn op de voorpagina een foto
                            wat ik er over las is het een uigebrijde vennice
                            en de naam van het beestje is "Verona"
                            Ziet er leuk uit op foto

Comment

• Koszmo
                              • Nov 2002
                              • 185

citaat:
                              Heeft er al eens een keer iemand stukke faders gehad met die Venice, ik hoor namelijk van verschillende mensen dat de faders niet alleen klein zijn (kort) maar ze gaan ook snel stuk!

Is dit een fabel of gaan ze echt snel stuk?
                              Wij gebruiken hem nu al 2 jaar IEDERE dag... en nog niks mee aan de hand geweest! Alleen de de lampjes doen soms een beetje vreemd, maar niks kapotte faders!

Grtz,

Koszmo
                              Profiel - Mailtje

Comment

• Rock On
                                • Jan 2004
                                • 250

@ Koszmo
                                Gebruiken jullie echte Littlelights of een goedkope rip-off?
                                Wij dachten ook geld te besparen, maar de uitkomst van het verhaal waren knipperende lampjes en knallen in de main-out als dat gebeurde.
                                De oplossing is heel simpel; de +12V van de lampjes ligt bij de goedkope meestal aan de gooseneck, en als je de lampjes aanraakt kunnen ze sluiting maken met de kast. Dus heel simpel: draai de aansluitingen in de XLR van je lampje om, en het zou moeten stoppen.

Grtz en suc6

Comment

Working...