ik draai met een citronic PPX 900 voor de 15" topjes en een PPX 1600 voor mijn 4 18" subkasten. zijn er meer mensen met goeie ervaringen over de citronic versterkers ??? ik stuur die 2 amp's aan met een jb system cross-over
citronic versterkers
Collapse
X
-
Ik werk met een aantal citronic versterkers uit de conquest lijn deze zijn iets later op de markt gekomen als de ppx lijn.Vroeger als set met 2 x conguest 9 (ppx900) op mid en hoog en een conquest 16 (ppx1600) op het laag.Werkte perfect nu worden de 2 9's op het hoog gebruikt in 2 versterker racks.Staan gemiddeld op 3 en kunnen zo wel 100 jaar worden.Even over het punt oude versterkers heb ooit een power versterker Magnum 1200 (2x 600 Watt 4 ohm) naast een qsc plx3402 gehad op een Bose 802 set en ik moet zeggen de qsc klonk beduidend minder warm.Nu wordt de qsc puur op het mid gebruikt en dan is het redelijk ook al verkies ik een HK VC2400 boven de qsc.
master-qsc en de restComment
-
Ik ben het hier volledig mee eensen dat is ook de reden dat we daarom ook 4xPPX1200 en 1xPPX900 nog steeds in gebruik hebben.[8D]citaat:Even over het punt oude versterkers heb ooit een power versterker Magnum 1200 (2x 600 Watt 4 ohm) naast een qsc plx3402 gehad op een Bose 802 set en ik moet zeggen de qsc klonk beduidend minder warmik zeg altijd--> geen klank zonder drankComment
-
Een versterker moderne versterker klinkt haast altijd minder warm, maar juist veel strakker. De vervormings cijfers liggen dan ook iets hoger wat een warmer geluid veroorzaakt tot op zekere hoogte natuurlijk.
Tevens heeft een versterker met trafo voeding een bultje op 100 hz. (gelijk gerichte wisselsp.) waar door deze amps ook warmer klinken.
Versterkers met geschakelde voedingen hebben dit bultje ook maar dan boven de hoorbare grens.Powered by AudioMadness....Comment
-
Wij gaan in de llate toekomst eens kijken voor QSC PLX versterkers.
Dit naar aanleiding van iemand die er redelijk goed mee vaart.
Heb er al mee gewerkt en is toen wel slecht bevallen maar ja het was gehuurt en er zat vanalles voor de amp in het rack zodus we geen goede vaststellingen deden.
ik zeg altijd--> geen klank zonder drankComment
-
Wat zat er dan voor ?citaat:Geplaatst door denkomieken
Heb er al mee gewerkt en is toen wel slecht bevallen maar ja het was gehuurt [u]en er zat vanalles voor de amp in het rack </u>zodus we geen goede vaststellingen deden.
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Dit moet je toch eens uitleggen, dit is echt de grootste onzin v/d dag. Kan wel zijn dat er een brommetje inzit maar als die hoorbaar is, is dat vervelend en niet goed en het geluid wordt daar echt niet mooier of warmer van.citaat:Geplaatst door nightline:
Tevens heeft een versterker met trafo voeding een bultje op 100 hz. (gelijk gerichte wisselsp.) waar door deze amps ook warmer klinken.
m.v.g. Herman________________________
Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.Comment
-
Dit verhaal heeft de QSC importeur voor Belgiƫ me ook verteld in een discussie over het klankverschil tussen geschakelde en conventionele voedingen.citaat:Tevens heeft een versterker met trafo voeding een bultje op 100 hz. (gelijk gerichte wisselsp.) waar door deze amps ook warmer klinken.
Versterkers met geschakelde voedingen hebben dit bultje ook maar dan boven de hoorbare grens.
Ze hebben ook bij wijze van test de 2 tegenover mekaar gezet op dezelfde speakers en volgens hem klonk de geschakelde voeding juist hetzelfde wanneer er een lichte boost rond de 100hz op de eq ingesteld werdMVG,
Dieter Antheunis, D.D.A. Sound & LightComment
-
Dat de verschillende versterkers verschillend klinken dat kan, dat je ze door eq'en gelijk kunt laten klinken ok, kan. Maar dat het verschil bij 100 hz komt door de voeding dat is echt niet waar. Let wel er word over een bultje bij 100hz gepraat tengevolge van trafo voeding.
m.v.g. Herman

Comment