SAD Inbouwversterkers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schim
    • Dec 2003
    • 10

    #1

    SAD Inbouwversterkers

    Kent iemand de SAD inbouwversterkers?
    Ik wil de A750 gaan inbouwen in een baskast voor basgitaar om wat meer power op het podium te hebben. Zijn die versterkers ruim bemeten, dwz kunnen ze voldoende strak laag geven?

    Als er iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag.

    Adios
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

    #2
    A750 ?? dat is ook een type-aanduiding van een HYPEX versterker module, toevallig dezelfde???

    Groeten

    Jack
    Powered by AudioMadness....

    Comment

    • jgeer
      • Jan 2003
      • 27

      #3
      De A750 versterker is kwa sound een erg goede versterker, met een conventionele voeding, erg goeie beveiliging mbt clippen. Volgens mij kan hij genoeg leveren, ligt een beetje aan het soort kast je hem wilt inbouwen. De versterker levert met gemak 750 Watt RMS aan 4 ohm, maar mocht je een zwaardere kast hebben, dan kan je altijd nog gaan voor de A1500, dit is echt een beest!

      Comment

      • schim
        • Dec 2003
        • 10

        #4
        citaat:Geplaatst door nightline

        A750 ?? dat is ook een type-aanduiding van een HYPEX versterker module, toevallig dezelfde???

        Groeten

        Jack
        Ja is ook wel Hypex genoemd dacht ik

        Comment

        • Guus
          • Oct 2003
          • 104

          #5
          citaat:Geplaatst door schim

          Kent iemand de SAD inbouwversterkers?
          Ik wil de A750 gaan inbouwen in een baskast voor basgitaar om wat meer power op het podium te hebben. Zijn die versterkers ruim bemeten, dwz kunnen ze voldoende strak laag geven?

          Als er iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag.

          Adios
          Beste schim,
          je bent veel beter af door een goede basguitaar versterker te gebruiken. (Hartke, Eden, Ampeg, SWR, etc)
          Het heeft daarbij weinig zin het podium vol bas te pompen. Verder zal de geluidsman bij het uitversterken maar wat blij zijn als de backline wat terughoudend in volume is.
          de Guus

          Comment

          • schim
            • Dec 2003
            • 10

            #6
            citaat:Geplaatst door Guus

            citaat:Geplaatst door schim

            Kent iemand de SAD inbouwversterkers?
            Ik wil de A750 gaan inbouwen in een baskast voor basgitaar om wat meer power op het podium te hebben. Zijn die versterkers ruim bemeten, dwz kunnen ze voldoende strak laag geven?

            Als er iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag.

            Adios
            Beste schim,
            je bent veel beter af door een goede basguitaar versterker te gebruiken. (Hartke, Eden, Ampeg, SWR, etc)
            Het heeft daarbij weinig zin het podium vol bas te pompen. Verder zal de geluidsman bij het uitversterken maar wat blij zijn als de backline wat terughoudend in volume is.
            Guus, het gaat zeker niet om het podium vol te pompen met laag. Er zijn maar weinig bascombo´s die als ze op hun donder krijgen nog strak laag kunnen geven, ja ook die dure rommel als EDEN,HARTKE,KLOCKENKLANG en SWR zakken als puddingen in elkaar. Ik heb echt heel veel versterkers gehad maar de enige die het aankon was een eindtrap P1050 van Dynacord. Het gaat er dus om dat je een versterker met veel overcapaciteit hebt. Er is dus niets op de markt wat aan mijn eisen kan voldoen waardoor ik het dus zelf ga/wil bouwen.

            Comment

            • Jag
              • Nov 2002
              • 319

              #7
              Waarom geef je ze dan op hun donder? Ik ben het helemaal met Guus eens, al dat podium geluid vertroebelt het zaalgeluid alleen maar.

              Comment

              • bones2001
                • Aug 2003
                • 741

                #8
                "Er zijn maar weinig bascombo´s die als ze op hun donder krijgen nog strak laag kunnen geven, ja ook die dure rommel als EDEN,HARTKE,KLOCKENKLANG en SWR zakken als puddingen in elkaar."

                Tja als je bruut geweld wilt op het podium neem je natuurlijk
                geen combootje mee.....
                Probeer eens een Ampeg SVT4pro (2x490 of 1x1200 watt)met
                daaronder een PR-810H en zeg dan nog een keer dat dat niet
                beukt.
                Laat die D.I. gelijk maar achterwege.....
                Mixen is net als schilderen.
                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                Comment

                • schim
                  • Dec 2003
                  • 10

                  #9
                  Als iedereen nou eens goed zou lezen dan zouden er betere antwoorden komen. Het gaat erom dat de voeding van de eindversterker ruim bemeten is. Alleen op deze manier zakt de boel niet in elkaar als je heel dynamisch speelt. Op het podium gaat het naast een drummer behoorlijk tekeer dus als je dan een diepe lage bastoon aanslaat moet die er ook ZIJN. En dus geen vervorming of slap gedoe. Het heeft helemaal niets te maken met de zaal volduwen met laag of als een gek te gaan staan beuken. Dat is tenminste NIET wat een bassist moet doen. Het hoeven ook geen grote kasten te zijn, nee juist niet ik sjauw me een hernia aan die rommel. Gewoon 2 kleine kastjes waar net een 15" in kan maar wel met een flinke versterker. He he ik hoop dat er nu een en ander duidelijk is geworden.

                  Comment

                  • nightline
                    • Oct 2002
                    • 1001

                    #10
                    In dat geval ga je toch voor de A1500 versterker-module, dempingsfactor van 1000 !! en plentie power!!!. Dan hoef je de versterker niet over z'n nek te draaien.

                    Groeten

                    Jack
                    Powered by AudioMadness....

                    Comment

                    • Erik Jacobs
                      • Apr 2008
                      • 1

                      #11
                      Ik heb sinds ongeveer een jaar een hypex 750 als basversterker en ik waarschuw maar alvast: hij is eigenlijk te goed. Het geluid is zo strak en gedefinieerd dat je elk foutje hoort. De bas komt volledig naar voren in de mix, als we opnames maken in de oefenruimte is de definitie van de bas het mooist, en men denkt daarom dat-ie 'te hard' staat. Volume hangt overigens behoorlijk af van voorversterker. Gebruik nu een Aguilar db 924, maar dat bevalt nog niet zo. Geluid is heel mooi, maar tamelijk zacht.

                      Comment

                      Working...